Η επιτυχημένη συνταγή All Terrain εφαρμόζεται και στη C-Class, η οποία κερδίζει τέσσερα εκατοστά σε ύψος και αποκτά (υποχρεωτικά) τετρακίνηση 4Matic.
Του Fabio Sciarra Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Πάρτε μια βαθιά ανάσα και ηρεμήστε. Η μόδα των SUV δεν πέρασε. Απλά η Mercedes αποφάσισε να παρουσιάσει μια λίγο πιο «περιπετειώδη» έκδοση της C-Class, όπως είχε κάνει παλαιότερα και με την E-Class. Η έκδοση αυτή ονομάζεται All Terrain (παντός εδάφους δηλαδή) και χαρακτηρίζεται από την ελαφρά αυξημένη απόσταση από το έδαφος, την τετρακίνηση και τα προστατευτικά του αμαξώματος. Μια συνταγή που για πρώτη φορά είχαμε δει το 1997, στο Volvo V70 XC και αργότερα, το 1999, στο Audi Allroad (αρχικά βασισμένο στο Α6 και πολλά χρόνια αργότερα στο Α4).
Μπορεί τα παραπάνω να ισχύουν, αλλά δεν λένε όλη την αλήθεια. Η ουσία είναι άλλη. Όποιος επιλέγει ένα Audi Allroad, κάποιο Volvo Cross Country ή μια Mercedes All Terrain, δηλώνει στην ουσία κάποια πράγματα για τον τρόπο ζωής και τις επιλογές του. Με πρώτο και κυριότερο, ότι σνομπάρει τα SUV. Παρόλο που του αρέσουν οι εξορμήσεις στη φύση τα Σαββατοκύριακα ή τα χειμερινά σπορ.
ΔΥΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Η Mercedes-Benz C-Class All Terrain, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, είναι ιδανική για να σνομπάρει τα SUV. Είναι τέσσερα εκατοστά ψηλότερη από τις sedan και station wagon εκδόσεις της C-Class και είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τετρακίνηση 4Matic. Επίσης, είναι προικισμένη με δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης για την κίνηση εκτός δρόμου. Πέρα από τα προγράμματα Eco, Comfort, Sport και Individual, το Dynamic Select διαθέτει επιπλέον τα προγράμματα Offroad και Offroad+. Το πρώτο για την κίνηση σε χώμα, χαλίκι και άμμο και το δεύτερο με επιπλέον περιοριστή ταχύτητας στις καταβάσεις (Downhill Speed Regulation), για πιο "ροκ" καταστάσεις. Οι δυνατότητες συνδυάζονται με τις αντίστοιχες σχεδιαστικές επιλογές. Εξ ου και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους προφυλακτήρες, το πλάι και το πάτωμα του αυτοκινήτου.
ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟΣ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΕΜΠΟΔΙΩΝ
Οι ομοιότητες της All Terrain με τις λοιπές εκδόσεις της C-Class σταματούν στους κινητήρες. Αρχικά, η All Terrain θα είναι διαθέσιμη με δίλιτρους, 4κύλινδρους turbo κινητήρες, βενζίνης και diesel. Αμφότεροι θα διαθέτουν ήπια υβριδικό σύστημα 48 V και ηλεκτρικό κινητήρα. Ωστόσο, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι τιμές για την ισχύ και τη ροπή αυτών των κινητήρων.
Διαφορές δεν υπάρχουν όσον αφορά στο σύστημα πολυμέσων ΜBUX, με την κάθετου προσανατολισμού οθόνη που είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Ούτε βέβαια στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Υπάρχει ωστόσο, μία επιπλέον λειτουργία. Τα (προαιρετικά) φώτα με την ονομασία Digital light, προερχόμενα από την S-Class, διαθέτουν μια συγκεκριμένη λειτουργία που διευρύνει τη δέσμη του φωτός, ώστε να εντοπίζει ο οδηγός καλύτερα τα εμπόδια. Μια λειτουργία που ταιριάζει απόλυτα με τον εκτός δρόμου χαρακτήρα της έκδοσης All Terrain.