To Honda E, το νέο μικρό ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας με την ρετρό εμφάνιση και την φουτουριστική τεχνολογία, έχει να επιδείξει ένα ιδιαίτερο περιβάλλον διαδραστικότητας με τον χρήστη αλλά και μία πρωτοποριακή βάση εξέλιξης για μοντέλα μηδενικών ρύπων που θα παρουσιαστούν μελλοντικά από την Honda.
Με τον κινητήρα και την κίνηση στον πίσω άξονα και το πακέτο μπαταριών ακριβώς κάτω από την καμπίνα επιβατών, εξασφαλίζει ιδανική κατανομή βάρους εμπρός – πίσω, της τάξης του 50:50.
Μπορεί η αυτονομία των περίπου 200 χιλιομέτρων ανά φόρτιση να είναι περιοριστική σε σύγκριση με άλλα μοντέλα της αγοράς όμως το Honda E χαρακτηρίζεται ως αυτοκίνητο πόλης και ως εκ τούτου, το παραπάνω εύρος δράσης του είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικό για καθημερινή αστική χρήση. Ωστόσο το μεγαλύτερο άλμα προς το μέλλον έχει πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό όπου εκεί αποκαλύπτεται όλη η τεχνολογία του αυτοκινήτου.
Στο ταμπλό έχουν τοποθετηθεί συνολικά πέντε οθόνες! Οι δύο έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέπτες ενώ οι άλλες τρεις αναλαμβάνουν ρόλο πίνακα οργάνων και infotainment. Πραγματικός παράδεισος για τους φανατικούς των video games, καθώς όσο θα περιμένουν να φορτιστούν οι μπαταρίες θα μπορούν να συνδέουν το Nintendo τους στην υποδοχή HDMI και να κοντράρονται με τους φίλους τους στο Super Mario Kart ή να παρακολουθούν τις αγαπημένες τους σειρές. Πόσο άλλαξαν οι καιροί…
Μία οθόνη TFT 8” μπροστά από τον οδηγό προβάλλει βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως κατάσταση ισχύος και φόρτισης, επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (drive mode) και λεπτομέρειες συστημάτων ασφαλείας. Οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύουν το περιεχόμενο και τη διάταξη των πληροφοριών από τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδήγησης (ADAS) που θα προβάλλονται.
Από την άλλη, οι δύο οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό των 12,3 ιντσών έκαστη, διαθέτουν πληθώρα ενδείξεων και προστασία οθόνης που εξάπτει τη φαντασία: ένα εικονικό ενυδρείο με ψάρια και διαφορετικά περιβάλλοντα βυθού. Πώς όμως βιώνει στην καθημερινή χρήση ο οδηγός όλο αυτό το πανδαιμόνιο ψηφιακής τεχνολογίας; Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται χρόνος για να τα χωνέψεις όλα αυτά και εξοικείωση για να βρίσκεις αυτόματα τη λειτουργία που επιθυμείς, ειδικά όταν οδηγείς. Αντίστοιχα χρειάζεται χρόνος για να συνηθίσεις τις δύο πλευρικές οθόνες των 6 ιντσών οι οποίες αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες.
Η συγκεκριμένη λύση εξασφαλίζει λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αλλά και καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω σε συνθήκες βροχής. Ο φακός της κάμερας είναι επικαλυμμένος με αδιάβροχη μεμβράνη. Οι κάμερες ρυθμίζονται σε δύο οπτικά πεδία, normal και wide. Στο δεύτερο οι τυφλές γωνίες είναι περιορισμένες στο ελάχιστο.
Στο πακέτο των ενσωματωμένων επιλογών διατίθεται το σύστημα «smartphone mirroring» που αφορά στην αναπαραγωγή της οθόνης της φορητής συσκευής σε αυτή του αυτοκινήτου μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay ή Android Auto. Τα συστήματα αυτά επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν υπηρεσίες των social media, μουσικής και άλλες ιντερνετικές υπηρεσίες και στις δύο οθόνες αφής. Εκτός από τη συνδεσιμότητα Bluetooth, το Honda E διαθέτει πολλές θύρες σύνδεσης κάτω από την κεντρική κονσόλα διευκολύνουν τη φόρτιση και τη σύνδεση εξωτερικών συσκευών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται HDMI, παροχές 12V DC και 230V AC (1500W max). Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ακόμα πίσω.