ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Aston Martin Valhalla: Μια υβριδική φόρμουλα… δρόμου

aston-martin-valhalla-mia-yvridiki-formoula-dromou-742870

Η Aston Martin παρουσίασε επίσημα τη Valhalla, ένα plug-in υβριδικό supercar με τεχνολογία προερχόμενη από τη Φόρμουλα 1

του Claudio Todeschini, απόδοση: Autotypos Team

H παραγωγή των 999 δειγμάτων αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2025, με τιμές που ξεκινούν από περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ. Εκτός από το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Aston Martin, είναι επίσης το πρώτο μοντέλο με στάνταρ κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα και έναν twin-turbo V8 κινητήρα 4,0 λίτρων σε συνδυασμό με το άνευ προηγουμένου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Εν συντομία:

  • Κινητήρας: 1.079 ίπποι και 1.100 Nm ροπής.
  • Μηχανική: πλαίσιο από ανθρακονήματα και ενεργή αεροδυναμική.
  • Εξωτερικός σχεδιασμός: τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.
  • Εσωτερικό: σαν μονοθέσιο F1 (ή σχεδόν).

Ο κινητήρας

Ο θερμικός κινητήρας, ικανός για μέγιστη ισχύ 828 ίππων (207 ίπποι/λίτρο, η υψηλότερη αναλογία ισχύος που έχουμε δει ποτέ σε Aston Martin), συνδυάζεται με 3 ηλεκτροκινητήρες που προσθέτουν άλλους 251 ίππους. Δύο από αυτούς βρίσκονται στον μπροστινό άξονα, ένας ανά τροχό, ενώ ο τρίτος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύς του κινητήρα είναι 793 kW (1.079 ίπποι), με μέγιστη ροπή 1.100 Nm. Η Valhalla φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 2,5 δευτερόλεπτα, μέχρι να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) των 350 χλμ./ώρα. Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων υπάρχει μια μπαταρία υψηλής απόδοσης η οποία, όπως και στα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται υψηλά φορτία και εκφορτίσεις. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η αυτονομία είναι 14 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη στα 140 χλμ./ώρα.

Aston Martin Valhalla

 

Άφθονη πρόσφυση

Η πρόσφυση είναι ηλεκτρονικά διαχειριζόμενη: Δεν υπάρχει κεντρικός άξονας μετάδοσης για τη σύνδεση των δύο αξόνων, αλλά μονάδα ελέγχου που ασχολείται επίσης με τη λειτουργία του Torque Vectoring στον μπροστινό άξονα και του ηλεκτρονικού διαφορικού με περιορισμένη ολίσθηση στον πίσω. Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και στην όπισθεν, η Aston Martin Valhalla κινείται από τους κινητήρες στους μπροστινούς τροχούς.

Aston Martin Valhalla

Μηχανική

Το σασί της Aston Martin Valhalla είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται επίσης στη Φόρμουλα 1, οι οποίες κατέστησαν δυνατή τη διατήρηση του βάρους του αυτοκινήτου στα 1.655 κιλά, για αναλογία ισχύος/βάρους 652 ίππων/τόνο. Μπροστά τοποθετούνται αναρτήσεις ωστικής ράβδου παραγωγής F1 με ενσωματωμένα ελατήρια και αμορτισέρ, προς όφελος της αεροδυναμικής, ενώ πίσω προτιμήθηκε η λύση της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα πέδησης παρέχει κεραμικούς δίσκους Brembo 410 χλστ. μπροστά και 390 πίσω, με δαγκάνες 6 και 4 εμβόλων αντίστοιχα, που ελέγχονται από τεχνολογία brake-by-wire. Στη λειτουργία Race Drive, το σύστημα πέδησης υποστηρίζεται επίσης από ενεργή αεροδυναμική εμπρός και πίσω.

Aston Martin Valhalla

Ενεργή αεροδυναμική

Η ενεργή αεροδυναμική της Aston Martin Valhalla παράγει πάνω από 600 κιλά κάθετης δύναμης στα 240 χλμ./ώρα, μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 350 χλμ./ώρα, μειώνοντας σταδιακά τη γωνία των μπροστινών και των πίσω φτερών. Με αυτόν τον τρόπο, η υπερβολική κάθετη δύναμη εκφορτίζεται καθώς αυξάνεται η ταχύτητα. Υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης: Sport (η προεπιλογή), Pure EV, Sport + και Race. Κάθε μια διαχειρίζεται διαφορετικά το σύστημα μετάδοσης κίνησης (συμπεριλαμβανομένου του Torque Vectoring), τον έλεγχο ευστάθειας, τις αναρτήσεις, την ενεργή αεροδυναμική και τη βαθμονόμηση του τιμονιού. Στις τρεις πρώτες λειτουργίες, το πίσω φτερό T-Wing παραμένει κλειστό, ενώ στο Race one ανεβαίνει κατά 255 χλστ. και λειτουργεί σε συνέργεια με ένα κρυφό κινητό μπροστινό φτερό, το οποίο έχει λειτουργία παρόμοια με το DRS της Φόρμουλα 1.

Aston Martin Valhalla

 

Εξωτερικός σχεδιασμός

Με μήκος 4.727 χλστ., πλάτος 2.011 (χωρίς τους καθρέφτες) και 1.161 ύψος, η Aston Martin Valhalla έχει μεταξόνιο 2.760 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 109 χλστ. Η αρχή που καθοδήγησε τους σχεδιαστές για το νέο αγγλικό supercar είναι αυτή σύμφωνα με την οποία «το σχέδιο ακολουθεί τη λειτουργία»: τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και όλα χρησιμεύουν για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο μοναδική και πιο συναρπαστική. Οι εκτροπείς στις πόρτες επιτρέπουν στον αέρα να ρέει κατά μήκος της σμιλεμένης επιφάνειας των πλαϊνών, προς τις εισαγωγές που ψύχουν τον V8 κινητήρα. Περιέχονται τα αεροδυναμικά εξαρτήματα, από το splitter μέχρι τον εξολκέα, καθώς και το snorkel στην οροφή, εμπνευσμένο από τη Φόρμουλα 1.

Η εξάτμιση έχει τέσσερις απολήξεις: δύο με κάθετη έξοδο, προς τέρψη όσων αγαπούν τον ήχο των θερμικών κινητήρων και δύο στο κάτω μέρος, δίπλα στις μεγάλες σήραγγες βεντούρι. Οι τάπες για ανεφοδιασμό καυσίμου, λαδιού και ψυκτικού υγρού του κινητήρα είναι καλά κρυμμένες πίσω από τα πάνελ, καθώς και η υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω και έχουν επίσης σχεδιαστεί για να προσφέρουν μια σχετική ευκολία στην είσοδο.

Εξατομικευμένη, αλλά πάντα με το βλέμμα στην πίστα

Το αμάξωμα, εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, μπορεί να μείνει εκτεθειμένο ή βαμμένο, επιλέγοντας από 6 ζωηρά χρώματα εμπνευσμένα από την παράδοση της Aston Martin στην αυτοκίνηση. Το εξωτερικό μπορεί να προσαρμοστεί περαιτέρω με πακέτα που προσθέτουν μικρές λεπτομέρειες. Όσο για τους τροχούς, υπάρχουν αυτοί από σφυρήλατο αλουμίνιο σε 3 φινιρίσματα, σε συνδυασμό με ελαστικά Michelin Pilot Sport S5, ή μαγνησίου (που μειώνει το βάρος κατά 12 κιλά) με ελαστικά Michelin Pilot Sport CUP 2.

 

Εσωτερικό

Οι επιρροές από τον κόσμο της Φόρμουλα 1 συνεχίζονται και στο εσωτερικό της Aston Martin Valhalla, με ένα πιλοτήριο σχεδιασμένο περισσότερο για εμπειρία παρά για άνεση, με μονοκόκ καθίσματα από ανθρακονήματα και υπερυψωμένα υποπόδια. Το ταμπλό διασχίζεται από τη μια πλευρά στην άλλη από μια ράβδο άνθρακα, πάνω στην οποία στηρίζεται τα ψηφιακά όργανα που δείχνουν τις πιο σχετικές πληροφορίες οδήγησης κατά την οδήγηση στην πίστα. Η κεντρική οθόνη αφής, εκτός από τη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, επιτρέπει και τη διαχείριση του υβριδικού κινητήρα, επιλογή προγραμμάτων οδήγησης και διαχείρισης ADAS (που προσφέρει υποβοηθούμενη οδήγηση επιπέδου 2). Μέσω του συστήματος προσαρμογής Q by Aston Martin είναι επίσης δυνατή η δυνατότητα παρέμβασης σε κάθε λεπτομέρεια, φινίρισμα, επίστρωση και υλικών.

Όλες οι ειδήσεις

Απίστευτο κι όμως αληθινό: Πήρε για bonus AMG των 150.000€

Νέο Opel Frontera: Φθηνό, πρακτικό και στυλάτο

Φόρμουλα 1: Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο