ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi Q5 (2024): Η τελική ευθεία

audi-q5-2024-i-teliki-eftheia-665526

Η τρίτη (και τελευταία) γενιά του Audi Q5 γίνεται πιο σπορ, παραμένοντας πιστή στις παραδοσιακές αξίες, εστιάζοντας σε καθαρούς και αποδοτικούς θερμικούς κινητήρες. Επομένως, δεν θα υπάρχει μία αμιγώς EV έκδοση, αλλά η αυτονομία που προσφέρει σε ηλεκτρική λειτουργία η έκδοση plug-in θα αυξηθεί

του Luca Cereda • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Μπορεί τα θρυλικότερα μοντέλα της Audi να ανήκουν ως επί το πλείστον στις σπορ κατηγορίες, εν τούτοις η σημασία του Q5, του SUV μοντέλου της Audi με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο είναι η δέουσα. Και δεν χρειάζεται να σας θυμίσουμε το πόσο σημαντικά είναι τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας στα κέρδη των κατασκευαστών, χάρη στα υψηλά περιθώρια κέρδους που εγγυώνται, ειδικά στην premium κατηγορία. Τούτου λεχθέντος, η τρίτη γενιά αυτού του SUV, που θα κάνει την εμφάνισή της το δεύτερο εξάμηνο του 2024, θα είναι σχεδόν σίγουρα και η τελευταία. Δύο ταυτόχρονα γεγονότα θα ωθήσουν το μελλοντικό Q5 στο τέλος του κύκλου ζωής του (συμπεριλαμβανομένων και των αναβαθμίσεων που έχει δεχθεί). Το πρώτο είναι η έλευση του Q6 e-tron, ενός ίδιου μεγέθους SUV, αλλά αμιγώς ηλεκτροκίνητου και επομένως πιο βιώσιμου μελλοντικά. Το δεύτερο είναι οι οδικοί χάρτες που συντάχθηκαν στο Ίνγκολσταντ για τη μετάβαση προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, οι οποίοι από το 2026 προβλέπουν την κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών μοντέλων ως νέα προϊόντα ή τις επόμενες γενιές μοντέλων, καθώς και τη σταδιακή «κατάργηση» των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου έως το 2033. Το σενάριο στο οποίο εντάσσεται η τρίτη γενιά του αντιπάλου των BMW X3, Land Rover Discovery Sport, Mercedes-Benz GLC και Volvo V60 δικαιολογεί, επομένως, επαρκώς την κατεύθυνση που ακολουθεί το πρότζεκτ «Q5». Η οποία θα εξελιχθεί σε διάφορα μέτωπα, αλλά με λογικό τρόπο. Επιβεβαιώνοντας έτσι την επιλογή δύο διαφορετικών παραλλαγών αμαξώματος, της κλασικής και της Sportback. Ωστόσο, η εμφάνιση του τελευταίου δεν αναμένεται λίαν συντόμως, καθώς το coupé-SUV της γερμανικής εταιρείας κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανιστεί το 2025.

ΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Εν τω μεταξύ, σε αυτές τις σελίδες εικάζουμε το πως θα είναι η εμφάνιση του νέου Q5, που προορίζεται να αλλάξει όχι μόνο στο στυλ, αλλά και στις αναλογίες και τις διαστάσεις. Στην πραγματικότητα, το μήκος του αμαξώματος της νέας γενιάς θα ξεπερνά τα 4,68 μ. του υπάρχοντος μοντέλου, ενώ την ίδια ώρα θα είναι ελαφρώς χαμηλότερο και, πάνω απ’ όλα, πιο φαρδύ. Οι αναθεωρημένες διαστάσεις θα αυξήσουν το αποτύπωμα και, μαζί με αυτό, τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που τονίζεται από μια πιο τοξωτή οροφή. Οι πιο απαλές και ομαλές γραμμές θα εξαλείψουν τις περισσότερες από τις έντονες ακμές που χαρακτηρίζουν σήμερα τα πάνελ του αμαξώματος. Σε ότι αφορά το εσωτερικό, το Q5 θα ανανεωθεί σε όλα τα βασικά του στοιχεία. Οι επιρροές από το Q4 e-tron μεταφέρονται στη σχεδίαση του τιμονιού, το οποίο είναι επίπεδο στο κάτω και στο πάνω άκρο της στεφάνης και διαθέτει κουμπιά αφής στις ακτίνες. Αλλά αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στις αλλαγές που μας περιμένουν στο ταμπλό, όπου τα ψηφιακά όργανα θα έχουν τη μορφή ενός smartphone, ενώ η οθόνη infotainment θα στηρίζεται σε έναν κεντρικό δίσκο.

Στο εσωτερικό, περιμένουμε να δούμε μια πιο μινιμαλιστική, αλλά και περισσότερο hi-tech καμπίνα από ό,τι έχουμε συνηθίσει από την Audi. Με λιγότερα φυσικά κουμπιά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για τον κλιματισμό, ο οποίος προφανώς ρυθμίζεται μόνο μέσω της οθόνης αφής, αλλά και του επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος αντικαθίσταται από έναν μικρότερο. Το κεντρικό τούνελ θα απλοποιηθεί επίσης, με πιο καθαρό σχεδιασμό και λείες επιφάνειες. Μηχανικά, το νέο Q5 θα ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα μετάβασης που υπαγορεύει η νέα στρατηγική. Δηλαδή, θα συνεχίσει να βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo και έτσι θα προσφέρει μια παρόμοια γκάμα κινητήρων με την τρέχουσα γενιά, με τετρακίνητες προτάσεις τόσο ως diesel, όσο και ως βενζινοκίνητο. Όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα ή plug-in υβριδικό, όπως στην περίπτωση των εκδόσεων 50 και 55 TFSI e. Το diesel ως καύσιμο επιβιώνει ακόμα, με τον 2.0 TDI να προσφέρει διαφορετικά επίπεδα ισχύος και τον V6 να βρίσκεται στην υπηρεσία των κορυφαίων εκδόσεων, συμπεριλαμβανομένης της SQ5, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic οκτώ σχέσεων αντί του επτατάχυτου διπλού συμπλέκτη S tronic.

ΜΕ 100 ΧΛΜ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ

Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξουν δύο βασικές εξελίξεις. Πρώτα απ’ όλα, αναμένουμε σημαντική βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και των τιμών εκπομπών ρύπων των ήπιων υβριδικών κινητήρων, λόγω περαιτέρω τεχνολογικών βελτιώσεων. Τα plug-in υβριδικά Audi Q5 θα μπορούν επίσης να υπολογίζουν σε μια σημαντικά διευρυμένη εμβέλεια μηδενικών εκπομπών ρύπων. Από τα περίπου 60 χιλιόμετρα που θεωρητικά υπόσχεται το τρέχον μοντέλο, η αυτονομία θα αυξηθεί στα 100 χλμ., ένας αριθμός που εάν επιβεβαιωθεί στην πραγματικότητα θα καταστήσει τις επαναφορτιζόμενες εκδόσεις πιο ευέλικτες. Επιπλέον, όπως συνέβαινε ήδη με το ηλεκτρικό Q8 e-tron, η αύξηση των χιλιομέτρων θα υπαγορευόταν από τη βελτιστοποίηση του συστήματος και τη μεγαλύτερη πυκνότητα της μπαταρίας, χωρίς την ανάγκη για μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών. Ωστόσο, δεν θα υπάρχει θέση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό Q5. Ο χώρος αυτός θα καταληφθεί από το Q6 e-tron, το οποίο θα εμφανιστεί αργότερα μέσα στο 2023, αλλά δεν θα κυκλοφορήσει στην αγορά πριν από το 2024. Στην ολόπλευρη εξέλιξη του μοντέλου, η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει επίσης ένα βήμα προς τα εμπρός, προς όφελος της ασφάλειας. Σίγουρα, η γκάμα συστημάτων ασφάλειας ADAS θα μπορεί να υπολογίζει σε πιο εκτεταμένες λειτουργίες πρόβλεψης, αλλά δεν αποκλείεται το γερμανικό SUV, που εξακολουθεί να συναρμολογείται στο εργοστάσιο του San José Chiapa στο Μεξικό, να είναι έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (που ενδεχομένως μπορεί να υλοποιηθεί μέσω αναβαθμίσεων). Όλα θα εξαρτηθούν από τα ρυθμιστικά σενάρια και τα σενάρια της αγοράς.

ΝΕΟ ΣΕ ΟΛΑ

Αν και θα κατασκευαστεί πάνω στην ίδια βάση με την απερχόμενη γενιά, το επόμενο Q5 θα αλλάξει σημαντικά την εμφάνισή του. Οι αναθεωρημένες, πιο σπορ αναλογίες θα συνδυαστούν με στρογγυλεμένες επιφάνειες του αμαξώματος, ιδίως στα πλαϊνά. Το τελευταίο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της νέας σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Audi και θα το συναντήσετε και στο επόμενο A4, το οποίο αναμένεται επίσης το 2024. Τα στενά φωτιστικά σώματα κάνουν την εμφάνιση αυτού του SUV ακόμα πιο δυναμική. Επίσης τόσο η μεγαλύτερη μάσκα ενιαίου πλαισίου, όσο και ο προφυλακτήρας θα επανασχεδιαστούν

ΝΕΟΙ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Οικουμενική γκάμα κινητήρων, μεdiesel και βενζινοκίνητα σύνολα (όλα με ήπια υβριδική τεχνολογία), όπως και plug-in υβριδικό σύνολο, του οποίου η ηλεκτρική εμβέλεια θα αυξηθεί σημαντικά. Θα υπάρχουν επίσης και εκδόσεις επιδόσεων, με επίκεντρο τον εξακύλινδρο turbo diesel, ο οποίος τώρα φτάνει σε ισχύ τους 341 ίππους

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στο κόκπιτ, ξεχωρίζει η αντίθεση μεταξύ της χαμηλής, στενής οθόνης οργάνων και της ευμεγέθους οθόνης infotainment, της οποίας η διαγώνιος μπορεί να ξεπεράσει τις 14 ίντσες. Η οθόνη αφής θα είναι τοποθετημένη χαμηλότερα και πιο κοντά στον οδηγό σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Επίσης, στις κορυφαίες εκδόσεις θα υπάρχει οθόνη και για τον συνοδηγό

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο