ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi RS3: Ουκ εν τω πολλώ το ευ

audi-rs3-ouk-en-to-pollo-to-ef-623194

του Fabio Sciarra, απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Το νέο RS 3 δεν μπαίνει αυτή τη φορά στο παιχνίδι ανταγωνισμού των ιπποδυνάμεων. Προτιμά να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και κυρίως μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση. Πώς; Με έξυπνη τεχνολογία, όπως το πίσω διαφορικό που μετατρέπει το Audi σε “μάστορα” του drifting.

Ίσως να πρόκειται για μεμονωμένο επεισόδιο και να αποδειχτεί μία γκάφα της Audi. Ίσως μετά από αυτή την παρένθεση να ακολουθήσει περαιτέρω κλιμάκωση στις ιπποδυνάμεις με τον υπόλοιπο γερμανικό ανταγωνισμό, όμως αποτελεί είδηση και αξίζει να τη μεταδώσουμε: το νέο Audi RS 3 δεν έχει περισσότερα άλογα από το σημερινό. Σωστά διαβάσατε. Ο πεντακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων, 400 ίππους απέδιδε και τόσους θα αποδίδει και στο εξής. Εντάξει, με αυξημένη ροπή από 480 σε 500 Nm.

Η Audi προτίμησε αυτή τη φορά να μην ανεβάσει τον πήχη των 421 ίππων που αποδίδει η Mercedes–AMG A45S, αλλά να βελτιώσει την καμπύλη απόδοσης του κινητήρα στο μικρότερο RS μοντέλο της. Πλέον, είναι εντελώς επίπεδη από τις 5.600 έως τις 7.000 σ.α.λ., όπως είναι και η καμπύλη ροπής από τις 2.250 έως τις 5.600 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα είναι επιδόσεις – ρεκόρ για την κατηγορία, με τιμή 3,8για το 0-100 και τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο RS Dynamic, στο οποίο περιλαμβάνονται και carbon κεραμικά φρένα.

Όμως η μεγάλη είδηση που μας φέρνει το νέο RS 3 είναι η υιοθέτηση του RS Torque Splitter. Πρόκειται για ένα σύστημα κατανομής της ροπής στους πίσω τροχούς και όχι απλά για ένα μπλοκέ διαφορικό. Αποτελείται από δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες ένα σε κάθε ημιαξόνιο και μπορεί να κατανέμει έως το 100% της ροπής στον εξωτερικό τροχό. Με τον τρόπο αυτό, το RS 3 μετατρέπεται σε “μάστορα” της πλαγιολίσθησης. Η ρύθμιση της κατανομής ισχύος σε κάθε τροχό ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα που είναι ενσωματωμένη σε κάθε συμπλέκτη, η οποία επικοινωνεί με τους αισθητήρες ταχύτητας των τροχών και επενεργεί με βάση τις παραμέτρους του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης. Λαμβάνει μάλιστα υπόψη τις διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις, τη γωνία του τιμονιού, την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, τη θέση του γκαζιού και τη γωνία του αυτοκινήτου κατά τον κατακόρυφο άξονα.

Το RS Torque Splitter συνεργάζεται με τη νέα μονάδα διαχείρισης της δυναμικής συμπεριφοράς. Η μονάδα αυτή εξασφαλίζει ταχύτερη ανάδραση ανάμεσα στις μονάδες ελέγχου των πολύδισκων συμπλεκτών, των ενεργών αμορτισέρ και του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης, τα οποία είναι τώρα επτά: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, RS Individual, RS Performance και RS Torque Rear. Στα δύο πρώτα – που είναι και τα πιο ήπια – η ροπή κατανέμεται κυρίως στον εμπρόσθιο άξονα. Στο Auto, η κατανομή είναι ισορροπημένη, ενώ από το Dynamic και πάνω αναλαμβάνει δράση ο πίσω άξονας. Το πιο ακραίο προφίλ οδήγησης είναι το RS Torque Rear, στο οποίο το 100% της ροπής κατανέμεται στον εξωτερικό πίσω τροχό και εκεί αρχίζουν τα ωραία. Το πρόγραμμα RS Performance, αντίθετα, ενδείκνυται για την επίτευξη ταχύτερου γύρου, δηλαδή πιο καθαρή οδήγηση. Το RS 3 αναμένεται στην αγορά το φθινόπωρο, σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 85.000 ευρώ στην Ελλάδα για το Sportback και λίγο παραπάνω για το Sedan.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο