Δεν είναι απλά το πρώτο SUV του Μαρανέλο. Είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η Ferrari ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, έχοντας ως κληρονομιά από το παρελθόν έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα
Του Fabio Sciarra Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Σκίτσα: Marcelo Poblete
Η 125 S του 1947 είναι το πρώτο μοντέλο της Ferrari. Η 250 GTO το θρυλικό μοντέλο που σάρωσε στους αγώνες. Η Daytona του Fioravanti έμεινε στην ιστορία για τη σχεδίασή της. H Testarossa της δεκαετίας του ’80 πρεσβεύει την υπερβολή των 90s. Η F40 είναι η «αντρίκια». Η 360 Modena διακρίθηκε για την avant-garde αεροδυναμική της. Η Enzo άφησε ανοιχτά τα στόματα με τον V12 των 110 ίππων ανά λίτρο. Η 458 Italia για τις καινοτομίες της. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε για πολλές σελίδες ακόμα, αναφέροντας μοντέλα, ιστορίες και αγώνες που άφησαν τη δική τους σφραγίδα στην ιστορία της θρυλικής ιταλικής εταιρείας. Και κατ’ επέκταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, την τεχνολογία, ακόμα και τον πολιτισμό. Η προσπάθεια επιλογής ενός μοντέλου ως το πιο σημαντικό της Ferrari είναι σαν το κυνήγι των ανεμόμυλων στο οποίο είχε επιδοθεί ο Δον Κιχώτης. Δεν έχει αποτέλεσμα.
Για ένα όμως πράγμα, μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Η αναμενόμενη στα τέλη του έτους Purosangue, θα διαβεί το Ρουβίκωνα ποταμό. Μεταφορικά, αλλά θα μπορεί να το κάνει και κυριολεκτικά.
Είναι το πρώτο SUV του Μαρανέλο. Εάν έγινε χαμός με την Cayenne της Porsche, τα social media θα «πέσουν» μόλις παρουσιαστεί επίσημα η Purosangue. Ως γνήσια ιταλίδα, η Ferrari έχει ήδη αρχίσει τις ντρίπλες, επινοώντας την ονομασία FUV. Δηλαδή, Ferrari Utility Vehicle. Αυτό έγινε προκειμένου να τονίσει τη διαφορά του νέου μοντέλου της σε σχέση με όλα τα άλλα SUV της αγοράς. Άδικος κόπος. Μια ματιά αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι πρόκειται για κάτι το ιδιαίτερο.
Χάρη στον V12 κάτω από το καπό, είδηση που επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Benedetto Vigna, οι αναλογίες θυμίζουν περισσότερο αυτές ενός κλασικού GT, παρά ενός SUV. Η σχέση μεταξύ του πρώτου όγκου και του υπόλοιπου αμαξώματος, λένε όσοι έχουν δει τα «μουλάρια» που δοκιμάζονται γύρω από το Μαρανέλο, θυμίζει περισσότερο GTC4 Lusso, παρά οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της μετατόπισης της καμπίνας προς τον πίσω άξονα. Κάτι επιβεβλημένο, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Purosangue θα είναι η μεγαλύτερη Ferrari που έχει κατασκευαστεί. Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, το μήκος της αναμένεται να ξεπερνά τα πέντε μέτρα, το μεταξόνιο τα τρία μέτρα και το βάρος της θα είναι κοντά στους δύο τόνους. Κανένα από αυτά τα νούμερα δεν προκαλεί έκπληξη. Η GTC4 ζυγίζει κοντά στα 1.800 κιλά, παρόλο που είναι πιο κοντή, αρκετά πιο χαμηλή και έχει δύο πόρτες λιγότερες. H Purosangue θα διαθέτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θα την κάνουν να δείχνει πιο «ελαφριά», αλλά παράλληλα θα εξυπηρετούν την αεροδυναμική. Τέτοιες λεπτομέρειες είναι οι εισαγωγές και εξαγωγές αέρα στο καπό, στα φτερά, στο περίβλημα των προβολέων και στους θόλους των τροχών. Διάφορες πηγές αναφέρουν ιδιαίτερα στοιχεία που θα έχει η Purosangue. Όπως το καπό που θα ανοίγει προς τα εμπρός και οι αποκαλούμενες «suicide doors», δηλαδή πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά από τις μπροστινές. Σε μερικούς μήνες θα γνωρίζουμε εάν έχουν βάση αυτές οι πληροφορίες.
