EDITOR'S PICK

Renault R4-R5: Θέμα τιμής

renault-r4-r5-thema-timis-630907

Η Renault ετοιμάζει τους διαδόχους των εμβληματικών μοντέλων της R4 και R5, με τεχνικά χαρακτηριστικά του σήμερα, πασπαλισμένα με ιδιαίτερη σχεδίαση και ηλεκτροκίνηση.

Του Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Η νέα γενιά των R5 και R4 θα αποτελέσει τους πιο χαρακτηριστικούς πρεσβευτές της μελλοντικής γκάμας της Renault. Η νέα εποχή της εταιρείας, θα περιλαμβάνει την παρουσίαση μοντέλων ενισχυμένων με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που θα μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μελλοντικών αγοραστών. Μάλιστα για τα συγκεκριμένα οχήματα, πέραν της παραπάνω συνθήκης, υπολογίστε και την μακρά ιστορία που έχουν στην παγκόσμια αυτοκίνηση για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Η αγάπη που έχει δείξει το κοινό σε αυτά τα μοντέλα κατά το παρελθόν θα λειτουργήσει ως ένα σημαντικό πλεονέκτημα και για τα επερχόμενα μοντέλα έναντι των υπόλοιπων ανταγωνιστών, είτε πρόκειται για ευρωπαϊκές είτε για κινέζικες προτάσεις. Ένα στοιχείο που βρίσκεται χαραγμένο βαθιά στο μυαλό των ανθρώπων στα κεντρικά γραφεία του Boulogne-Billancourt, έκει όπου βρίσκεται η έδρα της Renault, η οποία με τον καιρό έχει φτιάξει το δικό της όνομα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Πριν όμως από την επανεμφάνιση των R4 και R5, που θα πρωταγωνιστήσουν αναμφίβολα στην μικρή κατηγορία B, η ώθηση προς την οικολογική εποχή θα διασφαλιστεί από το νέο ηλεκτρικό Mégane E-Tech Electric, το οποίο θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική CMF-EV και θα κυκλοφορήσει επίσημα τον προσεχή Μάρτιο. Το μοντέλο θα συναρμολογείται στο ριζικά ανακαινισμένο εργοστάσιο του Douai, το οποίο μαζί με τα υπόλοιπα δύο (Maubeuge και Ruitz) θα αποτελέσουν τον λεγόμενο Πόλο της Β. Γαλλίας, όπου θα συγκεντρωθεί η συνολική παραγωγή των μελλοντικών αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και των βασικών εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος του σχεδίου «Renaulution»

και των συμφωνιών με τους εταίρους που επιθυμεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Luca De Meo, που σύμφωνα με τον ίδιο, η μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή θα πραγματοποιηθεί ως επί το πλείστον στο σλόγκαν «made in France», δηλαδή τα πάντα θα παράγονται εντός γαλλικού εδάφους. Φυσικά, για να είναι επιτυχές το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η τιμή των μελλοντικών EV μοντέλων πρέπει να είναι προσιτή προς όλους. Από αυτή την άποψη, η εν λόγω στρατηγική έχει αρκετά δυνατά σημεία, όπως η μεγάλη αυτονομία και ο εξορθολογισμός της παραγωγής, που συνεπάγεται θετικές επιπτώσεις και σε ότι αφορά την εργασία.

ΑΝΗΣΥΧΑ «ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»

Οι επανεκδόσεις των R5 και R4 ταιριάζουν σε αυτό το πλαίσιο. Το πρώτο εξ αυτών βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο και στοχεύει να κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη του 2023 και στη συνέχεια να πάρει τη θέση του στις εκθέσεις, ίσως στις αρχές του επόμενου έτους 2024. Μία πρώτη γεύση πήραμε άλλωστε, τον Ιανουάριο του 2021, με το πρωτότυπο 5 Prototype, που διαθέτει πολύ έξυπνη σχεδίαση, με βασικά γνωρίσματα τους φουσκωμένους θόλους, τον αεραγωγό στο καπό, όπου τώρα θα είναι η θύρα φόρτισης και το σχήμα των εμπρός και πίσω φώτων, στοιχεία που έφερε από το χαρτί στην πραγματικότητα η ομάδα design της εταιρείας και ο επικεφαλής Gilles Vidal. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το νέο R5 θα κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Mégane E-Tech, στο Douai.

