Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων να παραμένουν στάσιμες, η Volvo αποφάσισε να δώσει στο XC90 παράταση στην εμπορική του καριέρα. Παράλληλα, με την ανανεωμένη γενιά του, δημιούργησε και την ηλεκτρική εκδοχή του, το EX90.
Tου Mirco Magni,
Παρά τις όποιες δύσκολες στιγμές πέρασε στο παρελθόν η Volvo, εν τούτοις δεν το βάζει κάτω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφασή της να εγκαταλείψει την πλήρη μετατροπή των μοντέλων της σε αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2030, κάτι που είχε αρχικά θεσπίσει το 2021. Αντίθετα, ξαναφέρνει στο προσκήνιο τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι θα επιβιώσουν για πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο, συνεχίζοντας την καριέρα τους μέχρι και την επόμενη δεκαετία.
Βενζίνη ή ρεύμα;
Η συγκεκριμένη αλλαγή στη στρατηγική ξεκινά από την κορυφή της γκάμας. Μετά από ορισμένες δυσλειτουργίες που καθυστέρησαν το ντεμπούτο του, το EX90 είναι πλέον έτοιμο να αντικαταστήσει τον προκάτοχό του. Το XC90, όμως, παραμένει ως έχει. Κάτι που είναι μάλλον ασυνήθιστο στην αυτοκινητοβιομηχανία ή, τουλάχιστον, ήταν μέχρι τώρα. Μετά από ένα ξαφνικό «all-in» ποντάρισμα στα ηλεκτρικά μοντέλα, για την ακρίβεια, πολλοί κατασκευαστές συνειδητοποίησαν ότι ήταν υπέρ το δέον αισιόδοξοι, καθώς οι πωλήσεις τους ήδη σημειώνουν αρνητικό ρυθμό. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλά δεν πουλάνε με τους ίδιους ρυθμούς των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, επειδή, προς το παρόν, πολλοί πελάτες δεν τα θέλουν.
Παρόμοια περιστατικά έγιναν τόσο στη Γερμανία -με την αλλαγή στρατηγικής αρκετών κατασκευαστών-, στις ΗΠΑ, στη Μεγ. Βρετανία και πλέον και στη Σουηδία. Έτσι, τα στελέχη της φίρμας με έδρα το Γκέτεμποργκ πήραν την απόφαση να ανανεώσουν την γκάμα του XC90 και να παρατείνουν την καριέρα του, πέρα από κάθε προσδοκία. Ένα SUV μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν από μία δεκαετία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και μέχρι σήμερα δεν έδειχνε σε καμία περίπτωση την ηλικία του, όντας ακόμα επίκαιρο. Προσαρμόζοντας λοιπόν την πολιτική της σε αυτά τα δεδομένα, η Volvo αξιοποιεί το δυνατό χαρτί του XC90 και της υβριδικής τεχνολογίας. Ανανεώνει πλήρως το κορυφαίο SUV της, με αιχμή του δόρατος την ενσωμάτωση του προηγμένου ψηφιακού χαρτοφυλακίου που έχουμε δει στα νέα ηλεκτρικά EX30 και ΕΧ90 και την υβριδική τεχνολογία των κινητήρων. Παρατηρώντας πλάι πλάι τα δύο SUV, είναι σχεδόν όμοια σε διαστάσεις.
Το EX90 ξεπερνάει οριακά τα 5 μέτρα, ενώ το XC90 είναι ελάχιστα πιο μαζεμένο (4.953 χιλ.). Οι αναλογίες τους είναι παρόμοιες, αλλά η σχεδιαστική γραμμή του αμαξώματος αλλάζει λόγω διαφορετικών αεροδυναμικών απαιτήσεων. Πιο σμιλεμένο και με περισσότερες καθαρές γραμμές το ηλεκτρικό, πιο αιχμηρό το XC90. Εκεί η επανασχεδιασμένη μάσκα έχει αποκτήσει ένα πιο τρισδιάστατο μοτίβο και διαγώνιες διακοσμητικές γραμμές σε νίκελ ή γυαλιστερή μαύρη απόχρωση, ανάλογα με την έκδοση. Πιο στενά είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, που διαθέτουν και ανανεωμένη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα οριζόντιου Τ. Τονισμένα είναι επίσης τα νεύρα στο καπό, δίνοντας στη συνολική εικόνα ένα πιο επιβλητικό εκτόπισμα.
Στο εσωτερικό, το χάσμα γενεών γίνεται ακόμη πιο έντονο. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι το Volvo XC90 απλώς ανανεώνει την κλασική διάταξη, εισάγοντας μια νέα οθόνη 11,2 ιντσών. Διαθέτει λογισμικό της Google, ενσωματώνοντας την υπηρεσία προσωπικού βοηθού Google Assistant, την πλοήγηση Google Maps, καθώς και το Google Play. Από εκεί είναι δυνατή η εγκατάσταση πρόσθετων διαθέσιμων εφαρμογών, ενώ διαθέτει υψηλότερη ευκρίνεια και ταχύτερη απόκριση σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Σε σχέση με αυτά, το EX90 έχει πάρει αρκετά πράγματα από τα μοντέλα της Polestar. Αμφότερα διαθέτουν επταθέσιες εκδόσεις, με ξεχωριστά θερμαινόμενα και πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση διαθέτει αναβαθμισμένη γεωμετρία και ελαστοκινηματικά χαρακτηριστικά, ενώ τα νέα στάνταρ παθητικά αμορτισέρ ενσωματώνουν τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping).
