Η Hyundai αποκάλυψε σήμερα το καινούριο Santa Fe, που εκτός των άλλων θα αποτελεί και την ναυαρχίδα της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Hyundai αποκάλυψε σήμερα το ολοκαίνουριο Santa Fe. Το επταθέσιο υβριδικό SUV αντλεί την έμπνευση του από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, ενώ φιλοδοξεί να μπει και στα μονοπάτια της premium κατηγορίας. Η παρουσίαση του αναμένεται να λάβει χώρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες και η άφιξή του στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η πέμπτη γενιά Santa Fe εστιάζει στον χώρο, γι’ αυτό το και μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί. Το μήκος άγγιξε 4,83 μέτρα με μεταξόνιο 2,81 μέτρα, έναντι 4,78 και 2,76 αντίστοιχα της προηγούμενης γενιάς. Το πλάτος έχει παραμείνει αμετάβλητο στα 1,9 μέτρα, ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 20 mm στα 1,73 μέτρα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 725 λίτρων, 91 περισσότερα από το προγενέστερο μοντέλο, ενώ η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών έχει διευκολυνθεί εξαιτίας της νέας σχεδίασης της πίσω πόρτας .
Για την ώρα, η Hyundai ανακοίνωσε δύο βενζινοκινητήρες για το Santa Fe που βασίζονται στη μονάδα 1.6 T-GDI της οικογένειας Gamma III. Διαθέσιμη στους πελάτες θα είναι μια πλήρης υβριδική και μια plug-in έκδοση, για τις οποίες όμως η εταιρεία δεν έχει ακόμη δηλώσει τις συνολικές δυνάμεις, περιοριζόμενος στο να προσδιορίσει ότι ο τετρακύλινδρος κινητήρας θα μπορεί να αποδίδει 180 και 160 ίππους αντίστοιχα. Σε ορισμένες αγορές θα διατίθεται και turbo βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων.
Ολόκληρο το αμάξωμα σχεδιάστηκε γύρω από ένα και μόνο στοιχείο: την πόρτα του χώρου αποσκευών. Το ιδιαίτερα φαρδύ και πανοραμικό άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, είναι ικανό να μεγιστοποιήσει την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ, και την χωρητικότητα αυτού. Το ψηλό καπό και οι στρογγυλεμένοι θόλοι των τροχών με τις ζάντες 21″ κάνουν το αυτοκίνητο πιο επιβλητικό, ενώ τα φώτα LED τονώνουν όλη την προσωπικότητα του οχήματος, δημιουργώντας το γράμμα H της Hyundai τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Το εσωτερικό δεν θα μπορούσε να μείνει παρωχημένο. Οι δύο οθόνες 12,3″ περικλείονται σε μία πανοραμικά κυρτή οθόνη και ο έλεγχος του κιβωτίου ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στο ταμπλό για να ελευθερωθεί η κεντρική κονσόλα, όπου βρίσκεται η οθόνη ελέγχου κλιματισμού 6,6″ και δύο υποδοχές ασύρματης φόρτισης. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα για τους επιβάτες στη δεύτερη σειρά (+ 35 mm) και στην τρίτη σειρά (+ 15 mm), ενώ η τελευταία έχει 69 mm επιπλέον χώρο για το κεφάλι και – για πρώτη φορά- ρυθμιζόμενες πλάτες με κλίση έως 10 μοίρες. Το SUV διαθέτει Forward Collision-Avoidance Assist 2.0, Lane Following Assist 2, Driver Attention Warning with Driver Monitoring System, Smart Cruise Control 2 με υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας, Intelligent Speed Limit Assist, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, Rearing Προειδοποίηση απόστασης, οθόνη Surround View, Remote Smart Parking Assist και Safe Exit Assist.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ο αναλυτικός τιμοκατάλογος, η Hyundai ανακοίνωσε τη διάθεση δύο ειδικών εκδόσεων με πολύ διαφορετικό προσανατολισμό η μια απ ‘την άλλη. Η έκδοση Santa Fe Calligraphy απευθύνεται σε ένα κοινό πιο εκλεπτυσμένο με έμφαση στην πολυτέλεια και την άνεση, ενώ το Santa FE XRT Concept επηρεασμένο από off-road χαρακτηριστικά, στοχεύει στους λάτρεις της υπαίθριας ζωής.