Το R5 BEV θα είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα αποτελεί μία νέα εκδοχή του vintage μοντέλου, που κυκλοφόρησε από το 1972 έως το 1985. Οι εξωτερικές διαστάσεις και εδώ θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, όχι στο βαθμό του αρχέτυπου μοντέλου, καθώς το συνολικό μήκος θα αγγίζει τα 4,0 μέτρα (3,5 μ. το «5άρι»). Το πεντάθυρο αμάξωμα θα έχει ελκυστικό σχεδιασμό, ενώ στο εσωτερικό θα κυριαρχεί μία φρέσκια και μοντέρνα τάση, με πληθώρα τεχνολογιών, ενώ θα διαθέτει αρκετά στοιχεία που θα εμπνέονται από σύγχρονα αξεσουάρ σπιτιού, αλλά και τα σπορ. Βέβαια, όλο το πακέτο θα δημιουργηθεί έχοντας γνώμονα το κόστος παραγωγής, καθώς ο στόχος είναι η τιμή του στη βασική έκδοση εξοπλισμού να φτάσει κοντά στις 20.000 ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, η επανέκδοση του ηλεκτρικού R4, του οποίου το αρχικό μοντέλο κλείνει τα 60 χρόνια, απαιτεί περισσότερη και εντονότερη προσπάθεια. Για τον λόγο αυτό ορισμένοι έχουν αναφέρει ότι μέσα στο Δεκέμβριο ίσως παρουσιαστεί το πρωτότυπο μοντέλο. Προς το παρόν, η Renault έχει δείξει μόνο μία φωτογραφία-teaser του εμπρός μέρους, αν και πριν λίγους μήνες διέρρευσαν τα σχέδια του αυτοκινήτου που κατατέθηκαν στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Σε κάθε περίπτωση, το R4, με την κωδική ονομασία «4ever», θα κάνει την εμφάνισή του το 2025, με διαφορετικό σχήμα και χαρακτήρα από αυτό του αρχικού μοντέλου. Πλέον θα μιλάμε για ένα crossover, το οποίο ίσως να να πλαισιώνεται από μια έκδοση van. Συνολικά, τα στοιχεία συγγένειας με το αρχέτυπο μοντέλο θα είναι η φαρδιά μάσκα με ενσωματωμένους τους κεντρικούς προβολείς, το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος και η κολώνα C.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Το μυστικό όπλο των δύο μοντέλων, ωστόσο, βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα και περιλαμβάνει την αρχιτεκτονική πλαισίου, τον ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες. Στην πραγματικότητα τα ηλεκτρικά μοντέλα θα μοιράζονται την αρχιτεκτονική CMF-B EV, η οποία θα επιτρέψει τη μείωση του κόστους κατά 1/3 σε σύγκριση με ένα μοντέλο όπως το ΖΟΕ, υπολογίζοντας επίσης στο γεγονός ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν σχεδόν το 50%

κοινά εξαρτήματα με τα Clio, Captur και Nissan Juke. Η Renault έχει επίσης αναπτύξει ηλεκτρικά μοτέρ χωρίς να απαιτούνται σπάνιες γαίες και μόνιμοι μαγνήτες. Τα συγκεκριμένα σύνολα βασίζονται στην τεχνολογία ενός σύγχρονου κινητήρα με τον στάτορα όσο και τον ρότορα να ενσωματώνουν αυλακώσεις με τύλιγμα και περιελίξεις, όπως και στην ενσωμάτωση του συστήματος μετάδοσης κίνησης με τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης. Αυτό θα κάνει το σύστημα πρόωσης (κατασκευασμένο, μεταξύ άλλων, σε μία γραμμή παραγωγής) πολύ πιο συμπαγές, λιγότερο ακριβό κατά 30% και πιο αποδοτικό από τα προηγούμενα. Τελευταίο κομμάτι, αλλά σίγουρα εξίσου σημαντικό, είναι αυτό που σχετίζεται με τις μπαταρίες. Η Renault αποκάλυψε ότι θέλει να επικεντρωθεί στην κατασκευή νέων συμπαγών κελιών (cells), αλλά πάνω από όλα σε έναν συγκεκριμένο συνδυασμό χημικών στοιχείων. Πρόκειται για μπαταρίες ιόντων-λιθίου, με κάθοδο NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο), που σύμφωνα με την εταιρεία θα μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος, αυξάνοντας παράλληλα την αυτονομία. Απώτερος στόχος είναι να το 2024 να μειωθεί το κόστος παραγωγής των μπαταριών σε περίπου 100 δολάρια/kWh και σε λιγότερο από 80 δολάρια το 2030, εν αναμονή της νέας τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο