του Σπύρου Πέττα
To μόνο πρόβλημα της Ferrari είναι ο παθητικός team principal και πλέον και managing director Mattia Binotto.
Απορίας άξιον γιατί ο πρόεδρος Elkan δεν παίρνει τη γενναία απόφαση και δεν τον αντικαθιστά εδώ και τώρα με τον πολυνίκη του Le Mans, Antonello Colleta… Αλλά μάλλον ο Γάτος Elkan, που αντιγράφει στις επιλογές του τον Enzo Ferrari (έδιωξε τον ακριβό Vettel – 36 εκατομμύρια έπαιρνε – για τον πολύ θετικό, ουσιαστικό και φτηνότερο Sainz και έφερε τη Ferrari με Hypercar στο Le Mans το 2023 – μια είδηση που προκάλεσε πάταγο στο χώρο του αυτοκινήτου…) θέλει τον Coletta για τη νίκη Γενικής στο Le Mans και στο WEC από το 2023 και μετά, ενώ βάζει και σωστά σε δεύτερη μοίρα την F1…
Ο Coletta, που το όνομα του οποίου σε κάποιους ίσως προκαλεί πολύ λανθασμένα θυμηδία είναι πολύ ικανός και ανταγωνιστικός. Σε συνεργασία με τον άρτιο εκπληκτικό Παντοβάνο βελτιωτή Michelotto, ο Coletta έχει καταφέρει η Ferrari να νικήσει στο Le Mans στην κλάση με τον ακραίο ανταγωνισμό των Chevrolet, Porsche, Aston Martin, Ford, το 2012, το 2014, το 2019 και τώρα το 2021.
Η F1 είναι ανέκδοτο δίπλα στους αγώνες αντοχής. Εκεί τρέχουν flat out 24 ώρες το 24ωρο με νύχτα ομίχλη κίνηση και καταρρακτώδη βροχή (παρεπιπτόντως συγχαρητήρια στους Brawn και Domenicalli για την παρωδία φιάσκο του Spa 2021…). Στους αγώνες αντοχής οι τεχνολογικές ελευθερίες και οι αγωνιστικές σχολές κάθε χώρας βρίσκουν την κορυφαία έκφρασή τους και το 2023 με Ferrari, Porsche, Audi και Toyota στο κορυφαίο επίπεδο αναμένεται σφαγή.
Στα μεγάλα συν ωστόσο του Binotto (που σε αντίθεση με ότι διαδίδουν κάποιοι ποτέ δεν είδαμε με καλό μάτι), και πρέπει να του το πιστώσουμε αυτό, είναι ότι προστατεύει τα κεφάλια των από κάτω του όπως ο σπουδαίος αεροδυναμιστής Enrico Cardile. “Δεν κάνεις ένα μονοθέσιο ταχύτερο απολύοντας κόσμο” είναι μια φράση που αποδίδεται στον Binotto που δεν είναι μηχανικός κινητήρων όπως έχουν γράψει και νομίσει λανθασμένα πολλοί, αλλά manager human resources και δεν είναι πολιτικός…
ΤΟ 2022
Άτυπο φαβορί ο Hamilton και ο Leclerc που στο πρώτο stint στο Silverstone επέδειξε οδηγικό μεγαλείο θυμίζοντας Jean Alesi. Μετά με τη hard γόμα ο ρυθμός δεν ήταν καλός και η αλήθεια είναι ότι τον έσπασε ο Hamilton. Η Ferrari το 2022 θα διαθέτει έναν υπερκινητήρα φτάνει αυτός να είναι αξιόπιστος καθώς φέρει πολλές καινοτομίες. Εδώ ο Elkan φυλάει τους καλύτερους για το Le Mans (βλέπε Corrado Iotti, υπεύθυνος για τον κινητήρα του Le Mans 2023 και για τα τρομερά διπολικά μοτέρ των Ferrari F1 του 2018 και του 2019…) και αφήνει την τύχη της F1 στον καλό άνθρωπο αλλά όχι ιδιοφυία Enrico Gualtieri. Για τις καινοτομίες του κινητήρα βλέπε άλλο άρθρο στο επόμενο Quattroruote.
H Red Bull αναμένεται πολύ δυνατή αλλά λίγο πεσμένη επειδή θα εξελίσσει πλέον μόνη της το εκπληκτικό μοτέρ της Honda και δεν θα έχει έναν κατασκευαστή δίπλα της. Μάλιστα γι’ αυτό προσέλαβε μια στρατιά τεχνικών από τη Mercedes. Η Mercedes είναι με τη σειρά της κι αυτή φαβορί, αλλά έχασε Aldo Costa (πήγε στην Dallara που συνεργάζεται στενά με τη Ferrari) και Andy Cowel που και οι δύο δέχθηκαν αμά τη αποχώρησή τους από τη Mercedes διπλάσια σε λεφτά πρόταση από το Maranello αλλά και οι δύο αρνήθηκαν. Προσέξτε λίγο την Aston Martin που πήρε τον επικεφαλής αεροδυναμιστή της Red Bull, Dan Fallows, αλλά και την Alpine και τη McLaren Μercedes στην οποία η κούρα του μεθοδικού Andreas Seidl συνεχίζεται… Το ίδιο και για τη Williams και τον Jost Capito…