Tου Alessio Viola
Εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, η Porsche Cayenne μας δείχνει με ιδανικό τρόπο πώς μπορούν να συνδυαστούν η υψηλή ιπποδύναμη και η κίνηση σε όλα τα εδάφη. Με τη νέα Cayenne Turbo GT, η γερμανική εταιρεία μας ταξιδεύει σε άλλα, άκρως εθιστικά επίπεδα.
Μία από τις μεγάλες αλήθειες που κυκλοφορούν ανάμεσα στους φίλους της Porsche, είναι ότι ανάμεσα σε δύο 911, πάντα θα υπάρχει χώρος για μία επιπλέον. Έτσι, σε περιόδους όπως αυτή που ζούμε εδώ και αρκετά χρόνια –στην οποία τα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων (ευρέως γνωστά ως SUV) αποτελούν το σημείο αναφοράς στην πίτα των πωλήσεων– το σλόγκαν παραμένει το ίδιο. Η νέας γενιάς Cayenne, εμπλουτίζεται με μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση, που φέρει τον κωδικό Turbo GT. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ακραία», εάν ο ίδιος ο κατασκευαστής δεν σημείωνε ότι εξακολουθεί να είναι σχεδιασμένη για καθημερινή χρήση. Το επίθεμα «GT» δεν αποτελεί καινοτομία, καθώς εδώ και χρόνια οι τεχνικοί (τόσο στα κεντρικά του Τσουφενχάουζεν, όσο και στο κέντρο εξέλιξης στο Βάϊσαχ), είχαν στο μυαλό τους την δημιουργία μίας αντίστοιχης έκδοσης, ήδη από την δεύτερη γενιά της Cayenne. Και αυτή τη φορά, για να πειστούν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, σημαντικό ρόλο έπαιξε η έκδοση Coupé. Αυτή θα είναι και η μοναδική από όλη τη γκάμα του μοντέλου που θα διαθέτει τον παραπάνω κωδικό.
Παρατηρώντας τις επίσημες φωτογραφίες, αυτό που κεντρίζει την προσοχή είναι οι δύο κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης. Κατασκευασμένες από τιτάνιο, χαρίζουν μια υπέροχη ηχητική νότα στον αναβαθμισμένο twin–turbo V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων. Ο οποίος αποδίδει για την περίσταση, 640 ίππους και 850 Nm ροπής, ήτοι 90 επιπλέον ίππους και 80 Nm σε σχέση με την προγενέστερη εκδοχή του. Για να συμβεί αυτό, οι μηχανικοί της Porsche προέβησαν στις απαραίτητες επεμβάσεις στον στροφαλοφόρο άξονα, στα πιστόνια, στο σύστημα χρονισμού των βαλβίδων, στα turbo και στο σύστημα άμεσου ψεκασμού. Ανάλογες της κατασκευής είναι και οι επιδόσεις. Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα. Αλλαγές έχει δεχθεί και το 8αρι αυτόματο κιβώτιο, που χάρη στις νέες ρυθμίσεις αλλάζει ταχύτερα σχέσεις.
Επιπλέον αλλαγές υπάρχουν τόσο στο σασί, όσο και στην ανάρτηση. Η νέα Cayenne Turbo GT κάθεται κατά 7 χιλιοστά χαμηλότερα στο έδαφος, σε σχέση με την -ήδη χαμηλωμένη-Cayenne GTS. Δεν λείπουν επίσης, οι ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι και η αερανάρτηση με τρεις θαλάμους.
Από αισθητικής άποψης, ξεχωρίζει η νέα πίσω ενεργή αεροτομή. Διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις από την αντίστοιχη της Turbo, προσθέτοντας επιπλέον 40 κιλά στην κάθετα παραγόμενη δύναμη (downforce) στα 300 χλμ./ώρα. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι από αλκαντάρα που περιλαμβάνει μία κίτρινη λωρίδα στην κορυφή της στεφάνης.
Επιστρέφοντας στις εξατμίσεις από τιτάνιο, ο υπεύθυνος μηχανικός μας αποκάλυψε ότι αφού είχε ολοκληρώσει το πρότζεκτ του, επισκέφτηκε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche, Oliver Blume. Αναφέρει ότι τον ρώτησε, αν θα το ήθελε στο νέο του αυτοκίνητο στην περίπτωση που ήταν ένας εν δυνάμει αγοραστής Cayenne. Κρίνοντας από το αποτέλεσμα, μπορούμε ασφαλώς να υποθέσουμε την απάντηση.