EDITOR'S PICK

BMW X1: Άλμα προς τα εμπρός

bmw-x1-alma-pros-ta-ebros-640103

Η τρίτη γενιά του βαυαρικού SUV εμπλουτίζεται με μία νέα, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Περισσότερο ώριμη και δυναμική, μιλώντας για την σχεδιαστική της φιλοσοφία, παραμένει συμπαγής και διατηρεί τις πολλαπλές δυνατότητες που την έχουν κάνει ιδιαίτερα αγαπητή.

Tου Fabio Sciarra

Είμαστε στο 2009. Η BMW παρουσιάζει την πρώτη γενιά της X1. Η Σουηδή ακτιβίστρια Greta Thunberg είναι έξι ετών, ενώ η Tesla παράγει μόνο ένα μοντέλο, το Roadster που βασίζεται στην Lotus Elise. Κανένας μα κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μέσα σε λίγα χρόνια, θα ξεσπούσε το περίφημο σκάνδαλο του dieselgate. Ή ότι η ιδέα της απαγόρευσης της πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη θα μπορούσε να συμβεί. Η Χ1 διέθετε στην γκάμα των εκδόσεων αποκλειστικά κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου και του εξακύλινδρου εν σειρά βενζίνης. Ας κάνουμε ένα άλμα μπροστά και ας έρθουμε στο 2015, όταν εμφανίζεται η δεύτερη γενιά του βαυαρικού SUV. Ο κόσμος του αυτοκινήτου παρουσιάζει ένα διαφορετικό πρόσωπο. Ο CEO του BMW Group Harald Krüger κατέρρευσε στη σκηνή του κεντρικού περιπτέρου της εταιρείας στην έκθεση αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη, κατά την διάρκεια της αποκάλυψης της νέας X1 στο κοινό.

Πολλοί βέβαια συνδέουν το παραπάνω περιστατικό με την πίεση που ασκούσε στα υψηλόβαθμα στελέχη των γερμανικών εταιρειών το σκάνδαλο του dieselgate. Θυμίζουμε ότι το τελευταίο, μέσα σε τρεις ημέρες, θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να αντιμετωπίζουν με συγκεκριμένες πράξεις τις περικοπές στα κόστη (για παράδειγμα η X1 αλλάζει την κίνηση από τους πίσω τροχούς στον εμπρός άξονα) και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, με την υιοθέτηση της plug-in υβριδικής έκδοσης. Εν έτει 2022, η 3η γενιά μας οδηγεί σε αυτό που όλοι έχουμε προβλέψει, την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Για πρώτη φορά η BMW X1 θα προσφέρεται με τρεις εναλλακτικές κινητήριες μονάδες, αναλαμβάνοντας έτσι το ρόλο ενός πραγματικού αυτοκινητικού transformer. Τόσο από ανάγκη, όσο και για να συμβαδίζει με την εποχή. Χωρίς όμως να εγκαταλείψει το κομμάτι της επιτυχημένης συνταγής που την έκανε να είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της BMW, τουλάχιστον σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Ένα μοντέλο που αποτελεί τη βάση για την είσοδο στην κατηγορία των premium SUV της εταιρείας από το Μόναχο, με σχετικά χαμηλές τιμές και κόμπακτ διαστάσεις.

ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Με συνολικό μήκος 4,5 μέτρα, η νέα X1 έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με την προκάτοχό της, κερδίζοντας πέντε εκατοστά. Παραμένει όμως στο ψυχολογικό όριο αυτής της σημαντικής απόστασης που χωρίζει, κατά σύμβαση, τον κόσμο των μεσαίων μοντέλων από τα μεγαλύτερα. Μία καλά υπολογισμένη αύξηση, εν ολίγοις, όπως επίσης αντικατοπτρίζεται και από τις υπόλοιπες διαστάσεις, με το πλάτος να είναι τώρα 1,84 μ. (από 1,82 μ.), το μεταξόνιο να «παίρνει» επιπλέον δύο πόντους (2,69 μ. από 2,67 μ.), ενώ το ύψος αγγίζει τα 1,64 μ. Όλα αυτά μας προϊδεάζουν για μια σαφώς πιο γενναιόδωρη αύξηση των προσφερόμενων χώρων στην καμπίνα και στο πορτ μπαγκάζ. Η χωρητικότητα του τελευταίου έχει αυξηθεί κατά 35 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 540, ενώ στην περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, ο ωφέλιμος χώρος φτάνει τα 1.600 λίτρα. Επιπλέον πόντους έχει κερδίσει και η πρακτικότητα, που ήταν η αχίλλειος πτέρνα της πρώτης γενιάς X1. Η BMW είχε επικεντρωθεί στη βελτίωσή της ήδη από την 2η γενιά, με την τοποθέτηση ανακλινόμενης πλάτης σε διάφορες γωνίες και το συρόμενο κατά 13 εκατοστά πίσω κάθισμα.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Για να υπογραμμιστεί η σαφέστατα πιο ώριμη εικόνα της νέας X1, οι νέες σχεδιαστικές επιλογές είναι καθοριστικές περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Άλλωστε και ο χαρακτηρισμός της συνδέεται περισσότερο με την κατηγορία των SUV παρά με αυτόν των crossover. Η προηγούμενη γενιά διέθετε μία φιλοσοφία που χαρακτηριζόταν από την ομοιόμορφη σύνδεση του εμπρός τμήματος με το υπόλοιπο κομμάτι του αμαξώματος, για να υπογραμμίσει κυρίως τις διαφορές στα μηχανικά μέρη συγκριτικά με την πρώτη γενιά (με τη μετάβαση από τον κατά μήκος στον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα). Τώρα, η 3η γενιά επιστρέφει με μία πιο καθορισμένη φυσιογνωμία. Η μεγάλη, σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών (που δεν ακολουθεί πιστά το design των πιο πρόσφατων μοντέλων της εταιρείας) και το επίπεδο καπό που τελειώνει με μοναδικό τρόπο στο εμπρός παρμπρίζ είναι ορισμένα από τα βασικά σχεδιαστικά «ατού» του γερμανικού μοντέλου. Βρισκόμενοι στη θέση του οδηγού, είχαμε την αίσθηση ότι οδηγούσαμε ένα μοντέλο που μοιάζει εκπληκτικά με ένα Land Rover Defender ή ένα Jeep Wrangler. Οι αναφορές στην «εκτός δρόμου» φιλοσοφία συνεχίζονται και σε άλλες λεπτομέρειες. Πλέον, αντί για τους κλασικούς τοξωτούς θόλους των τροχών, έχουν διαμορφωθεί πιο τετράγωνα ανοίγματα, ένα στοιχείο που υιοθετούν ορισμένοι κατασκευαστές που έχουν δημιουργήσει την δική τους σχολή και ταυτότητα στα εκτός δρόμου οχήματα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΓΝΩΡΙΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Για να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η πρόοδος και η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου –και σε αυτό η BMW X1 δεν αποτελεί εξαίρεση σήμερα περισσότερο από ποτέ– χρειάζεται να καθίσουμε στο εσωτερικό. Εδώ είναι ξεκάθαρη η ολοκληρωτική ρήξη με την προηγούμενη γενιά. Διαφορές που στην περίπτωση του συμπαγούς και βασικού SUV (μιλώντας για την γκάμα της βαυαρικής φίρμας), γίνονται αντιληπτές καταρχήν από την εφαρμογή της εξελιγμένης τεχνολογίας και στο interface προς τον χρήστη, χάρη στο πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον. Πιο αναλυτικά, οι ομοιότητες με τις αποκλειστικά ηλεκτρικές i4 και iX, αλλά και την ανανεωμένη Σειρά 3 είναι πολλές.

Για παράδειγμα, το ενιαίο οπτικά και ελαφρώς κυρτό σύνολο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης του συστήματος infotainment, με διαγώνιο 10,3” στην πρώτη περίπτωση και 10,7” στη δεύτερη. Επίσης, η νέα X1 αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της BMW, μετά την Σειρά 2 Active Tourer, που ενσωματώνει το προηγμένο λογισμικό νέας γενιάς (BMW 8.0), με εξελιγμένους χάρτες BMW Maps (με συγκεκριμένη παραλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, υπολογίζοντας την βέλτιστη διαδρομή), αλλά και over-the-air ενημερώσεις. Πέραν των παραπάνω, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που η X1 δανείζεται από την Active Tourer. Από την κεντρική κονσόλα που απουσιάζει ο περιστροφικός επιλογέας iDrive φερειπείν ή την κατακόρυφα τοποθετημένη θέση της επαγωγικής φόρτισης για το smartphone. Η οποία παρεμπιπτόντως είναι και πιο εργονομική, όντας ορατή από πολλές και διαφορετικές γωνίες.

ΚΑΙ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ

Έχοντας αναφέρει όλες αυτές τις νέες εξελίξεις, δεν έχουμε παρά να επιστρέψουμε στις πιο σημαντικές καινοτομίες, αυτές που αφορούν τη γκάμα των κινητήρων της νέας X1. Στο ντεμπούτο του συγκεκριμένου μοντέλου, που έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Οκτώβριο, θα λανσαριστούν οι εκδόσεις με τα αμιγώς θερμικά σύνολα. Όπως η προσθιοκίνητη sDrive 18i και η τετρακίνητη xDrive 23i. Η πρώτη θα εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων και απόδοσης 136 ίππων. Ενώ η δεύτερη θα υιοθετεί το τετρακύλινδρο 2,0 λίτρων μοτέρ με 218 ίππους που θα συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Στο θέμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, έχουμε τις sDrive 18d και xDrive 23d.

Αμφότερες με τον τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα, με ισχύ 150 και 211 ίππους αντίστοιχα, ενώ στην δεύτερη περίπτωση υπάρχει και ήπια υβριδική τεχνολογία. Το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, καθώς και στις plug-in υβριδικές, οι οποίες αναμένονται αργότερα. Μιλώντας για αυτές, θα χρησιμοποιούν τον τρικύλινδρο 1,5 λίτρων κινητήρα που θα προσφέρεται σε δύο παραλλαγές, με την xDrive 25e να αποδίδει 245 ίππους και την xDrive 30e 326 ίππους. Νέα και μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας είναι η μπαταρία (14,2 kWh από 9,7 kWh της προηγούμενης γενιάς), που είναι τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 89 χλμ. Για πρώτη φορά το βαυαρικό μοντέλο προσφέρεται και σε ηλεκτρική εκδοχή, την iX1 xDrive30 που θα εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και μπαταρία 64,7 kWh. Η συνδυαστική τους απόδοση, ενεργοποιώντας τη λειτουργία boost, θα φτάνει τους 313 ίππους και η αυτονομία σε κύκλο WLTP τα 438 χλμ. Να αναφερθεί τέλος, ότι η iX1 είναι και το πρώτο ουσιαστικά αμιγώς ηλεκτρικό κόμπακτ μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο