ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC

i-defteri-genia-tis-mercedes-benz-glc-628543

H Mercedes-Benz ετοιμάζεται πυρετωδώς για να παρουσιάσει μέσα στο επόμενο έτος τη δεύτερη γενιά της GLC. Το γερμανικό SUV θα είναι ένα από τα λίγα νέα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας που θα διατηρεί στη γκάμα των κινητήρων και θερμικά σύνολα.

Του Fabio Sciarra Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Είναι σχεδόν δύσκολο να πιστέψεις το τι συμβαίνει αυτήν την εποχή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν την εξαίρεση. Σήμερα, εν έτει 2021, μιλάμε για έναν κόσμο που δεν έχει αλλάξει απλά λίγο, όλα είναι πραγματικά σε άλλη διάσταση. Τώρα, τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα έχουν καταλάβει σχεδόν το σύνολο των επενδύσεων της μεγαλύτερης μερίδας των κατασκευαστών. Με τα πιο παραδοσιακά να συμπληρώνουν απλά το μενού.

Αυτό που μόλις αναφέραμε ισχύει για όλους σχεδόν τους μεγάλους κατασκευαστές του κλάδου. Από τα παραπάνω δεν εξαιρείται και η Mercedes-Benz. Οι ιθύνοντες της εταιρείας έχουν ήδη στα πλάνα τους, για το 2022, το λανσάρισμα τουλάχιστον πέντε αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Τα μοντέλα αυτά είναι οι EQB και EQE, που ήδη έχουν παρουσιαστεί, η EQG, η SUV εκδοχή της EQS, και τέλος η SUV έκδοση της EQE. Στην παραπάνω λίστα προσθέστε και το SUV μοντέλο της smart, που θα ακολουθεί σχεδιαστικά το πρωτότυπο Concept #1. Η σύγκριση με τον αριθμό των παραδοσιακών μοντέλων είναι πραγματικά άνιση. Τα νέα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες θα είναι μόλις τρία. Η νέα γενιά της SL, ένα πολύ εξειδικευμένο μοντέλο που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και δύο μεσαία μοντέλα με βαρύ όνομα και μεγάλο μερίδιο στις πωλήσεις. Η νέα γενιά της Σειράς E και η νέα GLC.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Όπως θα παρατηρείτε και στις ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες του συνεργάτη μας, η νέα GLC θα διαθέτει ένα πραγματικά ρηξικέλευθο σχεδιασμό. Κάτι που εκπλήσσει, ιδιαίτερα εάν αναλογιστούμε ότι η GLC είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της Mercedes-Benz παγκοσμίως (για το 2020). Μία συνάφεια που, ωστόσο, δεν οδήγησε σε συμβιβασμούς. Η δεύτερη γενιά της GLC θα κάνει το ίδιο σχεδιαστικό άλμα με την πολύ πρόσφατη C-Class, ενώ παράλληλα θα διαθέτει τη νέα αρχιτεκτονική πλαισίου MRA II, που αποτελεί εξέλιξη της πλατφόρμας MRA. Αυτή που έφερε η προηγούμενη C–Class στο ντεμπούτο της και έκτοτε υιοθετήθηκε από τα μοντέλα με διαμήκη κινητήρα. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η παραπάνω αλλαγή θα προσφέρει και το ανάλογο όφελος σε ότι αφορά στις εξωτερικές διαστάσεις. Κάτι που έχει ήδη γίνει στο sedan μοντέλο, που από τα 4,69 μέτρα μήκους φτάνει πλέον στα 4,75 μ. Η νέα GLC θα ξεπερνά ελάχιστα τα 4,7 μέτρα (από 4,66). Τις ίδιες αυξητικές τάσεις θα έχει και το μεταξόνιο, που από τα 2.870 χιλιοστά της τρέχουσας γενιάς θα φτάσει τα 2.900 χιλιοστά. Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος γι' αυτή την αύξηση των διαστάσεων. Η δεύτερη γενιά του γερμανικού SUV καλείται να αντιμετωπίσει και έναν ενδοεταιρικό αντίπαλο, ο οποίος δεν υπήρχε κατά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα τη GLB, η οποία εμφανίστηκε στην αγορά τα τελευταία χρόνια, με σχεδόν παρόμοιο μέγεθος (μήκος 4,63 μέτρα, μεταξόνιο 2,83 μ.).

Η νέα GLC, όπως είχε συμβεί και με το μοντέλο του 2015, θα τοποθετηθεί από κάθε άποψη ως μία SUV έκδοση της C-Class. Θα ακολουθήσει τα βήματα της sedan όσον αφορά την πλατφόρμα, αλλά και στη γκάμα των κινητήρων. Είναι πιθανή η υιοθέτηση αποκλειστικά τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel, με χωρητικότητα δύο λίτρων. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης θα αποδίδει 258 ίππους, ενώ ο αντίστοιχος diesel από 163 έως 265 ίππους. Αμφότεροι οι κινητήρες θα συνοδεύονται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Οι υπόλοιποι κινητήρες θα διαθέτουν υβριδική τεχνολογία plug-in, τόσο σε βενζίνη όσο και σε diesel, έχοντας την ίδια βάση των 2,0 λίτρων. Παράλληλα, η ενεργειακή απόδοση της μπαταρίας αυξάνεται από τις 13,5 στις 25,4 kWh, κάτι που αυτομάτως σημαίνει και καλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, που θα αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα. Σε ότι αφορά στις κορυφαίες εκδόσεις AMG, όπως όλα δείχνουν, τόσο η εξακύλινδρη GLC 43, όσο και η GLC 63 με τον V8 θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Δίνοντας έτσι χώρο σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 2,0 λίτρα. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες θα αποδίδει περισσότερους από 510 ίππους και ροπή κοντά στα 750 Nm, προσφέροντας ανάλογες επιδόσεις.

ΜΕ ΠΛΗΘΩΡΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Το εσωτερικό της νέας GLC αντλεί έμπνευση από την κορυφαία S-Class, όπως μαρτυρά και η ενσωμάτωση της δεύτερης γενιάς του συστήματος infotainment MBUX. Η κεντρική οθόνη των 11,9” έχει κάθετη διάταξη και διαχωρίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (με διαγώνιο έως και 12,3 ίντσες). Από το μενού δεν λείπουν οι φυσικές φωνητικές εντολές και η δυνατότητα αναβάθμισης over-the-air.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο