Φώτης Ραΐσης
Ήταν ένα από τα πιο καλλίγραμμα ανοιχτά concept cars. Η σχεδίαση είχε την τιμητική της όμως οι εμπνευστές του προγράμματος ξέχασαν να μας πουν πως σκεπάζεται η καμπίνα. Διότι «η οροφή» ήταν μια… άγνωστη έννοια για το πειραματικό Nepta.
Το Renault Nepta ήταν ίσως το πιο ζηλευτό τετράτροχο στον κόσμο όταν παρουσιάστηκε το 2006. Τετραθέσιο και ανοιχτό με φινετσάτες γραμμές σχεδόν εξωπραγματικό για να είναι αληθινό. Και δεν ήταν αληθινό αφού παρέμεινε ως πειραματικό. Το ιδιαίτερα ρευστό του σχήμα είχε νότες ρετρό. Τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του Nepta ήταν οι δύο μεγάλες πλαϊνές πόρτες που κάλυπταν σχεδόν όλο το μήκος της καμπίνας και άνοιγαν προς τα πάνω – κατά το άνοιγμα των φτερών του γλάρου. Μάλιστα ήταν τόσο μεγάλες όπου το άνοιγμα τους αποκάλυπτε μέρος του κινητήρα που βρισκόταν στην κλασική θέση μπροστά. Τεχνολογία LED στα φώτα, τρισδιάστατα όργανα με απεικόνιση σε διάφανο υπόβαθρο, παρμπρίζ σε οβάλ σχήμα και μικρό ραχιαίο πτερύγιο καρχαρία εν είδει τρίτου φωτός stop ήταν μερικά από τα στοιχεία σχεδιαστικής ευρεσιτεχνίας που συνόδευαν το αμάξωμα 5 μέτρων του πειραματικού Renault.
Κάτω από το καπό υπήρχε ένας V6 κινητήρας 3,5 λίτρων με δύο υπερτροφοδότες απόδοσης 420 ίππων με ροπή 560 Nm. Παρέα με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων με χειριστήρια αλλαγής των σχέσεων πάνω στην κολόνα του τιμονιού.
Ωστόσο ουδεμία αναφορά δεν είχε γίνει από τους υπεύθυνους του προγράμματος Nepta για τον τύπο της οροφής του. Κι αυτό διότι δεν σχεδιάστηκε για να έχει οροφή. Ως εκ τούτου, ήταν ένα αυτοκίνητο που γυρόφερνε τις εκθέσεις της εποχής δηλώνοντας το σχεδιαστικό ταμπεραμέντο των εμπνευστών του.