H Alfa Romeo, μέσω μίας διαδικτυακής παρουσίασης, αποκάλυψε τη νέα Tonale, ένα εντυπωσιακό crossover που ταυτόχρονα αποτελεί την αφετηρία της “Metamorfosis” της Ιταλικής εταιρείας.
Οι Giulia και Stelvio ήταν τα μοντέλα με τα οποία η Alfa Romeo προσπάθησε να «αναγεννηθεί», αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν τόσο θετικό. Ακόμη και αν ήταν πολύ καλά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις τους δεν έφτασαν ποτέ στο επιθυμητό σημείο της Alfa. Ευτυχώς, η Ιταλική εταιρεία κατάλαβε γρήγορα το κλειδί στην αναβίωση της μάρκας: ένα νέο Crossover.
Η κορυφαία phev έκδοση χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο 1.3 MultiAir που έχουμε συναντήσει σε πολλά οχήματα του ομίλου Stellantis, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδει 271 ίππους, επιτρέποντας στην Tonale να επιταχύνει από την στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλι 6.2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία χωρητικότητας 15.5kWh προσφέρει μέχρι και 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Εναλλακτικά, προσφέρονται δύο επιλογές βενζίνης. Kαι οι δύο χρησιμοποιούν έναν κινητήρα 1.5 λίτρου, ο οποίος διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και turbo με μεταβλητή φτερωτή. Η εισαγωγική έκδοση αποδίδει 128 ίππους, ενώ «μεσαία» έκδοση αποδίδει 157 ίππους. Την ίδια απόδοση έχει και η επιλογή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών. Οι τρεις παραπάνω εκδόσεις εφοδιάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ η υβριδική έκδοση χρησιμοποιεί ένα …παραδοσιακό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Η Tonale αναμένεται να είναι πολύ πιο ευχάριστη στην οδήγηση από τον ανταγωνισμό της. Όλες οι εκδόσεις έχουν την ιδανική κατανομή βάρους (50:50), ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι το πιο άμεσο της κατηγορίας (με αναλογία 13.6). Το ρυθμιζόμενο σύστημα αναρτήσεων έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Koni, ενώ τα -τετραπίστονα- φρένα έχει αναλάβει η Brembo.
Ο σχεδιασμός της καμπίνας μας θυμίζει τις Stelvio και Giulia, με ένα παρόμοιο ταμπλώ, τον χαρακτηριστικό επιλογέα λειτουργίας οδήγησης DNA, αλλά και …ακριβώς το ίδιο τιμόνι, με τα μεγάλα, αλουμινένια paddles στην κολώνα πίσω από το τιμόνι. Η αίσθηση του εσωτερικού σίγουρα θα είναι αναβαθμισμένη, καθώς ο νέος CEO της εταιρείας (που ανέλαβε το περασμένο έτος), Jean-Philippe Imparato, έχει δώσει μεγάλη σημασία στην ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τις εκδόσεις Super, Ti, Sprint και Veloce, ενώ η εταιρεία δεν απέκλεισε την πιθανότητα μίας έκδοσης Quadrifoglio. Στην ψηφιακή παρουσίαση, η Alfa Romeo μας ενημέρωσε ότι μία τέτοια έκδοση είναι τεχνικά πραγματοποιήσιμη και θα κατασκευαστεί, στην περίπτωση που υπάρχει μεγάλη ζήτηση για την Tonale.
Οι τιμές για το νέο μοντέλο δεν ανακοινώθηκαν.