ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Tushek TS 900 APEX: Ένα hypercar από τη Σλοβενία

tushek-ts-900-apex-ena-hypercar-apo-ti-slovenia-656107

Ο πρώην οδηγός αγώνων Aljoša Tushek έκανε το όνειρό του πραγματικότητα. Δημιούργησε το TS 900, ένα plug-in υβριδικό hypercar με σχέση ιπποδύναμης-κιλών 1:1, που για την αγωνιστική έκδοση Racer Pro αυξάνεται στο 1,13:1.

Της Manuela Piscini

Αν προέρχεστε από τους αγώνες, πρέπει να αγαπάτε τα σπορ αυτοκίνητα. Και όχι μόνο αυτό. Κάθε φορά που οδηγείτε μια Porsche ή μια Ferrari, μια λεπτομέρεια έρχεται να προστεθεί στην άποψή σας για το τέλειο αυτοκίνητο. Γιατί σε κάθε ένα από αυτά βρίσκεις κάτι εξαιρετικό, αλλά την ίδια στιγμή υπάρχουν ορισμένες πτυχές που σας κάνουν να αναρωτιέστε πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Ο Aljoša Tushek άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες αυτοκινήτων σε ηλικία 14 ετών. Και δεν σταμάτησε για τα επόμενα 25 χρόνια. Εν ολίγοις, είχε άφθονο χρόνο για να σκιαγραφήσει πώς θα πρέπει να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. Βέβαια, όπως γνωρίζουμε, η σκέψη οφείλει να γίνει πράξη, αν και οι πρώτες υλοποιήσεις συνήθως δεν πετυχαίνουν πάντα τον στόχο. Μετά από δύο πρωτότυπα που παρέμειναν πρωτότυπα, αυτή φαίνεται να είναι η κατάλληλη στιγμή και το κατάλληλο μοντέλο.

Το TS 900 Apex είναι ένα plug-in υβριδικό hypercar που σύμφωνα με τον Tushek έχει μια μάλλον σπάνια, αν και όχι μοναδική, αναλογία ισχύος/βάρους 1:1. Εν ολίγοις, τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το Koenigsegg One:1 του 2014 και το πρόσφατο CC850, με τους 1.385 ίππους και τα αντίστοιχα κιλά βάρους. Τα 50 αντίτυπα που ανακοινώθηκαν από την Koenigsegg εξαντλήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα και η σουηδική εταιρεία πρόσθεσε άλλα 20, θέλοντας να χαροποιήσει την πιστή και εκλεκτή πελατεία της. Συνεπώς, η απείρως μικρή κατηγορία των «1:1 μοντέλων» δείχνει πολλά υποσχόμενη και ο Tushek ετοιμάζεται να κατακτήσει ένα κομμάτι της.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ

Ο Aljoša γεννήθηκε το 1965 στο Πτούι, μια σλοβενική πόλη 20.000 κατοίκων σε απόσταση 140 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα Λιουμπλιάνα. Είναι σχετικά μικρός όταν του δίνουν το πρώτο του ποδήλατο. Εκείνος, το διαλύει και το συναρμολογεί μέχρι να μάθει κάθε μυστικό του. «Ήμουν αυτοδίδακτος από την αρχή», θυμάται. Στη συνέχεια, μόλις το επέτρεψε η ηλικία του, ανεβαίνει στη σέλα μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, αλλά και καρτ. Μετά το «αναπόφευκτο ατύχημα», όπως το αποκαλεί ο ίδιος, με μία αγωνιστική μοτοσικλέτα, οι γονείς του τον αναγκάζουν να σταματήσει την ενασχόλησή του με τους αγώνες motocross.

«Όχι ότι είχα τη σωστή σωματική διάπλαση, αλλά εξακολουθούσα να μαθαίνω τις βασικές αρχές της αγωνιστικής οδήγησης και επίσης πώς να είμαι γρήγορος στις στροφές». Στα δεκαοκτώ του, φτάνει η ώρα για την εμπλοκή του με τους αγώνες αυτοκινήτων. Το 1999, κάνει την είσοδό του στο πρωτάθλημα Fiat Seicento Cup. Τον επόμενο χρόνο αποτελεί τον κορυφαίο οδηγό της ομάδας Petrol Racing Team, ενώ η αγωνιστική του καριέρα τελειώνει το 2003, ως οδηγός μίας Citroen Xsara Group N. Μεταξύ των αγώνων, ο Aljoša σπουδάζει ηλεκτρολόγος μηχανικός και στη συνέχεια ασχολείται με τα οικονομικά. Κάποια στιγμή όμως, αποφασίζει να εγκαταλείψει τις σπουδές και να ανοίξει μία εταιρεία που να ασχολείται με τα ελαστικά. «Ήμασταν ο επίσημος αντιπρόσωπος της Bridgestone για τη Σλοβενία και τις αγορές της πρώην Γιουγκοσλαβίας». Με άλλα λόγια, άξιζε το ρίσκο που πήρε τα προηγούμενα χρόνια. Στην πραγματικότητα, από αυτή τη δραστηριότητα αντλεί τα χρήματα που απαιτούνται για να αρχίσει να σκέφτεται πολύ πιο φιλόδοξα σχέδια, για να αντιμετωπίσει και τη στασιμότητα που ένιωθε. Μάλιστα κάποια στιγμή εξομολογήθηκε ότι «μόλις τελείωσε η αγωνιστική μου καριέρα, βαρέθηκα».

