Το Golf γιορτάζει φέτος τα 50α γενέθλιά του και η VW παρουσίασε μια ανανεωμένη έκδοση του best-seller της για να τιμήσει αυτή την επέτειο.
Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το νέο μοντέλο σε λίγες μόνο εβδομάδες. Το νέο Volkswagen Golf εντυπωσιάζει με ένα σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επόμενης γενιάς, μια πιο διαισθητική φιλοσοφία λειτουργίας, πιο ευκρινή σχεδίαση εμπρός και πίσω, καθώς και αποτελεσματικότερους κινητήρες. Αυτοί περιλαμβάνουν plug-in υβριδικές μονάδες με αυξημένη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων. Επιπλέον, ένα φωτιζόμενο λογότυπο της Volkswagen κοσμεί το μπροστινό για πρώτη φορά σε Golf.
Τι δήλωσαν οι ειδικοί:
Thomas Schäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars: «Το Golf βρίσκεται στην καρδιά της Volkswagen εδώ και μισό αιώνα, προσφέροντας προσιτή κινητικότητα για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Αυτό ακριβώς χτίζουμε τώρα με το νέο εξελικτικό στάδιο – με ακόμη υψηλότερη απόδοση, άνεση και ποιότητα και μια νέα φιλοσοφία λειτουργίας. Το Golf δεν γίνεται καλύτερο από αυτό».
Imelda Labbé, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για Πωλήσεις, Μάρκετινγκ και Aftersales: “Με το Golf, γράψαμε μια μοναδική ιστορία επιτυχίας. Το Golf αντιπροσωπεύει τη Volkswagen όπως κανένα άλλο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο για όλες τις γενιές. Και αυτό συμβαίνει εδώ και 50 χρόνια. Με τη συνεχή τεχνική εξέλιξη του νέου Golf, προσθέτουμε τώρα ένα άλλο κεφάλαιο σε αυτή την ιστορία επιτυχίας».
Ανανεωμένο εμπρός και πίσω μέρος και νέα σχεδίαση φωτιστικών σωμάτων
Το νέο Golf και το νέο Golf Variant αναγνωρίζονται από τη νέα τους πρόσοψη. Οπτικά καθοριστικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το λογότυπο Volkswagen, το οποίο φωτίζεται για πρώτη φορά στο Golf, και τους πρόσφατα σχεδιασμένους προβολείς LED. Οι κορυφαίοι προβολείς LED IQ.LIGHT ενσωματώνουν μια νέα μεγάλη σκάλα μεγάλης απόδοσης με εμβέλεια έως και 500 m. Τα IQ.LIGHT 3D πίσω φώτα LED και στις δύο εκδόσεις του αμαξώματος έχουν επίσης νέα σχεδίαση.
Νέο σύστημα infotainment και ενσωμάτωμενο ChatGPT
Στο εσωτερικό, το νέο μοντέλο διαθέτει ένα πρόσφατα αναπτυγμένο, διαισθητικό σύστημα infotainment με ανεξάρτητη οθόνη αφής (διαγώνιος οθόνης έως 32,8 cm). Διαθέτει εργονομικά βελτιστοποιημένα και φωτιζόμενα χειριστήρια αφής για έλεγχο θερμοκρασίας και της έντασης.
Νέο είναι επίσης το βελτιωμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και ο νέος φωνητικός βοηθός IDA. Χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα, το IDA μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, το τηλέφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, αλλά και για την πρόσβαση σε διαδικτυακές πληροφορίες από όλες τις πιθανές περιοχές – από προγνώσεις καιρού έως ερωτήσεις γενικής γνώσης. Το Golf θα έχει στο μέλλον την τελευταία γενιά συστήματος infotainment. Αυτό ενσωματώνει το ChatGPT που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη στον φωνητικό βοηθό IDA. Παρουσιάστηκε στην έκθεση CES (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας στις αρχές Ιανουαρίου, και η λειτουργία μπορεί να έχει απρόσκοπτη πρόσβαση στην συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση δεδομένων της τεχνητής νοημοσύνης. Οι επιβάτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα.
Η στάθμευση έγινε εύκολη χάρη στα νέα συστήματα υποβοήθησης
Οι ελιγμοί του Golf and Golf Variant γίνονται ευκολότεροι χάρη στα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως η βελτιωμένη λειτουργία Park Assist Plus. Όταν περνάτε δίπλα από ένα χώρο στάθμευσης, το Golf μπορεί να ανιχνεύσει εάν ο χώρος (παράλληλος ή κάθετος) είναι αρκετά μεγάλος και ξεκινά τη διαδικασία στάθμευσης αναλόγως. Αναλαμβάνει το τιμόνι καθώς και την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να παρακολουθεί τη διαδικασία στάθμευσης. Επιπλέον, το Park Assist Pro θα είναι διαθέσιμο στο Golf για πρώτη φορά, επιτρέποντας στους οδηγούς να καθοδηγούν το όχημα μέσα και έξω από τις θέσεις στάθμευσης με το smartphone τους. Το όχημα μπορεί να εξέλθει από το χώρο στάθμευσης εξ αποστάσεως εάν ο χώρος στάθμευσης είναι πολύ στενός, για παράδειγμα. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα Area View – εδώ, δημιουργείται μια ολόπλευρη προβολή 360 μοιρών με τη συγχώνευση τεσσάρων καμερών και η αντίστοιχη εικόνα μεταφέρεται στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Αυτό καθιστά εύκολο να δείτε τα κράσπεδα και τις σημάνσεις των χώρων στάθμευσης.
