ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αυτό το VW πάει «τρένο»… κυριολεκτικά!

afto-to-vw-paei-treno-kyriolektika-725242

“Σαν οδοντωτός”: Ξανά στην κυκλοφορία μια ασυνήθιστη σιδηροδρομική εκδοχή του θρυλικού Volkswagen T1 Kombi

Το πιο γνωστό van όλων των εποχών, έχει κατά καιρούς επιτελέσει πολλούς ρόλους, με τoν πιο γνωστό εξ αυτών να είναι η σύνδεση του με τους χίπις, ως «όχημα των παιδιών των λουλουδιών».

Εδώ έχουμε όμως μια άλλη, άγνωστη αλλά αρκετά ενδιαφέρουσα περίπτωση. Το έτος είναι 1954 και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, θέλουν ένα μικρό και ελαφρύ  βαγονέτο για την μεταφορά προσωπικού και ανταλλακτικών στο δίκτυο των γραμμών τους.

Αντί λοιπόν του να αναθέσουν σε κάποια βιομηχανία να σχεδιάσει και να κατασκευάσει από λευκό χαρτί ένα τέτοιο όχημα, αποφασίζουν να κρατήσουν το κόστος χαμηλά, συνδυάζοντας μια υπάρχουσα σιδηροδρομική δομή – πλαίσιο, με το VW Transporter της εποχής.

Η υλοποίηση της «ιδέας» ανατίθεται σε δύο εταιρείες, οι οποίες συνδυαστικά κατασκευάζουν 30 μονάδες αυτού του «κουκλίστικου» σιδηροδρομικού οχήματος, το οποίο ονομάστηκε, Klv-20.

To μοντέλο διατέλεσε σε υπηρεσία από 1955 μέχρι και το 1970 και πέραν της μεταφοράς προσωπικού και ανταλλακτικών όπως ήδη αναφέρθηκε, χρησιμοποιήθηκε επίσης και ως όχημα επιθεώρησης των σιδηροδρομικών γραμμών, εντοπίζοντας τα σημεία που χρειάζονταν συντήρηση ή επισκευή.

Η δομή του ήταν πολύ απλή και αποτελούταν από το αμάξωμα του Τ1, με ειδική διαμόρφωση στο εσωτερικό,ικανή να φιλοξενήσει επτά άτομα και ένα πλαίσιο με σιδηροδρομικούς τροχούς. Στη σύνδεση του αμαξώματος με το πλαίσιο υπήρχαν ελαστικά παρεμβύσματα ώστε το ταξίδι να είναι άνετο.

Το Klv-20 έφερε έναν τετράχρονο και τετρακύλινδρο boxer κινητήρα χωρητικότητας 1.192 κ.εκ., απόδοσης 28 ίππων. Δεν ήταν αυτός του T1 αλλά ένα βιομηχανικής χρήσης μοτέρ της VW, στο οποίο είχε προσαρμοστεί χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (+ όπισθεν).

Η ισχύς αυτή αρκούσε για να επιταχύνει το βάρους 1.550 κιλών Klv-20 μέχρι τα 70 χλμ./ώρα, ενώ για την πέδηση φρόντιζαν ταμπούρα που ενεργοποιούνταν  μέσω υδραυλικού κυκλώματος.

Υπήρχε επίσης και ένα πολύ έξυπνο σύστημα το οποίο επέτρεπε στο όχημα να ανασηκωθεί υδραυλικά από τις ράγες και να περιστραφεί κατά 180 μοίρες, με την διαδικασία ένα είναι δυνατή ακόμα και από ένα άτομο.

Τα φώτα του Klv-20 τόσο μπροστά όσο και πίσω, είχαν μεταφερθεί αρκετά πιο ψηλά σε σχέση με την κανονική έκδοση του T1 για το δρόμο, συμπλέοντας με τις προδιαγραφές των σιδηροδρόμων, ενώ προφανώς, το σύστημα διεύθυνσης είχε αφαιρεθεί.

Μετά το 1970 τα Klv-20 πήραν… σύνταξη. Μερικά από αυτά πωλήθηκαν σε ιδιώτες και συλλέκτες, ενώ άλλα πήγαν για ανακύκλωση. Η VW πρόσφατα βρήκε ένα σε σχετικά καλή κατάσταση και μετά από μια εξαιρετική αναπαλαίωση, το έβαλε ξανά στις ράγες για επίδειξη, ενώ από τον Ιούνιο αποτελεί έκθεμα στο μουσείο ιστορικών οχημάτων της εταιρείας, στο Ανόβερο.

 Foto: Friso Gentsch/Volkswagen

Όλες οι ειδήσεις

Η Porsche τιμά τον Jo Siffert με μια μοναδική 911 GT3 RS

Τι είναι το Ford BlueCruise; – Πώς μας εξυπηρετεί στην οδήγηση;

Lotus Elise με… μπαταρίες; – Possible

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο