Tου Άκη Τεμπερίδη
Το θρυλικό αυτοκίνητο ράλλυ της δεκαετίας του ’80 και το τελευταίο πισωκίνητο στην ιστορία που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εν έτει 1983, δεν ξεχάστηκε ποτέ από τους φανατικούς της Lancia. Και όχι μόνο από αυτούς.
Σίγουρα η χρυσή εποχή της Lancia δεν έφυγε ποτέ από το μυαλό του Ιταλού οδηγού ράλλυ Luca Betti, ο οποίος έφτιαξε την Kimera Automobili κοντά στο Τορίνο της Ιταλίας, για να αναβιώσει την 037 σε μοντέρνα εκδοχή. Και ήδη κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο.
Το καλό νέο είναι ότι το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με τις ευλογίες του Κλαούντιο Λομπάρντι, δημιουργού της αρχέτυπης Lancia 037. Ο Ιταλός μηχανικός συμμετείχε εξαρχής στο πρόγραμμα εξέλιξης, χαρίζοντας όλη την τεχνογνωσία του στη σχεδίαση του σασί και του κινητήρα. Σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Kimera και της Italtecnica η δημιουργία της EVO37 ξεκίνησε με τη μέθοδο του reverse engineering και στη συνέχεια με την επανασχεδίαση κινητήρα και σασί με σύγχρονες μεθόδους.
«Παρά το μικρό χρόνο που είχαμε, η ποιότητα της δουλειάς ήταν τόσο υψηλή και επαγγελματική, που τα αποτελέσματα είναι πράγματι εντυπωσιακά», μας λέει ο Λομπάρντι. «Η EVO37 είναι πανέμορφη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Θα τη χαρακτήριζα ‘αυθεντικό αίσθηση’ και ‘αυθεντική εξέλιξη’, καθώς διατηρεί την ψυχή της 037, ενώ είναι εμπλουτισμένη με στοιχεία επιτυχημένων αυτοκινήτων που ακολούθησαν».
Το λιγότερο καλό νέο είναι ότι το αυτοκίνητο, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 22 Μαΐου, θα είναι πανάκριβο, καθότι χειροποίητο και περιορισμένης παραγωγής. Θα απευθύνεται δηλαδή μόνο σε συλλέκτες – τριάντα επτά τον αριθμό – οι οποίοι δε διστάζουν να επενδύσουν εξαψήφια ποσά σε ένα αυτοκίνητο που αναβιώνει έναν αγωνιστικό θρύλο του παρελθόντος. Όπως μαθαίνουμε, ήδη έχουν κλειστεί έντεκα παραγγελίες.
Ας ελπίσουμε ότι η EVO37 θα ενθαρρύνει τους ιθύνοντες του ομίλου Stellantis να αναβιώσουν τη μάρκα Lancia, μήπως και δούμε πάλι αυτοκίνητα σαν τις Stratos, τις 037 και τις Delta Integrale στο δρόμο. Και ας είναι υβριδικά ή και αμιγώς ηλεκτρικά.