Η καμπίνα θα έχει αποκλειστικά τετραθέσια διάταξη και η θέση οδήγησης θα βασίζεται στην αρχή «μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι». Στην ίδια αρχή βασίζεται και η θέση οδήγησης της SF90 Stradale. Ο συνοδηγός θα έχει στη διάθεσή του, όπως σε όλα τα τελευταία μοντέλα της ιταλικής εταιρείας, μια οθόνη με όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τις επιδόσεις. Αντίστοιχες οθόνες θα έχουν στη διάθεσή τους και οι πίσω επιβάτες.
ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Όσο διαφορετική είναι η σχεδίαση της Purosangue σε σχέση με τα λοιπά SUV, εξίσου διαφορετική θα είναι και η δυναμική της συμπεριφορά. Στόχος των τεχνικών της Ferrari για τη δυναμική συμπεριφορά ήταν να συγκρίνεται με αυτοκίνητα με πολύ χαμηλότερο κέντρο βάρους. Το πλαίσιό της (από αλουμίνιο), βασίζεται στη νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική που παρουσίασε το Μαρανέλο το 2018. Το πρώτο μοντέλο που υιοθέτησε αυτή την αρχιτεκτονική ήταν η Roma. Σε αυτήν θα βασίζεται και η διάδοχος της 812 Superfast, το μελλοντικό GT με V12 κινητήρα. Ωστόσο, όπως είναι λογικό, το πλαίσιο της Purosangue (με κωδική ονομασία F175) θα έχει αρκετές διαφορές. Λόγω των διαφορετικών χαρακτηριστικών της, όπως είναι το βάρος, οι διαστάσεις, η στρεπτική ακαμψία, η ρυθμιζόμενη σε ύψος ανάρτηση και η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα (σαν της GTC4 Lusso).
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗ
Την τελευταία φορά που ασχοληθήκαμε με την Purosangue (Φεβρουάριος 2022 – Ειδική έκδοση με όλα τα νέα μοντέλα του 2022), γράψαμε ότι αναμένεται να έχει plug-in υβριδικό σύνολο (V6 ή V8). Το σύνολο αυτό πλέον δείχνει να βγαίνει από την εξίσωση, μετά τις δηλώσεις του Vigna που έκανε λόγο για γκάμα κινητήρων με βάση τον V12. Ο κινητήρας αυτός θα είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος, πίσω όμως από τον εμπρός άξονα. Θα είναι της οικογενείας F140, με χωρητικότητα 6,5 λίτρων και ισχύ κοντά στους 820 ίππους. Μεταξύ των 810 ίππων της Monza και των 830 ίππων της 812 Competizione. Το κιβώτιο θα είναι το γνωστό από όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Ferrari, δηλαδή διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα μαζί με το διαφορικό σε μία ενιαία μονάδα, για προφανείς λόγους κατανομής βάρους και εξαιτίας της τετρακίνησης.
Ferrari, V12 και προσιτή στην απόκτηση δεν έχει υπάρξει ποτέ στην ιστορία και μάλλον δεν πρόκειται να υπάρξει και στο μέλλον. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα κόστος μεταξύ των 336.000 ευρώ της 812 GTS και των 430.000 ευρώ της SF90. Στην Ιταλία βέβαια, αλλά και προ πρόσθετου εξοπλισμού. Στην Ελλάδα υπολογίστε περίπου τα διπλάσια και μην ανησυχείτε. Τα ρέστα δεν θα βαρύνουν την τσέπη σας. Άρα, από οικονομικής απόψεως, δεν θα ανταγωνίζεται τη Lamborghini Urus των 229.000 ευρώ, αλλά τη Rolls-Royce Cullinan των 368.000 ευρώ. Εάν κάθεστε σε αναμμένα κάρβουνα περιμένοντας να την παραγγείλετε, θα χρειαστεί να περιμένετε έως τις 11 Δεκεμβρίου. Πληροφορίες θέλουν τη Ferrari να έχει κλείσει το χιονοδρομικό κέντρο του Γκστάαντ στην Ελβετία για μια αποκλειστική εκδήλωση. Τότε θα μάθουμε στα σίγουρα το κόστος της.
Αυτά ήταν όλα; Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιταλία, η Ferrari έχει ήδη εκκινήσει την εξέλιξη μιας 100% ηλεκτρικής έκδοσης της Purosangue, η οποία αναμένεται έως το 2025. Παράλληλα με δύο άλλα ηλεκτρικά SUV (με κωδικές ονομασίες F244 και F245), τα οποία θα βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική και αναμένονται το 2025-2026. Σύντομα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και γι’ αυτά. Για την ώρα, περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία την Purosangue, ελπίζοντας να σταθεί αντάξια του ονόματός της. «Καθαρόαιμη».