Μετά από τρία χρόνια σταδιοδρομίας της 5ης γενιάς των ήπια υβριδικών Jazz και Jazz Crosstar, η Honda προχώρησε στην ανανέωση τους. Και όπως διαπιστώσαμε στη στατική παρουσίαση τους, που διοργάνωσε για τους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου η εισαγωγική εταιρεία «Αφοί Σαρακάκη» στο Ellinikon Experience Centre, η ανανέωση τους δεν περιορίστηκε μόνον στο αισθητικό κομμάτι, καθώς το υβριδικό σύστημα e:HEV απέκτησε αυξημένη ισχύ, ενώ αναβαθμίστηκε και ο στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα σε επίπεδο εμφάνισης οι αλλαγές εντοπίζονται, στη κυψελοειδή σχεδίαση της μάσκας και του σαγρέ κάτω ένθετου του εμπρός προφυλακτήρα, στη πιο σμιλεμένη σχεδίαση και το σαγρέ φινίρισμα στον πίσω προφυλακτήρα, τα πλαίσια των παραθύρων και οι επενδύσεις των κολόνων του αμαξώματος απέκτησαν μαύρο ματ φινίρισμα, επιλογή η οποία στη νέα εξοπλιστική έκδοση Advance Sport υφίσταται στη μάσκα, στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα και στο περίβλημα των εξωτερικών καθρεπτών.
Η νέα έκδοση διαθέτει επίσης ασορτί πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή και χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης.
Αντίστοιχα και το πιο περιπετειώδες (λόγω αυξημένου ύψους) Jazz Crosstar απέκτησε, νέα κυψελοειδή μάσκα και ανανεωμένη σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, αναθεωρημένα πλαίσια στους εμπρός προβολείς ομίχλης, ενώ η εμπρός προστατευτική ποδιά όπως και ο πίσω προφυλαχτήρας κοσμούνται από ένθετα σε ασημί απόχρωση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού συστημάτων ασφαλείας, η ανανεωμένη γενιά Jazz ενσωματώνει πλέον στο βασικό εξοπλισμό τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, η αναβαθμισμένη λειτουργία του Traffic Jam Assist (η οποία διαθέτει πλέον υποστήριξη διεύθυνσης από 0 χλμ/ώρα) καθώς και το αναβαθμισμένο – με μια εμπρός ευρυγώνια κάμερα που βελτιώνει το οπτικό πεδίο και κατά τις νυχτερινές ώρες – πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING (βλ. σύστημα Αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης και αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας, Adaptive Cruise Control, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου κ.α.).
Εξίσου σημαντική όμως και η παρουσία στο βασικό εξοπλισμό 10 αερόσακων, μεταξύ των οποίων δύο αερόσακοι στα πίσω καθίσματα, αλλά και κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για επιπλέον προστασία οδηγού-συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Αντίστοιχα αναβαθμισμένο και το υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV προσφέροντας αυξημένη μέγιστη ισχύ.
Η συνολική συνδυαστική απόδοση του έχει πλέον αυξηθεί στους 122 (από 109) ίππους, ενώ και η μέγιστη ροπή έχει φθάσει τα 253 Nm. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω της αύξησης της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 10kW, ενώ και η ισχύς του βενζινοκινητήρα i-MMD των 1.5 λίτρων έχει επίσης αυξηθεί κατά 10 ίππους (107 από 97). Οι εκπομπές ρύπων CO2 και η κατανάλωση καυσίμου είναι 102 γρ./χλμ και 4,5 λίτρα/100 χλμ. για το Jazz και 108 γρ./χλμ και 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το Honda Jazz Crosstar.
Το σύστημα e:HEV υπενθυμίζουμε αποτελείται από δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες, ένα βενζινοκινητήρα 1.5λίτρων, μπαταρία ιόντων λιθίου, αυτόματο κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης και παρέχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive. Σε επίπεδο μηχανικών μερών, η νέα έκδοση Advance Sport διαθέτει επιπλέον διαφορετική ρύθμιση στις αναρτήσεις (πιο μαλακά ελατήρια κατά 8% και 20% εμπρός και πίσω αντίστοιχα και ενισχυμένα σινεμπλόκ), επιλογή που του προσδίδει λίγο πιο σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά. Άξια αναφοράς ωστόσο και η παρουσία του συστήματος Agile Handling Assist (AHA) που ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά σε απότομες αλλαγές διεύθυνσης ή σε στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία.
Στις προαναφερόμενες καταστάσεις, το AHA λειτουργεί μέσω του συστήματος ευστάθειας Vehicle Stability Assist, αυξάνοντας τη πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς.
Tο ανανεωμένο ήπια υβριδικό Honda Jazz προσφέρεται σε τρείς εξοπλιστικές εκδόσεις: Elegance, Advance και Αdvance Sport με τιμές πώλησης 27.500, 29.800 και 31.200 ευρώ αντίστοιχα, ενώ το Jazz Crosstar διατίθεται σε μία εξοπλιστική έκδοση (Advance) με τιμή πώλησης 31.700 ευρώ.