Στην κορυφή της γκάμας θα υπάρχει ίσως μια έκδοση με τρεις κινητήρες (ένας εμπρός και δύο πίσω), συνολικής ισχύος 760 ίππων.
Η Maserati, ως μέρος μιας ανανέωσης της γκάμας που έχει δημιουργήσει ανατρεπτικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής ενός σπορ κεντρομήχανου αυτοκινήτου (MC20) και του διπλασιασμού της προσφοράς των SUV (με την Grecale μαζί με τη μεγαλύτερη Levante), δεν θέλει να εγκαταλείψει τους ακρογωνιαίους λίθους της παράδοσής της. Και αφού το αποδείξει με το ριμέικ του GranTurismo (το οποίο σύντομα θα ακολουθήσει αυτό του GranCabrio), θα κάνει το ίδιο και με τη ναυαρχίδα της. Το Quattroporte όχι μόνο θα έχει κληρονόμο, που θα πάρει τη σκυτάλη, αλλά που ταυτόχρονα θα αντιπροσωπεύει την ευκαιρία για μια μάλλον ριζική επανεξέταση της φόρμουλας που τόσα χρόνια χρησιμοποιεί η εταιρεία.
Ξεκινώντας από τα βασικά, σύμφωνα με φήμες που συγκέντρωσε το Quattroruote, η έβδομη γενιά του sedan της Modena θα πρέπει να είναι πιο συμπαγής από την τρέχουσα (που έχει μήκος 5,26 μέτρα), καταλήγοντας να ξεπερνά ελαφρώς το όριο των πέντε μέτρων.
Η Maserati με το μοντέλο αυτό , το οποίο θα παρουσιαστεί το 2024, έχει ως αποστολή να αντικαταστήσει όχι μόνο τη ναυαρχίδα, αλλά και την Ghibli, η οποία θα βγει από τη σκηνή χωρίς άμεσους απογόνους. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, η Maserati θα τοποθετήσει την επόμενη Quattroporte πιο κοντά στους κύριους ανταγωνιστές της, ξεκινώντας από την Porsche Taycan. Αυτό το τελευταίο θα είναι η άμεση αναφορά για τη νέα της ναυαρχίδα, την Trident, που χωρίς μεταβατικές λύσεις θα αποχαιρετήσει ξαφνικά όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η πλατφόρμα Stla, προορίζεται να λειτουργήσει ως η ραχοκοκαλιά της πλήρους μετατροπής της μάρκας σε ηλεκτρική, που θα επιτρέψει στην Quattroporte να υλοποιήσει αυτό που θα είναι αναμφίβολα η πιο σημαντική τεχνική ανατροπή στην ιστορία της. Είναι η θεμελιώδης τεχνική προϋπόθεση για γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος (με υποστηριζόμενες ισχύς έως περίπου 270 kW, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί για το GranTurismo Folgore), απαραίτητο για την πλήρωση συσσωρευτών μεγέθους κατάλληλου για το μέγεθος του μοντέλου: στην κορυφή της σειράς θα πρέπει να υπάρχουν θέσεις για μπαταρίες χωρητικότητας περίπου 100 kWh, για αυτονομία WLTP περίπου 500 χιλιομέτρων.
Πώς όμως θα εξελιχθεί μια εμβληματική σχεδίαση όπως αυτή της Quattroporte, ενός αυτοκινήτου που έχει σημαδέψει την ιστορία της Maserati από τη δεκαετία του 1960, όταν εισήγαγε στην πραγματικότητα την έννοια της ναυαρχίδας υψηλών επιδόσεων; Οι προεπισκοπήσεις μιλούν για ένα πιο ευέλικτο και βελτιωμένο αμάξωμα αυτοκινήτου και, όσον αφορά τα στιλιστικά χαρακτηριστικά, για ένα μείγμα προτάσεων που συνδέονται με την παράδοση, με στοιχεία βγαλμένα από το GranTurismo και λύσεις που προσδιορίζουν περισσότερο τη φύση του ως το πρώτο “αμιγώς ηλεκτρικό” της μάρκας , ειδικά στο θέμα των σκοπιμοτήτων που στοχεύουν στη βελτίωση της απαραίτητης αεροδυναμικής απόδοσης. Το τελευταίο είναι ένα κρίσιμο στοιχείο, ειδικά εν όψει των στόχων απόδοσης που αυτό το αυτοκίνητο φέρνει μαζί του: στην κορυφή της γκάμας θα υπάρχει ίσως μια έκδοση με τρεις κινητήρες (ένας εμπρός και δύο πίσω), συνολικής ισχύος 760 ίππων, ικανή να εγγυηθεί χρόνο 0-100χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Ωστόσο, θα υπάρχει ίσως και μια απλούστερη έκδοση διπλού κινητήρα, με περίπου 550 ίππους, που προορίζεται για τον βασική έκδοση. Όσο βασική μπορεί να είναι δηλαδή με τόσους ίππους…