H σειρά XJ6 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1968. H πρώτη γενιά του μοντέλου διατηρήθηκε στην παραγωγή μέχρι το 1973 και συνολικά κυκλοφόρησαν στους διεθνείς δρόμους περί τα 98.227 αντίτυπα. Με την χαρακτηριστική ονομασία XJ6 παρέμεινε στην αγορά έως το 1992 (διαμέσου τριών γενιών) και αργότερα συνέχισε ως σειρά XJ στην γκάμα της Jaguar
Για πολλούς, η δεκαετία των seventies αποτέλεσε τη χρυσή εποχή για την Jaguar. Η κυκλοφορία του μοντέλου XJ6 – ήταν και το τελευταίο μοντέλο στου οποίου την εξέλιξη συνέβαλε και ο «mister Jaguar», Sir William Lyons – χαρακτήρισε μία ολόκληρη γενιά καθώς παρήχθη για 24 χρόνια, αποτελώντας το σημαντικότερο μοντέλο της Jaguar στην κατηγορία των 4θυρων premium αυτοκινήτων επιδόσεων.
Τα πρώτα μοντέλα διέθεταν 6κύλινδρους κινητήρες της σειράς XK στα 2,8 και 4,2 λίτρα με αυτόματα κιβώτια. Μάλιστα, τον Μάρτιο του 1970 άλλαξε το αυτόματο κιβώτιο Borg-Warner Model 8, το οποίο είχε η Jaguar XJ6 από το 1968, και αντικαταστάθηκε στον κινητήρα 4,2 λίτρων με μια μονάδα Borg-Warner Model 12. Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων είχε πλέον τρεις διαφορετικές επιλογές μετάδοσης κίνησης (συν μια για την όπισθεν) με τις οποίες ο χρήστης μπορούσε να επιλέξει την καλύτερη δυνατή για να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητήρα.
Τα πρώτα μοντέλα XJ6 κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο του 1968. Με σύστημα διεύθυνσης που είχε υποβοήθηση και δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό στον βασικό εξοπλισμό. Ο κλιματισμός από την άλλη προσφέρθηκε ως προαιρετικός στις εκδόσεις με τον μεγάλο κινητήρα 4,2 λίτρων. Οι εκδόσεις Daimler κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο του 1969, σε μια σειρά τηλεοπτικών διαφημίσεων με τον Sir William Lyons. Επίσης μια «αριστοκρατική» έκδοση κυκλοφόρησε στην αγορά με την ονομασία Daimler Sovereign.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου που κληροδοτήθηκαν από την σειρά Jaguar Mark X, ήταν η τοποθέτηση δύο δεξαμενών καυσίμου, με δύο ξεχωριστά ασφαλιζόμενα καπάκια πλήρωσης: ένα στην κορυφή κάθε φτερού πάνω από τους θόλους των πίσω τροχών.