Παρά τις αβεβαιότητες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα στρατηγικά πλάνα των τμημάτων M και AMG προχωρούν κανονικά. Και μάλιστα ακολουθώντας πολύ καινοτόμα μονοπάτια, ειδικά στον τομέα των συστημάτων κίνησης.
του Fabio Sciarra, Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
Οι καιροί αλλάζουν, όπως και οι συνήθειες. Αναφερόμαστε στη «μόδα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου μέρα με τη μέρα αυξάνονται οι αμφιβολίες για αυτά, με ολοένα και περισσότερους κατασκευαστές να επανεξετάζουν τα σχέδιά τους. Μοντέλα που ακυρώνονται, προγράμματα που καθυστερούν, εργοστάσια που κινδυνεύουν να κλείσουν, πλατφόρμες που μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ένα άκρως ανησυχητικό φαινόμενο, που δεν εξαιρεί καμία κατηγορία αυτοκινήτων, ούτε αυτή των premium μοντέλων. Είναι αδύνατο να ξεχάσει κανείς την πρόσφατη επανεξέταση από την ανώτατη διοίκηση της Mercedes-Benz.
Συγκεκριμένα ανακοίνωσε ότι σταματά την ανάπτυξη της πλατφόρμας MB.EA, η οποία αρχικά προοριζόταν για τα πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Εν μέσω αυτής της τέλειας καταιγίδας, υπάρχουν πάντως πλάνα που φαίνεται να προστατεύονται από τα στοιχεία της φύσης. Μιλάμε για την κατηγορία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων, τα οποία πηγαίνουν ενάντια στο ρεύμα, λειτουργώντας ως τεχνολογικά πρότυπα. Παράλληλα, έχουν τον ρόλο των αδιάβλητων πρεσβευτών των κορυφαίων χαρακτηριστικών που μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως για παράδειγμα τις εκρηκτικές επιδόσεις.
Εξελιγμένη μονάδα ελέγχου
Από αυτή την υποκατηγορία των «σκληροπυρηνικών» μοντέλων που θα προσφέρουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και εξαιρετικές επιδόσεις, ο πιο επιφανής εκπρόσωπος θα είναι σίγουρα η νέας γενιάς BMW M3. Πλέον, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το λανσάρισμά της, όπως επιβεβαιώθηκε από μια σειρά πρόσφατων γεγονότων. Πρώτα από όλα, η καταχώρηση της επίσημης ονομασίας, iM3, στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Ο δρόμος έχει χαραχθεί, λοιπόν, με το ντεμπούτο του μοντέλου που υπόσχεται να είναι μια από τις πιο καινοτόμες δημιουργίες του τμήματος «M» της BMW να έχει προγραμματιστεί για το 2027. Περίπου 12 μήνες μετά το λανσάρισμα της νέας Σειράς 3, η οποία θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα Neue Klasse.
Η τελευταία αποτελεί βασικό στοιχείο για τον καθορισμό του χαρακτήρα της iM3. Η νέα αρχιτεκτονική θα μπορεί να φιλοξενήσει μια πολύ πιο ισχυρή μονάδα ελέγχου συγκριτικά με αυτές που χρησιμοποιούνται σήμερα στην πλατφόρμα CLAR. Αυτό δήλωσε ο Frank Weber, υπεύθυνος Έρευνας και Εξέλιξης του βαυαρικού ομίλου σε πρόσφατη συνέντευξη του. Η τεχνολογία «Heart of Joy», όπως είναι γνωστό το συγκεκριμένο σύστημα, θα περιλαμβάνει τόσο το software του συστήματος κίνησης, που θα περιλαμβάνει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, όσο και τις λειτουργίες οδηγικής συμπεριφοράς του οχήματος. «Μέσα στη συγκεκριμένη τεχνολογία κρύβεται μία εμπειρία 20-30 ετών πάνω στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου», μας εξήγησε ο Weber. Και συμπληρώνει: «Όλη η τεχνογνωσία μας σχετικά με τις επιδόσεις, τον έλεγχο του πλαισίου και τη διαχείριση του συστήματος κίνησης θα συγκεντρωθεί σε αυτή την μονάδα ελέγχου». Η οποία καλείται να διαχειριστεί ισχύ ενός MW, ή αν προτιμάτε 1.360 ίππους.
Άμεση απάντηση από την AMG
Τα στελέχη της εταιρείας με έδρα τη Στουτγκάρδη δεν παραμένουν άπραγα. Όπως αναφέρθηκε, η Mercedes-AMG αποφάσισε να επιβεβαιώσει την τρέχουσα πλατφόρμα EVA II που θα αποτελέσει τη βάση για τα κορυφαία μοντέλα της γκάμας (παγώνοντας την ίδια στιγμή την εξέλιξη της αυξημένου κόστους MB.EA). Την ίδια στιγμή όμως, η βιομηχανική πορεία της αρχιτεκτονικής AMG.EA –αυτής που προορίζεται για τα σπορ ηλεκτρικά μοντέλα– δεν έχει σταματήσει ούτε ένα λεπτό. Το αντίθετο μάλιστα. Πολύ σύντομα θα αποδώσει καρπούς, με τη μορφή ενός τετράθυρου coupé. Αυτό, θα πάρει τη σκυτάλη από την τωρινή GT 4-Door Coupé (η καριέρα της οποίας ολοκληρώνεται το 2025) και θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Porsche Taycan. Το νέο μοντέλο, που διαθέτει πολλά κοινά σημεία με το φουτουριστικής σχεδίασης πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2022, αναμένεται να εμφανιστεί στην τελική του μορφή μέσα στο 2025. Ήδη τα πρωτότυπα οχήματα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών και οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου δεν είναι πλέον μυστικές.
Η αρχιτεκτονική που έχει αναπτύξει η AMG θα αξιοποιεί καινοτόμες μονάδες αξονικής ροής που παράγονται από τη βρετανική εταιρεία Yasa. Η συγκεκριμένη εταιρεία ειδικεύεται σε ηλεκτροκινητήρες υψηλών επιδόσεων και εξαγοράστηκε από τη Mercedes-Benz το 2021. Το πλεονέκτημά τους, σε σύγκριση με τους κλασικούς ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, έγκειται στη συμπαγή και ελαφριά κατασκευή τους. «Ένας κινητήρας που ζυγίζει περίπου 25 κιλά είναι ικανός να αποδώσει πάνω από 500 ίππους», εξήγησε ο ιδρυτής της Yasa, Tim Woolmer. Αρκεί να τοποθετηθεί ένα ζευγάρι από τους συγκεκριμένους κινητήρες, όπως θα κάνει στο μέλλον η Yasa και η ισχύς θα φτάσει σε τετραψήφιο αριθμό. Εννοείται με πολύ χαμηλό αντίκτυπο σε ό,τι αφορά την αναλογία ιπποδύναμης προς βάρος. Σε ό,τι αφορά την μπαταρία και εδώ αναμένεται κάτι ασυνήθιστο, σε σύγκριση με τα πιο δημοφιλή μοντέλα. Μπορεί να μην υπάρχουν επίσημες πληροφορίες, αλλά η AMG αναμένεται να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία που προέρχεται από την πολυετή και άκρως επιτυχημένη καριέρα της στην F1. Ειδικότερα, για τους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, την ψύξη της μπαταρίας και την ανάκτηση ενέργειας.
Όλες οι ειδήσεις
«Δέσμευση» Mercedes: Η S-Class με κινητήρες βενζίνης μέχρι το 2030
Αντί για μπισκότα… κλήση έφαγε το Cookie Monster στη Γερμανία!
Ένα Richard Mille για τη McLaren W1: Μαντέψτε πόσο κοστίζει!