Η δεύτερη γενιά της X2, του sport SUV της BMW αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2023. Θα επικεντρώνεται στη διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, με ένα σαφώς πιο τονισμένο πίσω μέρος, όπως και στην ανανεωμένη γκάμα κινητήρων που θα περιλαμβάνει ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και ίσως αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Του Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
Με βάση τις σημερινές τάσεις που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά, η BMW X2 κινδυνεύει να απομονωθεί τελείως. Το βαυαρικό μοντέλο δείχνει το πιο ξεπερασμένο από τη γκάμα των μεσαίων οχημάτων της φίρμας από το Μόναχο, σε λιγότερο από πέντε χρόνια από την επίσημη κυκλοφορία της, στις αρχές του 2018. Και αυτό παρά το γεγονός ότι διατηρεί κάποιες σχεδιαστικές πρωτοτυπίες. Στην πραγματικότητα, οι πιο κοντινοί συγγενείς, όπως η Σειρά 2 Active Tourer και η X1, που παρουσιάστηκαν το 2021 και το 2022 αντίστοιχα, έχουν ανανεωθεί σε βάθος. Ιδίως στον τομέα της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής. Επιπλέον, η crossover εμφάνιση της, με το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 1,53 μέτρα, καθιστά την X2 (σε σύγκριση με τα υπόλοιπα, ακόμη μεγαλύτερα SUV) ως κάτι το παρείσακτο στη γκάμα του Βαυαρού κατασκευαστή.
ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ
Όπως και να ‘χει, η νέα X2 δε θα απέχει πολύ από τη σχεδιαστική φιλοσοφία των πιο πρόσφατων μοντέλων της BMW. Κρίνοντας τουλάχιστον από τις εικόνες των καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων δοκιμής, από τις οποίες εμπνευστήκαμε για να δημιουργήσουμε το αυτοκίνητο που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες. Επομένως, όλες οι σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες που ήδη υπάρχουν στη Σειρά 2 Active Tourer – αλλά και πιο πρόσφατα στη νέας γενιάς X1, πρόκειται να μεταφερθούν και εδώ. Σύμφωνα με ορισμένες γερμανικές πηγές, χρονολογικά αυτό θα γίνει από τα τέλη του 2023. Η μετάβαση στη νέα γενιά του βαυαρικού μοντέλου, θα πρέπει επίσης να διασταυρωθεί με την συνολική αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας, από αυτή του crossover σε εκείνη του coupé-SUV. Ένα είδος εξορθολογισμού της γκάμας, σύμφωνα με τον οποίο η «επαναστατική» X2 θα καταλήξει εμφανισιακά να συμμορφώνεται με τις μεγαλύτερες X4 και X6. Ενώ ταυτόχρονα, θα ακολουθεί τη λογική ότι η ζυγή αρίθμηση του κωδικού της θα αντιστοιχεί σε μία σπορ παραλλαγή του «απλού» μοντέλου, εν προκειμένω της X1. Φυσικά, ο σχεδιασμός θα εξακολουθήσει να διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο. Εννοώντας, ότι το επιβλητικό εμπρός μέρος (με την κάθετη γρίλια, που δανείζεται από την X1), θα ακολουθείται από το τονισμένο προφίλ και, πάνω απ’ όλα, μία σαφώς μεγαλύτερη σε μήκος ουρά και ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παράθυρο. Όπως ακριβώς και στην Χ4. Έτσι, το γενναιόδωρο σε διαστάσεις πίσω μέρος θα μπορούσε να ευνοήσει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Όπως συνέβη, για παράδειγμα, με την X4, συγκριτικά με την X3.
ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Το στοιχείο που παραμένει άγνωστο προς το παρόν είναι το εάν οι πίσω κολόνες του αμαξώματος της νέας X2 θα εξακολουθούν να έχουν ενσωματωμένο το χαρακτηριστικό λογότυπο με την προπέλα. Αυτό, που τόσο καλά έπαιξε το ρόλο της αναγνώρισης για την τρέχουσα γενιά της X2. Το οποίο και στο παρελθόν, κοντά στα τέλη της δεκαετίας του ’70, χρησιμοποιήθηκε σε τόσο εντυπωσιακά και θρυλικά μοντέλα όπως οι 2. 0 C/CS και 3.0 CS/CSL. Μια λεπτομέρεια που ευχαριστεί τους οπαδούς της μάρκας. Πέραν αυτού όμως, από τις καμουφλαρισμένες εικόνες των μοντέλων εξέλιξης μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι το μέγεθος της μελλοντικής X2 αναμένεται επίσης να αυξηθεί. Όπως συνέβη ήδη με την X1. Για παράδειγμα, το μήκος θα μπορούσε από τα 4,36 μέτρα που είναι σήμερα να φτάσει τα 4,50 μ. Η αύξηση του πλάτους ενδέχεται να είναι μικρότερη, περιοριζόμενη σε μερικά εκατοστά, κυρίως στα σημεία κοντά στους δύο άξονες. Ένα γεγονός που θα βελτίωνε σημαντικά την ευελιξία και ιδιαίτερα την οδική συμπεριφορά.
ΑΛΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Συγκριτικά με την τωρινή γενιά, η μελλοντική BMW X2 θα χαρακτηρίζεται από το πολυφημισμένο «wow effect». Κι αυτό επειδή, αντί για τα αναλογικά όργανα και τη μικρή κεντρική οθόνη που είναι τοποθετημένη σαν tablet, θα υπάρχει (όπως στη Σειρά 2 Active Tourer και στην X1), η σχεδιαστική φιλοσοφία Curved Display. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εντυπωσιακό σύνολο, που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,3 ίντσες και την κεντρική οθόνη infotainment των 10,7 ιντσών σε μία ενιαία επιφάνεια. Η δεύτερη, θα είναι εξοπλισμένη με το λειτουργικό σύστημα iDrive 8.0, με προηγμένες φωνητικές εντολές και τις υπηρεσίες Connected drive και Connected parking, καθώς και τον έξυπνο προσωπικό βοηθό. Οι φυσικοί διακόπτες στην κονσόλα είναι λίγοι και συγκεντρωμένοι σε ένα σημείο, με τον ασύρματο φορτιστή του smartphone να είναι τοποθετημένος κάθετα. Μία λύση που θα προσφέρει μία επιπλέον οθόνη, μέσω της οποίας θα μπορεί ο οδηγός να παρακολουθεί επιπλέον πληροφορίες. H κεντρική κονσόλα θα ακολουθήσει κι αυτή τη φιλοσοφία της νέας X1, με ένα υπερυψωμένο και εργονομικό μοτίβο. Από αυτό θα απουσιάζει ο περιστροφικός επιλογέας του iDrive, όχι όμως ο μοντέρνας σχεδίασης επιλογέας ταχυτήτων και ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης «My Modes». Εάν όντως επιβεβαιωθούν οι αυξημένες διαστάσεις, τότε ο διαθέσιμος χώρος στην καμπίνα θα αυξηθεί αισθητά, προς όφελος της ευρυχωρίας και της οδηγικής άνεσης.
ΠΛΟΥΣΙΑ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Η νέας γενιάς BMW X2 θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική FAAR, που αποτελεί εξέλιξη της UKL 2. Τη γνωρίζουμε ήδη από τα υπόλοιπα SUV μοντέλα της εταιρείας, όπως επίσης και από τη Σειρά 1. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να επωφεληθεί από ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Σε ό,τι αφορά στη μετάδοση, θα εξακολουθεί να προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση εμπρός ή με τετρακίνηση xDrive. Ωστόσο, το σύστημα μετάδοσης θα περιλαμβάνει αποκλειστικά ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Όσον αφορά στους κινητήρες, οι Βαυαροί θα πρέπει να συμπεριλάβουν στη γκάμα τους μονάδες βενζίνης και diesel, με τρικύλινδρα ή τετρακύλινδρα σύνολα, με ή χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Δεν θα λείψουν επίσης και τα plug-in κινητήρια σύνολα, τα οποία θα πρέπει να προσφέρονται σε δύο κατηγορίες ισχύος, είτε με 250, είτε με 330 ίππους. Όσον αφορά στην «καυτή» έκδοση M, θα πρέπει να δούμε αν θα διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (πολύ πιθανό, αυτόν των 2,0 λίτρων) ή εάν θα συνδυαστεί με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Στα χνάρια της X4: Θα παραμείνει ευρύχωρη;
Με την πιθανή μετάβαση σε ένα αμάξωμα τύπου coupé-SUV, η επόμενη γενιά της BMW X2 κινδυνεύει να χάσει κάτι από πλευράς ευρυχωρίας και μεταφορικής ικανότητας σε σχέση με την X1, θα ρωτήσουν πολλοί. Η απάντηση θα μπορούσε να είναι όχι και στις δύο περιπτώσεις, αν – όπως φαίνεται βέβαιο- το μέγεθος της δεύτερης αυξηθεί σε διαστάσεις. Ελλείψει συγκεκριμένων αριθμών για τη νέα γενιά της X2, ο μόνος διαθέσιμος παραλληλισμός είναι αυτός που αφορά στις μεγαλύτερες X3 και X4, για τις οποίες υπάρχει το ίδιο μέτρο σύγκρισης. Λοιπόν, μεταξύ των δύο SUV η κύρια διαφορά επικεντρώνεται στην πιο έντονη γραμμή οροφής της X4, η οποία αφαιρεί μερικά εκατοστά «αέρα» πάνω από το κεφάλι των επιβατών, όχι όμως με υπερβολικό τρόπο. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, από την άλλη πλευρά, το κατά τρία εκατοστά περίπου μεγαλύτερο μήκος της X4 συνεπάγεται μεγαλύτερο βάθος χώρου. Επομένως και μια πιο γενναιόδωρη χωρητικότητα σε σχέση με την X3 (480 λίτρα έναντι 436).