Το επόμενο A4 θα εισάγει μία εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα σε σημείο να μη διατηρεί καμία συγγένεια με το σημερινό. Είναι σχεδόν έτοιμο να παρουσιαστεί, όμως αυτό θα γίνει μετά από δύο χρόνια. Ο λόγος; Το αντίξοο περιβάλλον στην παγκόσμια αγορά
Του Andrea Stassano Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Σχέδια: Marcelo Poblete
Η πληθώρα πρωτοτύπων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι η καλύτερη απόδειξη ότι το νέο Audi A4 είναι έτοιμο να βγει στην αγορά. Εξάλλου, το σημερινό μοντέλο έχει κλείσει επτά χρόνια, οπότε ήρθε η ώρα να αντικατασταθεί, σωστά; Παρουσιάστηκε στα τέλη του 2015 και φρεσκαρίστηκε δύο φορές, το 2019 και το 2020. Είναι το σημείο αναφοράς ανάμεσα στα Audi της μεσαίας-μεγάλης κατηγορίας και στην Ευρώπη προτιμάται στην έκδοση Avant – σε ποσοστό μάλιστα 95% στη γειτονική Ιταλία.
Όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Το νέο A4 θα πρέπει να παραμείνει στο ψυγείο για λόγους που σχετίζονται με το γενικότερο κλίμα στην αγορά. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, το διεθνές περιβάλλον είναι ζοφερό. Μεταξύ άλλων δημιουργήθηκε και ένα χρόνιο πρόβλημα έλλειψης μικροτσίπ, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται χωρίς ορατό τέλος. Η όλη κατάσταση, όπως καταλαβαίνετε, αναγκάζει όλους τους κατασκευαστές να είναι αυτήν την περίοδο πιο προσεκτικοί από ποτέ. Στα κεντρικά του Ίνγκολσταντ, για παράδειγμα, έχουν αποφασίσει να αναβάλλουν τις παρουσιάσεις αρκετών μοντέλων. Ανάμεσά τους είναι και το επόμενο Α4, το οποίο θα παρουσιαστεί όπως όλα δείχνουν το 2024, μία χρονιά που όλοι ελπίζουμε να είναι καλύτερα τα πράγματα. Βέβαια, δεν αποκλείεται το μεσαίο Audi να παρουσιαστεί στα τέλη του 2023, μια χρονιά που προβλέπεται ιδιαίτερα φτωχή σε πρεμιέρες νέων μοντέλων. Ουσιαστικά, για του χρόνου η Audi μας επιφυλάσσει μόνο το Q6 και το Q6 e-tron. Αντίθετα, το 2024 αναμένεται να είναι μία χρονιά πλούσια σε νέα μοντέλα.
ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΜΙΚΡΟΤΣΙΠ
Ας επιστρέψουμε όμως στο Α4. Η πρωτόγνωρη καθυστέρηση της επίσημης παρουσίασης και του λανσαρίσματος του μοντέλου στην αγορά, οφείλεται και στην έλλειψη μικροτσίπ, η οποία περιπλέκει την εξέλιξη και τις δοκιμές των πρωτότυπων. Αυτό επηρεάζει μάλιστα και το μεγαλύτερο A6, που επίσης θα αργήσει. Οι ημιαγωγοί που είναι διαθέσιμοι αυτόν τον καιρό διοχετεύονται κυρίως στα μοντέλα που είναι ήδη στην παραγωγή. Το τελευταίο έχει αντίκτυπο στην εξέλιξη μοντέλων όπως το A4, τα οποία βρίσκονται στο τελικό στάδιο ανάπτυξής τους. Σημεία των καιρών. Πέρα από αυτό, βέβαια, η γερμανική μάρκα γνωρίζει καλά ότι πρέπει να περιμένει πιο ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά, παρά να ρισκάρει και να “κάψει” τελικά ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα στην καρδιά της γκάμας της.
Και σα να μην έφτανε όλο αυτό θα ρίξουμε τώρα μία άλλη βόμβα. Το επόμενο A4 μπορεί να μην ονομάζεται A4 και αυτό θα είναι ένας σταθμός στην ιστορία της μάρκας, καθώς από το 1994 ακολουθείται η συγκεκριμένη ονοματολογία. Αυτή η εξέλιξη εντάσσεται στα πλαίσια ενός γενικότερου επαναπροσδιορισμού των μοντέλων Audi, κάτι που οφείλεται στην άνθιση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Λέγεται μάλιστα ότι τα τελευταία δεν θα ονομάζονται απλά e-tron, αλλά ότι θα υιοθετήσουν κωδικούς με ζυγούς αριθμούς, ενώ τα μοντέλα εσωτερικής καύσης θα αναγνωρίζονται από μονούς. Δεδομένου ότι τα επόμενα δύο χρόνια η γκάμα Audi θα αλλάξει δραματικά, θα πρέπει να διευθετηθεί και αυτό το θέμα.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕΓΕΘΗ
Πέρα από τις περιπλοκές στην εξέλιξη και την ονοματολογία του A4, πως θα είναι τελικά σαν αυτοκίνητο; Σίγουρα θα προσφέρεται σε εκδόσεις sedan και station, καθώς και ως allroad. Εξωτερικά θα έχει πιο αεροδυναμική σχεδίαση αλλά ταυτόχρονα πιο απαλή και αισθησιακή γλυπτική. Προσέξτε τις αναπαραστάσεις του Quattroruote, το A4 θα είναι πιο σπορ με μία πιο επίπεδη μάσκα και πολύ πιο λεπτούς προβολείς. Ιδιαίτερα πιο αθλητική θα είναι και η σιλουέτα του αυτοκινήτου, χάρη στην πιο καμπυλόγραμμη οροφή. Το μόνο που δε φαίνεται να αλλάζει είναι οι εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες στις περισσότερες εκδόσεις του σημερινού A4 είναι 4,77 μέτρα μήκος με 2,82 μ. μεταξόνιο. Ελάχιστες διαφορές να περιμένετε σ’ αυτό, καθώς το νέο μοντέλο θα εξακολουθεί να βασίζεται στην ίδια εξαιρετική πλατφόρμα MLB με το σημερινό.
Κάτω από το καπό αναμένουμε υβριδικά κινητήρια σύνολα με βάση κινητήρες βενζίνης και diesel, από τον τετρακύλινδρο 2.0 μέχρι τον 3.0 V6. Κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρχει και έκδοση RS4. Η μεγάλη είδηση είναι μία νέα υβριδική, επαναφορτιζόμενη έκδοση με ισχύ 300 ίππων περίπου. Όσο για το ηλεκτρικό A4, όπως έχουμε ήδη προβλέψει, θα παρουσιαστεί μόνο όταν αλλάξει το πλαίσιο του αυτοκινήτου.