Το πρώτο plug-in μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας χαράσσει μια νέα πορεία, δίχως όμως ν’ απαρνείται το diesel. Με πισωκίνητη αρχιτεκτονική κι εκλεπτυσμένη σχεδίαση, τολμά να τα βάλει με premium αντιπάλους.
Tου Luca Cereda Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της Mazda αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη της χρονιάς. Βέβαια, κανείς από τη Χιροσίμα δεν πρόκειται να ζητήσει συγνώμη για την «καθυστέρηση» από τους φίλους της εταιρείας, γιατί η Mazda έχει πάντα τον δικό της τρόπο. Τόσο για το πώς φτιάχνουν τα αυτοκίνητα, δίχως ν’ ακολουθούν πάση θυσία τη μόδα της εποχής ή τις κινήσεις των ανταγωνιστών, όσο και για την ερμηνεία της ενεργειακής μετάβασης. Το μέλλον της εταιρείας είναι ηλεκτρικό, αυτό αποδεικνύεται από την πρόθεση παρουσίασης τριών νέων ηλεκτρικών μοντέλων στα επόμενα τρία χρόνια. Μετά το 2025 όμως θα παρουσιαστεί μία αποκλειστική, επεκτάσιμη ηλεκτρική πλατφόρμα.
Το CX-60 λοιπόν, θα κάνει το ντεμπούτο του με μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, αλλά και με έναν νέο diesel e-Skyactiv D 3,3 λίτρων (τέλη 2022). Έναν χρόνο αργότερα, θα είναι διαθέσιμο επίσης με ένα νέο τρίλιτρο κινητήρα βενζίνης e-Skyactiv X. Αμφότερα τα νέα σύνολα θα είναι εξακύλινδρα, με ήπια υβριδικό σύστημα 48 V. Νέος κινητήρας diesel; Ναι, μπορεί να μην συμβαίνει συχνά στις μέρες μας, αλλά η Mazda πάντοτε διακρινόταν για την τόλμη της να πάει κόντρα στο ρεύμα. «Οι πελάτες μας πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να επιλέξουν αυτό που είναι καλύτερο για εκείνους» εξηγεί ο Joachim Kunz, υπεύθυνος ανάπτυξης προϊόντων στο ευρωπαϊκό τμήμα R&D της Mazda. Συνεχίζει διευκρινίζοντας ότι «για ορισμένες χρήσεις, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι η ιδανικότερη επιλογή. Ειδικά το diesel, για όσους πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με χαμηλή κατανάλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κινητήρας diesel είναι επίσης φιλικότερος προς το περιβάλλον. Παρόλο που η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι ιδανική για κάθε περίπτωση. Πολλά εξαρτώνται, για παράδειγμα, από τη διαθεσιμότητα σταθμών επαναφόρτισης και πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας». Εννοεί κάτι που έχουμε γράψει πολλές φορές, δηλαδή εάν η ενέργεια για την επαναφόρτιση προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
Σύμφωνα με τη Mazda, οι δύο στους τρεις αγοραστές στην Ευρώπη θα επιλέξουν το plug-in υβριδικό CX-60. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι διαθέσιμη από σήμερα για παραγγελία η πρώτη έκδοση (προγραμματισμένη ημερομηνία παράδοσης το Σεπτέμβριο), μέσω της ιστοσελίδας της Mazda. Στην ιστοσελίδα της ελληνικής αντιπροσωπείας δεν έχει «ανοίξει» ακόμα η συγκεκριμένη επιλογή. Ωστόσο, αναφέρεται ρητά η κυκλοφορία του νέου μοντέλου τον Σεπτέμβριο. Στη γειτονική Ιταλία, οι τιμές ξεκινούν από τα 49.950 ευρώ για την έκδοση με τον (ανανεωμένο) τετρακύλινδρο Skyactiv-G των 2,5 λίτρων. Αυτός συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων, με νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και μπαταρία 17,8 kWh για 60 χιλιόμετρα αυτονομίας (σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία). Η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 327 ίπποι και 500 Nm ροπής. Δηλαδή το νέο CX-60 είναι το πιο ισχυρό Mazda παραγωγής στην ιστορία. Αν και στην προκειμένη περίπτωση είναι τετρακίνητο, βασίζεται σε πισωκίνητη αρχιτεκτονική. Οπότε με την έλευση των εξακύλινδρων συνόλων, ο αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ κίνησης πίσω ή σε όλους τους τροχούς.
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟΥ
Με μήκος 4,74 μέτρα (16 εκατοστά μακρύτερο από το CX-5), το νέο CX-60 θα είναι η SUV ναυαρχίδα της εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, στοχεύει ν’ ανταγωνιστεί τους premium ανταγωνιστές από τη Γερμανία και τη Volvo. Με άλλα λόγια, στοχεύει ψηλά, ωστόσο διαθέτει τα τεχνικά χαρακτηριστικά για να το κάνει. Διαμήκεις κινητήρες, έξι κύλινδροι, πίσω κίνηση και αντίστοιχη σχεδίαση. Με μακρύ καπό και την καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω, έχει αρκούντως σπορ εμφάνιση για να ξεχωρίσει από τα λοιπά SUV της εταιρείας. Ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις, η καμπίνα του διαθέτει την απαιτούμενη πολυτέλεια (δέρμα νάπα, ξύλο σφενδάμου κτλ). Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Mazda, η προηγμένη τεχνολογία ενσωματώνεται στο ταμπλό με την απαιτούμενη διακριτικότητα. Αυτό σημαίνει ότι στο εσωτερικό του θα βρει κανείς αρκετά φυσικά χειριστήρια (πχ. για τον κλιματισμό). Αντίθετα, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται αυτόματα, με βάση τις κάμερες και το σύστημα αναγνώρισης προσώπου. Το αυτόματο σύστημα προσαρμόζει το κάθισμα, το τιμόνι, τους καθρέπτες και το head-up display ανάλογα με τον εκάστοτε οδηγό. Αποθηκεύει έως έξι προφίλ και επαναφέρει τις ρυθμίσεις κάθε φορά που αλλάζει ο οδηγός. Άλλα κόλπα.