Στην αναβίωση του Ace Classic που προσφάτως έπραξε η AC Cars, συμπεριλαμβάνεται και μια έκδοση που αντικειμενικά, θεωρείτε ιερόσυλη!
Είναι κάποια αυτοκίνητα που έχουν μια ξεχωριστή θέση στο πάνθεο των σημαντικότερων τετράτροχων που έχουν παρουσιαστεί ποτέ. Η εξέλιξη είναι μια φυσική και καλοδεχούμενη διαδικασία στον κόσμο των αυτοκινήτων αλλά ορισμένα μοντέλα είχαν τόσο ισχυρό χαρακτήρα και αντίκτυπο που «πάγωσαν» το χρόνο. Αυτά λογίζονται ως «ορόσημα», η αντανάκλαση μια εποχής.
Το Ace της AC Cars, παρουσιάστηκε το 1953, με την αρχική παραγωγή του να διαρκεί για μια δεκαετία. Στο πλαίσιο αυτού του αυτοκινήτου ήταν που ο Carroll Shelby προσάρμοσε έναν V8 κινητήρα της Ford, δημιουργώντας το πασίγνωστο AC Cobra μοντέλο.
Το Ace είναι ένα αρχετυπικό roadster μοντέλο της βρετανικής σχολής και έτσι θα θέλαμε όλοι να παραμείνει στο διηνεκές. H AC Cars, συμμερίστηκε αυτή την άποψη και πριν από λίγες ημέρες, αναβίωσε το μοντέλο, προσαρμοσμένο στο σήμερα.
Το να χρησιμοποιήσει κανείς σύγχρονους κινητήρες και περιφερειακά των ημερών μας σε ένα λαχταριστό «ρετρό» περιτύλιγμα, δεν αποτελεί κάτι μεμπτό, πόσο μάλλον αν αυτό γίνεται με τρόπο που δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα ενός μοντέλου – ορόσημου, όπως είναι το Ace.
Η ΑC Cars, δημιούργησε ένα καινούργιο σωληνωτό πλαίσιο για τη νέα γενιά των Ace και εφάρμοσε σε αυτά έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα της Ford, χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με απόδοση 300 ίππων. Η διαχείριση της ισχύος αυτής γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ το σύστημα εξαγωγής έχει σχεδιαστεί ειδικά για το νέο Ace, προκειμένου να παράγει την ηχητική υπόκρουση που αξίζει σε ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους.
Θα ήταν όλα «λαμπρά και εξαίρετα» αν η AC Cars σταματούσε εδώ αλλά… έχει plot twist, καθότι όπως ανακοινώθηκε επισήμως, στην επερχόμενη έκθεση SEMA στο Λας Βέγκας (5-9 Νοεμβρίου 2024), θα παρουσιαστεί και μια… αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Ace.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια απλή υλοποίηση όπου ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μια μπαταρία και όλα τα απαραίτητα για τη λειτουργία τους, αποτελούν μια μονάδα που έχει την δυνατότητα να τοποθετηθεί σε πληθώρα μοντέλων με τη λογική του «drop-in».
Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για την eGT413 Modular μονάδα, που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 302 ίππων και μια μπαταρία με χωρητικότητα 72 kwh, που υποστηρίζει και γρήγορη φόρτιση, προσδίδοντας στο ηλεκτρικό Ace, μια αυτονομία της τάξεως των 320 χιλιομέτρων.
To παράδοξο, πέραν από το προφανές του εξηλεκτρισμού ενός μοντέλου σαν και αυτού, είναι ότι το βάρος του, είναι παρόμοιο με αυτό της βενζινοκίνητης έκδοσης, στα 1.100 κιλά. Οι προπαραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν αμέσως μετά την επίσημη παρουσίαση του Ace electric, ενώ η τιμή του ξεκινά από τα $ 275.000. Αν σας πάει καρδιά δηλαδή…
Όλες οι ειδήσεις
Cobra AC GT Roadster: Η επιστροφή!