Η oικογένεια του παγκόσμιου best seller της Audi, Q5, αποκτά update και στις sport εκδόσεις Q5 Sportback και SQ5
Το Q5 είναι το μοντέλο της Audi με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως και η εταιρεία από το Ingolstadt της Γερμανίας θέλει να εκμεταλλευτεί αυτό το momentum, ανανεώνοντας την γκάμα των προσφερόμενων, «sport» παραλλαγών του αυτοκίνητου. Οι νέες εκδόσεις Q5 Sportback και SQ5, με την χαρακτηριστική κεκλιμένη οροφή, το ξεχωριστό στυλ και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, μόλις αποκαλύφθηκαν, με την προπώληση να ξεκινά από τον Δεκέμβριο (2024) και τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για την ερχόμενη άνοιξη (2025). Μια πρώτη ένδειξη για τις τιμές τους είναι αυτές που ανακοινώνονται στη Γερμανία, όπου το Q5 Sportback ξεκινά από τα 54.800 ευρώ και το SQ5, από τα 85.400 ευρώ. Όπως και με τις εκδόσεις του «τρέχοντος» Q5, τα χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων διαφοροποιούνται σε πολλά επίπεδα σε ότι αφορά στη σχεδίαση και στον εξοπλισμό. Σε πρώτη φάση διαθέσιμες θα είναι οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις 48 Volt, ενώ αργότερα, θα ενταχθούν και plug-in hybrid υλοποιήσεις στη γκάμα.
Αναλυτικότερα, το νέο ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, περιλαμβάνει μια ηλεκτρική μονάδα ισχύος 24 ίππων και 230 Nm ροπής, που ενσωματώνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων, με την ενέργεια να την παρέχει μια μπαταρία 1,7 kWh. Το Q5 Sportback μπορεί να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά, αν και αυτό αφορά μικρές αποστάσεις και ταχύτητες, ωστόσο η συμβολή του συστήματος αφορά περισσότερο την μείωση της κατανάλωση και των εκπεμπόμενων ρύπων. Μεταξύ των διαθέσιμων παραλλαγών κινητήρων, ο 2.0 TSI με 204 ίππους, 340 Nm και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αποτελεί την βασική έκδοση, ενώ το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο θα διατίθεται και με τετρακίνηση. Ακολουθούν ο 2.0 TDI με 204 ίππους και 400 Nm, αποκλειστικά σε Quattro έκδοση, ενώ το SQ5 Sportback, θα φέρει τον V6 3,0 λίτρων με ισχύ 367 ίππων, και ροπή 550 Nm. Αργότερα, η γκάμα Q5 θα περιλαμβάνει επίσης plug-in υβριδικές παραλλαγές, τις TFSI και quattro, με ισχύ 299 και 367 ίππων αντιστοίχως, ικανές για αυτονομία, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, άνω των 80 χιλιομέτρων/
Μπορεί η κεκλιμένη οροφή να αποτελεί το πιο άμεσα αναγνωρίσιμο στοιχείο διαφοροποίησης των ανανεωμένων SUV-coupé, σε σχέση με το Q5 , ωστόσο τα μοντέλα μοιράζονται κάποιες στιλιστικές καινοτομίες, όπως τα πίσω φωτιστικά σώματα OLED, που διατίθενται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις σε ότι αφορά στην διάταξη των LED και φέρουν adaptive τεχνολογία εγγύτητας, μεταβάλλοντας την φωτεινότητα τους, αν κάποιο άλλο αυτοκίνητο πλησιάσει πολύ κοντά. Εξωτερικά πάντως, η σχεδίαση είναι αναμφίβολα πιο δυναμική από αυτή του Q5 και υπογραμμίζεται με πληθώρα στοιχείων. Το ίδιο ισχύει και για τους εσωτερικούς χώρους, με το ταμπλό και το infotainmed να έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ νέα προσθήκη, αποτελεί μια συμπληρωματική οθόνη για τον συνοδηγό. Ανάλογα με την έκδοση, το στυλ του Q5 Sportback διαμορφώνεται σε πιο κομψό ή πιο sport, ενώ το SQ5 είναι μια ιστορία από μόνο του, φέροντας μοναδικά στοιχεία όπως για παράδειγμα οι ζάντες και η διάταξή / σχεδίαση των τελικών της εξάτμισης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ενεργητική αερανάρτηση και για τα δύο μοντέλα.
Όπως πάντα, όταν πρόκειται για SUV-coupé, το πορτμπαγκάζ είναι ένα θέμα αλλά στην προκειμένη περίπτωση όχι τόσο τραγικό. Σε σύγκριση με το Q5, ο μέγιστος όγκος φορτίου είναι λίγο μικρότερος (1.415 λίτρα έναντι 1.470), όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα, αλλά με τις πέντε θέσεις σε χρήση, οι τιμές είναι παρόμοιες, με το Sportback να προσφέρει 515 λίτρα, τιμή που πέφτει στα 470 (έως 1.388 μέγιστο) για το SQ5.
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
Φερστάπεν: «Και με McLaren ή Ferrari πάλι πρωταθλητής θα ήμουν»
Αποστολή στην Ιταλία – Ferrari 296 GTS: Με το Manettino στο Wet!