Στη συνέχεια, ο Tushek στρέφει την προσοχή του στην ανάπτυξη σλοβακικών kit car, αλλά σύντομα συνειδητοποιεί ότι αυτό δεν του αρκεί. Αφού βρήκε το απαραίτητο κεφάλαιο, ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία του το 2008. Το 2012 παρουσίασε το TS 500 Renovatio, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε το TS 600. Κανένα από τα δύο, ωστόσο, δεν καταφέρνει να εξασφαλίσει ένα παραγωγικό μέλλον. «Δεν αρκεί να σχεδιάσουμε ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο και να το διαθέσουμε στην αγορά. Πρέπει επίσης να εγγυηθούμε μια ποιότητα κατασκευής που να ανταποκρίνεται σε μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά». Επιστρέφοντας στην πατρίδα του μετά από ένα πέρασμα από την Αυστρία (κατά τη διάρκεια του οποίου γεννήθηκε το TS 600), ο Aljoša ξεκίνησε από την αρχή. Νέα κεφάλαια, ίδια αποστολή. Να προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, με επίκεντρο την οδική συμπεριφορά εις βάρος των επιδόσεων, με ιδανικό βάρος, αντίστοιχο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και της άριστης σύνδεσης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

ΠΑΤΕΝΤΑΡΙΣΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Το TS 900 Apex, που προαναγγέλλεται ως το ελαφρύτερο υβριδικό hypercar της αγοράς, παρουσιάστηκε στην τελική του έκδοση τον προηγούμενο Απρίλιο στο Salon Privé του Λονδίνου. Τα τεχνικά του στοιχεία είναι πραγματικά μοναδικά, όπως οι 1.351 ίπποι που αποδίδονται από τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα των 4,2 λίτρων και από τους δύο ηλεκτροκινητήρες 240 kW. Ο μεν πρώτος βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα, ενώ οι άλλοι δύο είναι τοποθετημένοι στους εμπρός τροχούς, που ελέγχονται από ένα ηλεκτρονικό διαφορικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διαθέτει ένα είδος έξυπνης τετρακίνησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θέλει να κινηθεί, είτε αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης , είτε αμιγώς ηλεκτρικά. Τα 1.343 κιλά βάρους, δίνουν μια αναλογία ισχύος προς βάρος 1:1, ενώ εντυπωσιακή είναι η ροπή των 1.680 Nm και η μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 380 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση είναι επίσης εξωπραγματική, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, για το 0-200 χλμ./ώρα 7,4 δευτερόλεπτα και 17,2” αντίστοιχα για το «0-300». Επιπλέον, το αυτοκίνητο φέρει την τελευταία έκδοση του υβριδικού συστήματος, το οποίο ονομάζεται Tushek Direct Electric Drive (TDED).

Είναι κάτι που περιγράφεται ως το σύστημα μετάδοσης κίνησης με την υψηλότερη πυκνότητα ισχύος παγκοσμίως (16,3 ίπποι/κιλό). «Είναι το ελαφρύτερο σύστημα μετάδοσης κίνησης στον κόσμο. Τέσσερις φορές πιο αποδοτικό από οποιοδήποτε άλλο σε ό,τι αφορά στην παροχή ισχύος και επίσης πολύ αποδοτικό στην κατανάλωση ενέργειας», τονίζει ο Aljoša. Το TS 900 Apex, ένα «roadster που προτιμά τις πίστες», όπως τιτλοφορείται, αναμένεται να μπει σε παραγωγή το επόμενο έτος. Οι γραμμές συναρμολόγησης ολοκληρώνονται στο Πτούι και στο γειτονικό Μάριμπορ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σλοβενίας. «Συνεργαζόμαστε με αρκετούς Ιταλούς προμηθευτές, μικρούς και μεγάλους, οι οποίοι είναι γνωστοί στο περιβάλλον των hypercar», τονίζει ο Tushek. «Όχι, δυστυχώς δεν μπορούμε να αναφέρουμε ποιοι είναι αυτοί», παρεμβαίνει ο Dragos Gheorghiu, εμπορικός διευθυντής της Tushek. «Μπορούμε μόνο να πούμε απλά ότι είναι εταιρείες με ηγετικό ρόλο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, από τη Formula 1 και κάτω». Τα στρατηγικά πλάνα προβλέπουν ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα έχουν κατασκευαστεί και πουληθεί 36 συνολικά TS 900, με την τιμή να ξεκινά από τα 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Αλλά όπως είναι γνωστό, το τελικό ποσό θα είναι αρκετά υψηλότερο, καθώς εδώ παίζει ρόλο και ο επιπλέον εξοπλισμός.