Νέα γκάμα κινητήρων
Οι νέοι plug-in υβριδικοί κινητήρες στο Golf προσφέρουν αυξημένη ισχύ και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 km, ενώ επιπλέον είναι εξοπλισμένοι με λειτουργία γρήγορης φόρτισης DC. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί ήπιοι υβριδικοί κινητήρες 48 V είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί για οδηγούς που δεν διαθέτουν wallbox στο σπίτι τους. Συνολικά εννέα διαφορετικές επιλογές – ήπιο υβριδικό (eTSI), plug-in υβριδικό (eHybrid και GTE ), υπερτροφοδοτούμενο βενζίνη (TSI) και υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ (TDI) – θα είναι διαθέσιμες για τη νέα σειρά. Το Golf GTI έχει γίνει ακόμα πιο σπορ με πρόσθετη ισχύ σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Περισσότερα στυλ αμαξώματος Golf θα εισαχθούν διαδοχικά στη γκάμα κατά τη διάρκεια του 2024.
50 χρόνια Golf – Η ιστορία του μπεστ σέλερ
Το πρώτο Golf κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg στα τέλη Μαρτίου του 1974. Η επίσημη κυκλοφορία ξεκίνησε τον Μάιο. Πριν από αυτό, το Beetle και επομένως ο συνδυασμός ενός πίσω τοποθετημένου κινητήρα και της κίνησης στους πίσω τροχούς είχαν διαμορφώσει τη φιλοσοφία της Volkswagen για δεκαετίες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το πρώτο Golf – όπως το Passat, το Scirocco και το Polo – σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής: αυτή του κινητήρα μπροστά και της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Η φιλοσοφία του σύγχρονου και ασφαλούς συστήματος, η μεγάλη ευελιξία με την πίσω πόρτα και την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος και η σχεδίαση ήταν τόσο πειστικά που το εκατομμυριοστό Golf βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης τον Οκτώβριο του 1976.
Αλλά αυτή ήταν μόνο η αρχή: στις επτά γενιές που ακολούθησαν, το Golf ήταν πάντα το μοντέλο που έκανε την προσιτή μετακίνηση με τα υψηλότερα πρότυπα τεχνολογίας διαθέσιμη σε όλους. Εφοδιαζόταν με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλύτης και αποτελεσματικούς κινητήρες, ενώ πρόσφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης, αερόσακους ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης. Το μυστικό πίσω από την επιτυχία του Golf οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους του, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση του Golf.
Η άνεση, η ποιότητα και τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης απέκτησαν σημασία με κάθε γενιά και συνεχίζουν να θέτουν πρότυπα σήμερα. Τα τελευταία 50 χρόνια, το Golf έχει γίνει από μόνο του μια κατηγορία στα αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας – η οποία μάλιστα αυτό έγινε γνωστή ακόμη και ως «κατηγορία Golf» μετά από λίγα μόλις χρόνια. Το μοντέλο έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία και συγκριτικά τεστ στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Ακολούθησαν διάφορα παράγωγα του μοντέλου όπως το Variant, το Cabriolet και το Sportsvan. τα πλήρως ηλεκτρικά e-Golf και τα σπορ μοντέλα, με το λογότυπο GTI , GTD , GTE , και η ναυαρχίδα Golf R γρήγορα καθιερώθηκαν στην αγορά. Το Golf ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στην κατηγορία που προσέφερε υποβοηθούμενη οδήγηση μέσω του Travel Assist. Μια άλλη καινοτομία στο Golf ήταν το ντεμπούτο της τεχνολογίας Car2X , η οποία μπορεί να παρέχει εκ των προτέρων προειδοποίηση για κινδύνους.
Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 37 εκατομμύρια Golf έχουν πουληθεί σε οκτώ γενιές. Το Golf είναι ένας σταθερός πυλώνας για τη Volkswagen και είναι πάντα σε θέση να προσαρμοστεί ως μοχλός καινοτομίας. Με το νέο εξελικτικό στάδιο, η μάρκα βασίζεται ακριβώς σε αυτό – με βελτιωμένη απόδοση, άνεση, ποιότητα και έξυπνη φιλοσοφία λειτουργίας.
Όλες οι ειδήσεις
Διπλή τραγωδία στην άσφαλτο: Δύο 19χρονοι νεκροί στη Βούλα – Δύο θύματα σε τροχαίο στην Ομόνοια
Στο τελικό στάδιο δοκιμών αντοχής η ανανεωμένη Porsche Taycan