Του Andrea Stassano Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Αισθητικό φρεσκάρισμα για το ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο. Το νέο Duster αποκτά αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων, πλουσιότερο εξοπλισμό και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πληθώρα επιλογών στους κινητήρες: βενζίνη, diesel και LPG. Υπομονή έως τον Σεπτέμβριο.
Την τελευταία φορά που είχε ανανεωθεί ριζικά το Dacia Duster, το ημερολόγιο έγραφε 2018. Πέρα από τη σχεδίαση, «όπλο» του ήταν ο πλούσιος εξοπλισμός σε συνδυασμό με την ανταγωνιστική τιμή. Αυτά είναι τα κύρια σημεία στα οποία θα βασιστεί και το ανανεωμένο μοντέλο, που αναμένεται στις εκθέσεις το φθινόπωρο. Οι όποιες αλλαγές είναι άκρως στοχευμένες. Θέλετε ένα παράδειγμα; Τα δύο διαθέσιμα συστήματα πολυμέσων, το Μedia Display και το Media Nav, αμφότερα με οθόνη αφής 8’’. Το πρώτο, περιλαμβάνει ραδιόφωνο DAB, bluetooth, δύο θύρες USB και αναγνώριση φωνής. Το δεύτερο, διαθέτει δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας. Σε συνδυασμό με δύο υποδοχές φόρτισης USB για τους πίσω επιβάτες, τοποθετημένες στο συρόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Η φιλόξενη καμπίνα του διαθέτει ανανεωμένες επενδύσεις. Ο εξοπλισμός είναι αντίστοιχος με την έκδοση και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες σε σχέση με το πρώτο Duster που είχαμε οδηγήσει στους κατσικόδρομους του Μαρόκου.
Το 2018, όταν παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του Duster, είχαμε κάνει λόγο για αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός, στη σχεδίαση και την αντιληπτή ποιότητα. Τώρα, κάνει ένα εξίσου αποφασιστικό βήμα στην αναβάθμιση του εξοπλισμού.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗ
Με πωλήσεις σχεδόν δύο εκατομμυρίων μονάδων, το Duster είναι αναμφισβήτητα επιτυχημένο εμπορικά και όχι μόνο στη χώρα μας. Ξεχωρίζει σχεδιαστικά, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο (εξίσου καλά με ακριβότερα μοντέλα) και διαθέτει εξαιρετικούς κινητήρες. Όπως ο 1.3 TCe των 150 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC ή χειροκίνητο έξι σχέσεων. Όχι κι άσχημα για ένα μοντέλο που θεωρείται «οικονομικό». Εναλλακτικά, μπορεί να το επιλέξει κανείς με τον 1.5 dCi των 115 ίππων, με κίνηση εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Θα είναι επίσης διαθέσιμο με τον 1.0 ΤCe των 90 ίππων, αλλά και τον 1.0 Eco–G 100 LPG, με ρεζερβουάρ υγραερίου 49,8 λίτρων.
Στον τομέα της ασφάλειας, αξίζει να τονίσουμε την ύπαρξη συστήματος επιτήρησης των τυφλών σημείων. Το σύστημα αυτό είναι ενεργό σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 140 χλμ./ώρα, ενημερώνοντας για την παρουσία άλλου οχήματος με μια προειδοποιητική λυχνία στους καθρέπτες. Διαθέτει ακόμα σύστημα ελέγχου κατάβασης (μόνο στις τετρακίνητες εκδόσεις), ενεργό με πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν, μεταξύ 5 και 30 χλμ./ώρα. Οι διαστάσεις του είναι πρακτικά αμετάβλητες. Μήκος 4,34 μ., απόσταση από το έδαφος 21,7 εκ. για τις δικίνητες εκδόσεις και 21,4 εκ. για τις τετρακίνητες.