ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

DKW 3=6: Η γοητεία της απλότητας!

dkw-36-i-goiteia-tis-aplotitas-651287

Μία από τις ερμηνείες των αρχικών της θρυλικής DKW ήταν Das Kleine Wunder ή ελληνιστί το μικρό θαύμα και όντως, δημιουργίες της όπως το θρυλικό 3=6 που σας παρουσιάζουμε σήμερα, επαληθεύουν πλήρως τα περί θαυμάτων!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ολίγη ιστορία

Η DKW ιδρύθηκε το 1916 από τον Γιόργκεν Ράσμουσεν στο Zschopau της Σαξονίας κατασκευάζοντας αρχικά ατμομηχανές και στη συνέχεια αυτοκίνητα αλλά και μοτοσυκλέτες. Μάλιστα λίγα μόλις χρόνια από την ίδρυση της, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1920 πιο συγκεκριμένα, η DKW εθεωρείτο ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο. Το 1932, η DKW συγχωνεύτηκε με τις Audi, Horch και Wanderer σχηματίζοντας την Auto Union, το πρόγονο με άλλα λόγια της σύγχρονης Audi. Έδρα της η πόλη Zwickau της Σαξονίας, μία περιοχή με παράδοση 100 και πλέον ετών στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς στο έδαφος της πέραν της Auto Union δραστηριοποιούνταν οι, Horch, Trabant αλλά και η Volkswagen. Η – κατά κυριολεξία – καμένη γη που άφησε πίσω της λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οδήγησε σε αναγκαστική παύση εργασιών και την Auto Union. Ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα, το 1949 πιο συγκεκριμένα, η DKW επαναλειτούργησε παρουσιάζοντας το F89 που αποτέλεσε τον πρόγονο του θρυλικού 3=6 (ή F91 κατά τη κωδική ονομασία του), του μοντέλου που κυριολεκτικά την βοήθησε να αναγεννηθεί από τις στάχτες της και να ορθοποδήσει!

Και εγένετο θαύμα!

Το δίθυρο τετραθέσιο σαλούν DKW 3=6 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Μάρτιο του 1953 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1959. Στο χρονικό διάστημα της εξαετούς καριέρας του παρουσιάστηκαν συνολικά πέντε παραλλαγές του: F91 (1953-1955), F93 (1955-1959), F93 Cabriolet Karmann (1955-1959), η τετράθυρη F94 Saloon (1957-1959) και τέλος η 3θυρη στέϊσον F94 Universal (1957-1959).

H κάπως παράξενη ονομασία «3=6» δεν ήταν τίποτε άλλα παρά ένα μαρκετινίστικο λογοπαίγνιο, με το οποίο η DKW ήθελε να δώσει έμφαση στη δυναμική του υδρόψυκτου τρικύλινδρου δίχρονου κινητήρα των 896 κ.εκ. του μοντέλου της, αφού η καλή απόδοση του το έφερε στο ίδιο επίπεδο με έναν αντίστοιχο τετράχρονο εξακύλινδρο κινητήρα της εποχής του. Και όντως τα κατάφερνε περίφημα, τόσο στην πολιτική εκδοχή όσο και στην…αγωνιστική (με φημισμένους πηδαλιούχους κατά περίπτωση σε διάφορες αγωνιστικές εκδηλώσεις ανά τον κόσμο τους Jim Clark, Tony Brooks και Juan Manuel Fangio), παρά την αναιμική μέγιστη ιπποδύναμη των 34 ίππων της πρώτης έκδοσης ακόμη και των 40 ίππων στις επόμενες εκδόσεις του, βασιζόμενο κατά κύριο λόγο σε δύο σημαντικά εγγενή χαρακτηριστικά: την αυξημένη ροπή του δίχρονου κινητήρα και φυσικά το περιορισμένο βάρος του αμαξώματος (από 870 έως 970 κιλά). Η κατασκευαστική δομή του τελευταίου, ακολουθούσε τα πρότυπα της εποχής ήτοι, χρησιμοποιούσε πλαίσιο τύπου σκάλας (σασί όπως το αποκαλούσαν οι παλαιότεροι), πάνω στο οποίο βιδώνονταν το αμάξωμα. Με τα μέτρα και τα σταθμά της εποχής, το μήκος των 4,22 μέτρων το κατέτασσε στα «μικρά» αυτοκίνητα, παρόλα αυτά το μεταξόνιο των 2,35 μέτρων έφτανε και περίσσευε για την κυριακάτικη εκδρομή στην εξοχή μίας οικογένειας, γεγονός κοσμοϊστορικό με μπόλικη δόσης μαγείας για τη γενιά που είχε υποφέρει τα πάνδεινα από τη λαίλαπα του πολέμου μόλις λίγα χρόνια πριν…

Σε κατάσταση βιτρίνας

Η άφιξη του κόκκινου με άσπρη οροφή DKW 3=6 στο προκαθορισμένο σημείο συνάντησης, μας προκάλεσε ασυναίσθητα ένα τεράστιο χαμόγελο! Ο χαρακτηριστικός ήχος του δίχρονου κινητήρα και το ιδιαίτερο «άρωμα» του μίγματος της βενζίνης με το λάδι μας ταξίδεψε πολλά πολλά χρόνια πίσω, στη ρομαντική εποχή της απλότητας όπου για την οδηγική ευτυχία αρκούσαν και περίσσευαν, τέσσερις ρόδες, ένα κάθισμα και ένα τιμόνι. Η έκδοση που σας παρουσιάζουμε σήμερα είναι η F93 του 1956 των 38 ίππων, με το μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (αντί των τριών σχέσεων των πρώτων εκδόσεων). Iδιοκτήτης της και καλός φίλος του περιοδικού ο κύριος Γιώργος Χωριανόπουλος, διακεκριμένος μηχανικός που γνωρίζει τα αυτοκίνητα του γκρουπ VW όσο λίγοι στην Ελλάδα. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 2011 και βρίσκονταν στα όρια της κατάρρευσης. Παρόλα αυτά, οι τεράστιες γνώσεις σε συνδυασμό με το ανεξάντλητο μεράκι του ιδιοκτήτη μετά από δυόμιση χρόνια εντατικής εργασίας, απέφεραν το εκπληκτικό αποτέλεσμα που βλέπετε στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε.

Τα πάντα στο DKW 3=6 από το αμάξωμα έως το τελευταίο εξάρτημα του μοτέρ έχουν αλλαχτεί και έχουν κατασκευαστεί από την αρχή, συνιστώντας μία εξαιρετική ανακατασκευή που μετέτρεψε το ερείπιο του χθες σε ένα αυτοκίνητο κατ’ ουσίαν καινούργιο. Η αμέριστη προσοχή στη λεπτομέρεια, γίνεται άμεσα αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας μέτρα που βρεθήκαμε καθισμένοι στο πολύ αναπαυτικό δερμάτινο κάθισμα. Ο δίχρονος κινητήρας έρχεται στη ζωή με μισή κυριολεκτικά μιζιά γεμίζοντας τον αέρα με το χαρακτηριστικό ήχο του. Ο ψυχωμένος τρόπος που τραβάει αποτελεί τη καλύτερη δικαιολογία της ονομασίας του, εκπλήσσοντας με την ευχέρεια που ανέβαζε χιλιόμετρα. Την ίδια ώρα, εκπλήσσει όμως και η άνεση της ανάρτησης του, σε βαθμό που θα ζήλευαν πολλά σύγχρονα μοντέλα. Μετά από τη γνωριμία μας με το συγκεκριμένο DKW δεν σας κρύβουμε πως για μία ακόμα φορά νοσταλγήσαμε την εποχή που όλα άρχιζαν και τελείωναν στο δρόμο, όταν η χαρά της αυτοκίνησης ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελευθερία της κίνησης και όχι τα ποσοτικά μέτρα και σταθμά της καταναλωτικής μανίας.

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο