Παρά τον «εκβιασμό» της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων, υπάρχουν κατασκευαστές που εξακολουθούν να πιστεύουν στον V12 κινητήρα
Του Luca Cereda
Ένας από αυτούς είναι και η Aston Martin, με τη νέα γενιά Vanquish να υπόσχεται οδηγική απόλαυση, χωρίς περιορισμούς και χρήση ηλεκτροκίνησης, κάτι αντίστοιχο της Ferrari 12Cilindri. Το τέλος εποχής για τους θερμικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού, όπως ο θρυλικός V12, κοντοζυγώνει.
Αλλά για τον βασιλιά της κατηγορίας, την Αυτού Μεγαλειότητα V12, δεν ήρθε ακόμα ο καιρός να παραιτηθεί. Το στέμμα παραμένει ακόμα σταθερά στο κεφάλι του και θα παραμείνει έτσι -τουλάχιστον σύμφωνα με τα πιστεύω της Aston Martin- για όσο είναι δυνατόν. Δηλαδή, μέχρι οι κανονισμοί των εκπομπών ρύπων να το απαγορεύσουν, μια κατάσταση που από τη φύση της, δεν αρμόζει σε έναν ηγεμόνα.
Φυσικά, τη σημερινή εποχή, η ηλεκτροκίνηση και το downsizing αποτελούν «καυτά» θέματα και ίσως τις μοναδικές λύσεις για να συνδυάσουν επιδόσεις και περιβαλλοντικούς στόχους. Είναι επίσης η Νέμεσις με την οποία οι κατασκευαστές supercar συνεχώς βρίσκονται αντιμέτωποι. Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνοι που, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν να προσφέρουν τον V12.
Έτσι όπως μας έγινε γνωστός, αγνός και καθαρός, χωρίς την παραμικρή ηλεκτρική βοήθεια. Αυτοί κατοικοεδρεύουν είτε στο Μαρανέλο είτε στο Γκέιντον της Μ. Βρετανίας. Στόχος τους είναι η ικανοποίηση μίας μικρής μερίδας λαού που, αν μη τι άλλο, έχει την οικονομική δυνατότητα και ο οποίος εξακολουθεί να λειτουργεί με βάση το συναίσθημα. Όπως καλύτερα το θέτει ο πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll, είναι εκείνοι που «θέλουν να μυρίσουν τη μυρωδιά του λαδιού και να ακούσουν τον ήχο του βενζινοκινητήρα».
ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Εν ολίγοις, μιλάμε για ανθρώπους που είναι έτοιμοι να καθίσουν πίσω από το τιμόνι της νέας Aston Martin Vanquish. Μιλάμε για το coupé μοντέλο της βρετανικής φίρμας, το οποίο τοποθετείται πάνω από την DB12 και τη Vantage, παίρνοντας τη σκυτάλη από την DBS Superleggera. Με την τελευταία, όπως είναι σαφές, η νέα ναυαρχίδα του κατασκευαστή έχει πολλά κοινά. Ταυτόχρονα, όμως, η Vanquish ενσαρκώνει μια ολόπλευρη εξέλιξη που, όπως μας λένε παρατηρώντας την ενδελεχώς σε έναν πολύ privé χώρο στα κεντρικά της εταιρίας στο Gaydon, «σπρώχνει τα όρια λίγο παραπάνω».
Η εμφάνισή της είναι σημαντικά αναθεωρημένη και περαιτέρω βελτιωμένη σε σχέση με τον προκάτοχό της. Φαίνεται άλλωστε στις λεπτομέρειες, όπως οι carbon αεραγωγοί στο καπό, φόρος τιμής στην πρόσφατη ιστορία της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1. Ωστόσο, εάν κοιτάξουμε πιο προσεκτικά, υπάρχουν δύο άλλα στοιχεία που υποδηλώνουν καλύτερα την κατεύθυνση που ακολουθήθηκε. Το ένα είναι το επιμηκυμένο κατά οκτώ εκατοστά μεταξόνιο, σύμπτωμα της εκτεταμένης ανανέωσης του αλουμινένιου πλαισίου.
Το τελευταίο διαθέτει πλέον αναθεωρημένη ανάρτηση με αμορτισέρ Bilstein DTX, με στόχο την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 75% και της δυναμικής ισορροπίας του αυτοκινήτου. Το δεύτερο στοιχείο είναι η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος, που αποτελεί κομμάτι της φαρδύτερης πλέον μάσκας. Μοιάζει έτοιμη να ρουφήξει τον αέρα που χρησιμοποιείται για την ψύξη του τοποθετημένου εμπρός twin-turbo V12 κινητήρα. Ο οποίος έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, πέραν του κυβισμού, που παραμένει στα 5,2 λίτρα.
Χάρη στους υπερσυμπιεστές που έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα περιστροφής κατά 15%, την αυξημένη κατά επίσης 15% σχέση συμπίεσης, τους νέους εκκεντροφόρους, τις καινούργιες κυλινδροκεφαλές και πολλαπλές εισαγωγές. Με όλα αυτά, η ισχύς έχει ανέβει στους 835 ίππους, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή της μέγιστης ροπής, που αγγίζει τώρα τα 1.000 Nm.
Όσο για το κιβώτιο, είναι αυτόματο οχτώ σχέσεων της ZF, η κίνηση παραμένει στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει και ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Να αναφέρουμε όμως ότι εκτός από την απόρριψη της ηλεκτροκίνησης, η νέα Aston Martin Vanquish (που θα φτάσει στις εκθέσεις του επίσημου δικτύου στα τέλη της χρονιάς), αρνείται και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες, όπως η ενεργητική τετραδιεύθυνση.
Όπως μας εξηγούν πηγές μέσα από το εργοστάσιο, δεν ήθελαν να αλλοιώσουν ούτε προς το ελάχιστο την κλασική οδηγική εμπειρία μίας Aston Martin, ούτε να προσθέσουν επιπλέον κιλά στο αμάξωμα. Η παραπάνω φιλοσοφία ακολουθείται και στο πολυτελές εσωτερικό, που διαθέτει σχεδόν τα πάντα, από πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή έως και επενδύσεις από alcantara.
Όλες οι ειδήσεις
Η Aston Martin Valhalla δοκιμάζεται (ακόμα) στο Nürburgring
Πρώτες εντυπώσεις από το Audi SQ6 e-Tron: Δυνατό και υπάκουο
Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche Taycan 4S: Faster, Higher, Further