Η ιταλική ονείρωξη της Alfa Romeo, ετοιμάζεται για παράδοση στους πρώτους από τους 33 συνολικά ιδιοκτήτες της
Κάτι παίζει με τον αριθμό 3, σε ότι αφορά στην Stradale 33. Δεν είναι μόνο ότι εμφανίζεται στο όνομα της, αλλά και ότι τεχνηέντως αφορά πολλά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις της. Ίσως, χωρίς να υπάρχει πρόθεση, να συμβολίζει και τον αριθμό αυτών που θα πάρουμε, όσοι την ονειρευόμαστε. Θα κατασκευαστούν μονάχα 33 και προφανώς έχουν προπωληθεί όλες, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, στο τέλος του έτους.
Βρισκόμαστε λοιπόν στο τελικό στάδιο δοκιμών του αυτοκινήτου και η Alfa Romeo το έβαλε το υπ αριθμό 00 πρωτότυπο στην μήκους 12,6 χιλιομέτρων οβάλ πίστα του Nardò, την «γρηγορότερη» πίστα δοκιμών αυτού του είδους στον κόσμο. Ο στόχος των 333 χλμ./ώρα επιτευχθεί, ωστόσο πέραν αυτού, μελετήθηκε η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ότι αφορά στην αεροδυναμική απόδοση, στην ψύξη και στην ηχομόνωση.
Της δοκιμής αυτής στο Nardò, είχαν προηγηθεί δυναμικά test στο Balocco Proving, την εμβληματική πίστα της Alfa Romeo που από το 1962 αποτελεί το πεδίο εξέλιξης και προετοιμασίας των αγωνιστικών αυτοκινήτων της εταιρείας που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα F1, DTM και Super Turismo. Σε αυτήν την ιστορική τοποθεσία, η ίδια ομάδα μηχανικών της Alfa Romeo εστίασε σε δοκιμές μέσης και υψηλής ταχύτητας, με έμφαση στην ισορροπία και στο ζύγισμα, στην συμποεριφορά στα φρένα και γενικά, στην οδηγική συμπεριφορά.
Οι τεχνικοί δοκίμασαν επίσης το σύστημα ελέγχου δυναμικής εκκίνησης από στάση (launch control), που ονομάζεται Partenza Veloce, με την ενεργοποιήσου του οποίου, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Τέλος, δοκιμάστηκε και η αποτελεσματικότητα του Brake-By-Wire συστήματος πέδησης με τους κεραμικούς δίσκους, ικανό να σταματήσει την Stradale 33 από τα 100 km/h, σε μόλις 33 μέτρα (να πάλι τα τριάρια).
Υπάρχουν δύο driving modes, τo «Strada» (Δρόμος) και το «Pista», που μεταβάλουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αναλόγως του πεδίου κίνησης. Για τον δρόμο, δίνεται έμφαση στην ομαλή παροχή ισχύος, στην μέση «ευαισθησία» στα πεντάλ, καθώς και στην μεταβολή των ρυθμίσεων της ανάρτησης προς το «μαλακό», ενώ όσο το στροφόμετρο παραμένει κάτω από τις 4.000 σ.α.λ., η δυναμική ροή των καυσαερίων προς την εξάτμιση μεταβάλλεται από βαλβίδες, ώστε να συμπλέει με την πιο ήπια απόδοση του μοτέρ, «φιμώνοντας» παράλληλα τον παραγόμενο ήχο.
Στο πρόγραμμα Pista, η ισχύς είναι στο αποκορύφωμά της, τα πεντάλ ανταποκρίνονται με μεγάλη ευαισθησία και ακρίβεια και η ανάρτηση «σκληραίνει», αποκτώντας sport αποσβέσεις. Επίσης, οι αλλαγές στο 8τάχυτο DCT κιβώτιο είναι πιο άμεσες και οι βαλβίδες ελέγχου της ροής στο σύστημα εξαγωγής, είναι πάντα ανοιχτές.
Η Alfa Romeo 33 Stradale, κινείται από έναν V6 twin-turbo κινητήρα 3,0 λίτρων με πάνω από 620 ίππους απόδοση που μεταφέρονται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς . Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, το 2023, ανακοινώθηκε επίσης μια ηλεκτρική έκδοση αλλά δεν έχουν υπάρξει περισσότερα νέα για αυτή πέραν των αρχικών υποσχέσεων της Alfa Romeo για απόδοση750 ίππων και περίπου 450 km αυτονομίας.
Όλες οι ειδήσεις
Παρουσιάστηκε επίσημα η ονειρική Alfa Romeo 33 Stradale με έως και 760 ίππους