ΚΑΙ HARDCORE ΕΚΔΟΣΗ

Αν όλα πάνε όπως πρέπει, το 2024 δίπλα στο TS 900 Apex θα τοποθετηθεί και η έκδοση Racer Pro, ένα μονοθέσιο για αποκλειστική χρήση πίστας, αξίας τριών εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο προορίζεται για μόλις 12 πελάτες. «Η ομοιότητα μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι μόνο στην όψη. Το Racer Pro είναι διαφορετικό στο 85% των εξαρτημάτων του», επισημαίνει ο Tushek. «Θέλαμε να είμαστε ακραίοι και να μειώσουμε το βάρος κατά 145 κιλά. Χωρίς εξωτερική βαφή, χωρίς πόρτες με υδραυλική λειτουργία. Το αντιστάθμισμα είναι μια αναλογία ισχύος/βάρους 1,13:1 και μία εγγυημένα μοναδική εμπειρία στην πίστα». Στο Racer Pro το σύστημα ψύξης των φρένων έχει βελτιωθεί σημαντικά (αυξημένη κατά 51% η ροή αέρα στους carbon-κεραμικούς δίσκους, ενόψει της έντονης καταπόνησής τους στην πίστα). Το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει επίσης έναν κατά 20% πιο φαρδύ εμπρός διαχωριστή (splitter) και άλλες αεροδυναμικές λύσεις που αυξάνουν την ελκτική δύναμη κατά 20%. Ο κατασκευασμένος στην Ιταλία κινητήρας είναι ειδικά σχεδιασμένος για αγωνιστική χρήση, ενώ δεν λείπει και το polycarbonate παρμπρίζ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ

Tο 2026 θα παρουσιαστεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Tushek, που θα συμπληρώσει τη γκάμα των δύο άλλων TS 900. «Παραμένουμε παραδοσιακά petrolheads» αναφωνεί ο Tushek. «Το TS X000 θα είναι η πιο προηγμένη υλοποίηση του πατενταρισμένου μας συστήματος μετάδοσης κίνησης. Όπως υποστηρίζει, θα ξεπεράσει μέσα σε ελάχιστα μικρό χρονικό διάστημα τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

TS 500 RENOVATIO/TS 600: ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ

Οι κατασκευαστές hypercar δεν αυτοσχεδιάζουν. Κάτι που ο Aljoša Tushek γνωρίζει καλά. Έχοντας τερματίσει την αγωνιστική του καριέρα το 2004, ο Σλοβένος θέλει να εφαρμόσει άμεσα στην πράξη όσα έμαθε στα 25 χρόνια παρουσίας του στις πίστες και στις αναβάσεις. Ξεκίνησε με το K-1 Attack, ένα kit car που κατασκευάστηκε στη Σλοβακία την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα από την ομώνυμη εταιρεία που ίδρυσε ο Dick Kvetnansky. Η τελευταία θα άλλαζε χέρια το 2011 και θα μετονομαζόταν σε B-racing. Η πρόθεση του Tushek είναι να τα αναπτύξει σε ένα υψηλότερο επίπεδο σε ό,τι αφορά στο κύρος και τις επιδόσεις τους. Το 2008, ωστόσο, ο Aljoša συνειδητοποίησε ότι ήθελε κάτι περισσότερο. Ίδρυσε την εταιρεία που φέρει το όνομά του και ξεκίνησε το σχεδιασμό του TS 500 Renovatio, το οποίο παρουσιάστηκε τέσσερα χρόνια αργότερα (2012) στο Top Marques Monaco. Η ονομασία του σημαίνει «Αναγέννηση», καθώς ήταν το πρώτο σλοβακικό supercar, που διατηρούσε μόνο το 30% των εξαρτημάτων του αρχικού K1 Attack.

To πρώτο μοντέλο της Tushek διέθετε τον V8 κινητήρα της Audi, με χωρητικότητα 4,2 λίτρα και απόδοση 450 ίππους. Παράλληλα, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχανόταν σε 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 310 χλμ./ώρα. Το αμάξωμα, με αφαιρούμενη σκληρή οροφή και εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα, ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και σύνθετα υλικά, με αποτέλεσμα το βάρος του να ξεπερνά οριακά τα 1.100 κιλά. Το 2014, η κορυφαία εκδήλωση Top Marques Monaco αποτέλεσε το σκηνικό για την αποκάλυψη του TS 600, της εξέλιξης του προηγούμενου μοντέλου. Το βάρος μειώνεται κατά μερικά κιλά, χάρη στο πλαίσιο από carbon και τιτάνιο. Η ιπποδύναμη αυξάνεται στους 630 ίππους και οι επιδόσεις βελτιώνονται αντίστοιχα, 351 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα, 2,9 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση. Όπως και ο προκάτοχός του, προορίζεται να παραμείνει ένα πρωτότυπο μοντέλο. Ο Aljoša, ο οποίος στο μεταξύ είχε μετακομίσει στην Αυστρία, επιστρέφει στην πατρίδα του με έναν μοναδικό στόχο, να βάλει την πεμπτουσία της εμπειρίας του και την καλύτερη δυνατή τεχνολογία στους τέσσερις τροχούς. Το TS 900 Apex άρχισε αμέσως να παίρνει μορφή.

 

 

Όλες οι ειδήσεις 

 

 

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο