του Alessio Viola
Μετά από οκτώ χρόνια παρουσίας στην αγορά, η Porsche Macan μεταμορφώνεται. Σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αφήνοντας πίσω τα θερμικά σύνολα της ήδη υπάρχουσας γκάμας.
Αυτό που θα σας αναφέρω για την Porsche Macan, αποτελεί έναν χαρακτηριστικό καθρέφτη της εποχής. Για το μικρότερο SUV της γερμανικής εταιρείας, η εξέλιξή του σε ένα καθαρά ηλεκτροκίνητο μοντέλο είχε προγραμματιστεί για το τέλος του 2021, αρχές του 2022. Τουλάχιστον, αυτό είχε σημειωθεί στο χρονοδιάγραμμα που αναπτύχθηκε από τα διευθυντικά στελέχη και τους αναλυτές αγοράς του Γερμανού κατασκευαστή. Οι οποίοι αντικειμενικά, δεν μας έχουν συνηθίσει στο να αλλάζουν τον προγραμματισμό τους ή να κάνουν λάθος στις προβλέψεις τους. Παρ’ όλα αυτά, δεν φοβήθηκαν να αλλάξουν τα σχέδιά τους. Συγκεκριμένα, όταν συνειδητοποίησαν ότι το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο μεγάλο, όσο πίστευαν αρχικά.
Έτσι, η νέα αμιγώς ηλεκτρική Μacan συνεχίζει την εξέλιξή της. Καθώς οι τεχνικοί της εταιρείας θα έχουν όλο τον απαιτούμενο χρόνο για να ολοκληρώσουν τα πλάνα τους, αλλά και την στρατηγική τους. Άλλωστε, ποιος δεν θα προτιμούσε να έχει στην κατοχή του ένα μοντέλο που να έχει δημιουργηθεί με βάση τις δικές του απαιτήσεις και όχι αποκλειστικά τις ανάγκες της εταιρείας;
Σχεδιαστικά, η εξωτερική εμφάνιση της ανανεωμένης Macan δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το απερχόμενο μοντέλο. Με ανανεωμένη εμπρός μάσκα, ανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη και full-LED φωτιστικά σώματα με τεχνολογία Porsche Dynamic Light System (PDLS). Ταυτόχρονα, διατίθεται σε επιπλέον χρωματικούς συνδυασμούς, που προσδίδουν επιπλέον πόντους στην προσωπικότητα του μοντέλου της Porsche.
Με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα κινήθηκαν οι σχεδιαστές στο εσωτερικό της Macan. Εκεί όπου κυριαρχούν το εξελιγμένο σύστημα infotainment, όπως και η βελτιωμένη εργονομία. Στα παραπάνω, σημαντικό ρόλο θα παίξει η υιοθέτηση του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Εγκαταλείποντας την συμβατική διάταξη που γνωρίζαμε από τα παλαιότερα μοντέλα, όπως την προηγούμενη 911 ή την 718 Boxster. Παράλληλα, μειώθηκε ο αριθμός των φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα που «πονοκεφάλιαζαν» τον οδηγό και ευτυχώς δεν αντικαταστάθηκαν από ψηφιακούς διακόπτες στην οθόνη (που τον πονοκεφαλιάζουν ακόμα περισσότερο). Επελέγη, ως η καλύτερη δυνατή, η λύση των ψηφιακών διακοπτών αφής στην κεντρική κονσόλα.
Σε ότι αφορά τις τιμές, προς το παρόν δεν γνωρίζουμε που θα κυμαίνονται στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, στη Γερμανία η βασική έκδοση θα ξεκινά από τις 63.000 ευρώ, ενώ η GTS κοντά στις 90.000 ευρώ.