Μετά τις εκδόσεις hatchback και station wagon, η γκάμα του νέου Peugeot 308 εμπλουτίζεται με την έκδοση crossover. Με δυναμική σχεδίαση, αυξημένο μεταξόνιο και κατά πάσα πιθανότητα γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης, δίχως αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αναμένεται στα τέλη της χρονιάς.
Του Andrea Stassano
Η οικογένεια «308» μόλις ανανεώθηκε. Τόσο το πεντάθυρο hatchback όσο και το station wagon έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις. Διαθέτουν μια σαφέστατα πιο σπορ σχεδιαστική φιλοσοφία, ενώ έχουν εμπλουτιστεί με καινοτόμες τεχνολογίες – πάντα συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Προφανώς, όμως, η γκάμα του γαλλικού μοντέλου δεν θα τελειώσει εδώ, αν και μπορεί να μην υπάρξει cabrio ή coupé έκδοση, όπως στο παρελθόν. Η γαλλική εταιρεία, που ανήκει πλέον στον όμιλο Stellantis, θα μπορούσε να σκεφτεί και μία τρίτη παραλλαγή, αυτή ενός crossover (που θα φέρει την κωδική ονομασία P54). Βάσει πιθανοτήτων, θα παρουσιαστεί επισήμως το προσεχές καλοκαίρι, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν λίγους μήνες αργότερα. Όλα τα παραπάνω ίσως και να αποτελούν ένα τμήμα των ανακοινώσεων, που είχε κάνει πριν από λίγο καιρό ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Carlos Tavares, για να ισορροπήσουν οι ανάγκες της αγοράς σε συσχετισμό με την συγκράτηση του κόστους παραγωγής.
ΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Για να επιβεβαιωθεί έμμεσα το συγκεκριμένο πρότζεκτ, κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο εικόνες από το εργοστάσιο της Peugeot στη Μυλούζ. Εκεί, όπου θα μπορούσε να συναρμολογείται το εν λόγω μοντέλο. Σ’ αυτές εμφανίζονται τεχνικοί της εταιρείας, δίπλα σε ένα αυτοκίνητο καλυμμένο με σεντόνι και μία πινακίδα που γράφει «First P54 bodywork painted in Mulhouse». Και αν πράγματι δημιουργηθεί αυτή η τρίτη παραλλαγή, είναι πιο πιθανό να διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αυτό ζητάει η αγορά, όπως αυτή της Κίνας, όπου το 408 (ένα 308 τριών όγκων) έχει ήδη αρχίσει να δείχνει την ηλικία του. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, οι ορίζοντες του μελλοντικού crossover με τον κωδικό 308 θα μπορούσαν να είναι αρκετά μεγαλύτεροι.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε την επίσημη ονομασία το νέου μοντέλου, αν και πηγές μέσα από το εργοστάσιο αναφέρουν ότι θα φέρει τον κωδικό «4008». Όπως γνωρίζουμε από τα υπάρχοντα μοντέλα της Peugeot, τα διπλά «0» συμβολίζουν οχήματα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Στην υποτιθέμενη τελευταία έκφανσή του, θα πρέπει να συνδυάζει μια δυναμική γραμμή, ολίγον coupé. Μια τέτοια θα ολοκλήρωνε την τρέχουσα γκάμα, χωρίς να προδώσει το σπορ πνεύμα. Όσο για το μέγεθος του αυτοκινήτου, θα κυμαίνεται κοντά στα 4,7 μέτρα, ελαφρώς μεγαλύτερο από τα 4,64 του 308 S/W, ενώ ίδιο θα είναι το μεταξόνιο των 2,74 μέτρων. Η πλατφόρμα, από την άλλη, θα παραμείνει η EMP2, ώστε η γκάμα των κινητήρων να καλύπτει τις ανάγκες των περισσοτέρων. Θα περιλαμβάνει βενζινοκίνητα, diesel και plug–in υβριδικά σύνολα. Βασικά, μιλάμε για τον 1.2 PureTech που συνεργάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V και με την ισχύ να κυμαίνεται από 110 έως και 130 ίππους. Εναλλακτικά, θα αφορά στον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και τα δύο plug–in υβριδικά που βασίζονται στο θερμικό σύνολο των 1,6 λίτρων με 180 και 225 ίππους. Οι παραπάνω κινητήρες θα συνεργάζονται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο EAT8. Σε αντίθεση με το sedan 308 (που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023 και σε ηλεκτρική εκδοχή βασισμένη στην αρχιτεκτονική eVMP), το crossover μοντέλο θα περιορίζεται αποκλειστικά στους προαναφερθέντες θερμικούς κινητήρες. Στην καμπίνα η εικόνα θα είναι η γνωστή μας από τα υπόλοιπα μοντέλα. Αυτή στην οποία κυριαρχεί η φιλοσοφία i–Cockpit. Με το μικρής διαμέτρου τιμόνι, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (με τρισδιάστατη απεικόνιση) και την κεντρική οθόνη με διαγώνιο 10 ιντσών που περιλαμβάνει το σύστημα infotainment. Ωστόσο, συγκριτικά με το sedan, ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς θα είναι πολύ πιο γενναιόδωρος.