Η τελευταία προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης, για περισσότερη άνεση ή τονισμένη ακρίβεια, ανάλογα με το ανάγλυφο του οδοστρώματος και τις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου. Αρχικά το EX90 θα προσφέρεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση σε δύο εκδόσεις, απόδοσης 408 και 517 ίππων και μπαταρία 111 kWh. Με αυτή θα εξασφαλίζεται ονομαστική αυτονομία 614 χιλιομέτρων, τη στιγμή που η δυνατότητα μέγιστης ταχυφόρτισης DC με έως και 250 kW θα επιτρέπει την πλήρωση 10-80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Αργότερα θα παρουσιαστεί και μία έκδοση με μονό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 279 ίππων, μικρότερη μπαταρία 104 kWh και αυτονομία 580 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα, το XC90 θα είναι αποκλειστικά υβριδικό και τετρακίνητο σε όλες τις εκδόσεις.
Η προσφερόμενη γκάμα θα ξεκινά από τις ήπια υβριδικές εκδόσεις B5 και B6 και θα κορυφώνεται με την plug-in υβριδική Τ8. Οι εκδόσεις B5 και Β6 χρησιμοποιούν έναν νέο 2λιτρο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη B5 η απόδοση φθάνει τους 250 ίππους με 360 Nm ροπής, ενώ στην πιο δυνατή B6 (όπου ο κινητήρας αποκτά διπλή υπερτροφοδότηση) η απόδοση ανεβαίνει στους 300 ίππους και η ροπή στα 420 Nm. Το Τ8 συνδυάζει έναν δίλιτρο twin-turbo βενζινοκινητήρα 310 ίππων με 400 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων με 309 Nm ροπής. Ο μεν πρώτος κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ο δεύτερος δίνει κίνηση στον πίσω άξονα, προσφέροντας έτσι χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 400V, χωρητικότητας 18,8 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που φτάνει έως και τα 71 χιλιόμετρα. Επιπλέον, ο ενσωματωμένος φορτιστής 6,4 kW προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους φόρτισης της μπαταρίας σε λιγότερο από τρεις ώρες. Οι τιμές στην ελληνική αγορά ξεκινούν από τις 104.710 ευρώ για το XC90 και 112.654 ευρώ για το EX90.
Το χρονοδιάγραμμα των αποφάσεων
- 2 Μαρτίου 2021
Η Volvo αποφασίζει μέχρι το 2030 να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
- 10 Νοεμβρίου 2021
Η Volvo υπογράφει τη διακήρυξη για μηδενικές εκπομπές στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής του ΟΗΕ, COP26.
- 4 Φεβρουαρίου 2022
Το νέο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Volvo-Northvolt στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025, προσφέροντας 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
- 24 Μάϊου 2022
Η Volvo εξέδωσε με επιτυχία το δεύτερο πράσινο ομόλογό της, ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ (το πρώτο ήταν για το 2020). Πάνω από τα 2/3 των εισροών θα χρηματοδοτήσουν την έρευνα και την ανάπτυξη ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.
- 9 Νοεμβρίου 2022
Στο Γκέτεμποργκ αποκαλύπτεται το EX90, η ναυαρχίδα της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σουηδικής εταιρίας. Βασίζεται στην πλατφόρμα SPA2, διαθέτει μπαταρία 111 kWh και lidar στοΝ βασικό εξοπλισμό.
- 17 Νοεμβρίου 2022
Η Volvo Cars ανακοίνωσε την προσχώρησή της στη Συμμαχία «Accelerating to Zero», που δεσμεύεται να διευκολύνει και να επιταχύνει τον ρυθμό μετάβασης προς τις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών.
- 7 Μαρτίου 2023
Παρουσιάζεται το δεύτερο ηλεκτρικό SUV, ΕΧ30, στο οποίο κάνει ντεμπούτο η νέα αρχιτεκτονική SEA του Γκρουπ Geely.
- 19 Σεπτεμβρίου 2023
Ο Σουηδός κατασκευαστής ανακοινώνει τον επικείμενο τερματισμό της παραγωγής των εναπομεινάντων μοντέλων diesel μέχρι τις αρχές του 2024.
- 5 Σεπτεμβρίου 2024
Αλλαγή στρατηγικής. Η Volvo ανακοίνωσε ότι, πλέον, ο στόχος της είναι το 2030 το 90% των συνολικών ετήσιων πωλήσεών της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα. Το 2020 είχε ανακοινώσει ότι θα κατασκεύαζε αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα καινούργια μοντέλα ακόμα και πριν από το 2030.
Όλες οι ειδήσεις
Τα καλύτερα 11+1 αυτοκίνητα επιδόσεων για το 2024 (βίντεο)
Φόρμουλα 1: Ένα δύσκολο παζλ στο Iντερλάγος
BYD: Ιστορική πρωτιά – Ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε την Tesla