Q-ELECTRIC

Renault Megane: Ριζικές αλλαγές

renault-megane-rizikes-allages-620625

Του Fabio Sciarra • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Το όνομα παραμένει ίδιο. Όλα τα άλλα αλλάζουν. Η επόμενη γενιά του Mégane θα έχει δύο ριζοσπαστικές αλλαγές. Όσον αφορά στο αμάξωμα, την έκδοση crossover. Σε ότι αφορά στην τεχνολογία, την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το μήνυμα είναι σαφές και ξεκάθαρο προς τους σχεδιαστές της Renault. Η επόμενη γενιά του Mégane (παρουσίαση τον Σεπτέμβριο, έναρξη πωλήσεων την άνοιξη του 2022) θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με αυτή που γνωρίζουμε σήμερα, να μην θυμίζει σε καμία περίπτωση το γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο. Και οι πυλώνες πάνω στους οποίους θα γίνει πράξη η ολιστική μεταμόρφωσή του είναι δύο.

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ…

Ο πρώτος από αυτούς είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Η γαλλική πρόταση δεν θα ακολουθεί πλέον την φιλοσοφία του πεντάθυρου μοντέλου, που αποτελούσε συνώνυμο του εν λόγω οχήματος τα τελευταία 25 χρόνια, από το 1995 έως σήμερα. Αφορμή για την παραπάνω απόφαση εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας αποτέλεσε η τάση της παγκόσμιας αγοράς για την δημιουργία μοντέλων που συνδυάζουν χαρακτηριστικά διαφορετικών κατηγοριών (επιβατικών και ελεύθερου χρόνου). Όπως τα φημισμένα πλέον crossover και τα compact SUV.

Το σημείο της διαφορετικής προσέγγισης, επιπλέον, είχε προβλεφθεί από τον ίδιο τον Γάλλο κατασκευαστή, όταν τον Οκτώβριο του 2020 είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Megane eVision Ένα μοντέλο με αφορμή το οποίο ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Luca de Meo, είχε δηλώσει εμμέσως πλην σαφώς ότι η επόμενη γενιά θ’ ακολουθήσει την συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ο δαιμόνιος Ιταλός είχε πει χαρακτηριστικά: «Οι πιθανότητες η έκδοση παραγωγής του νέου Mégane να μοιάζει στο eVision είναι σημαντικά αυξημένες».

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την παραπάνω δήλωση, όλα δείχνουν ότι επερχόμενη γενιά θα ακολουθεί σε αρκετά σημεία το πρωτότυπο μοντέλο. Όπως για παράδειγμα το εμπρός ρηξικέλευθο τμήμα. Σε αυτό, θα κυριαρχεί η φουτουριστική σχεδίαση, με αποκορύφωμα τις πρωτοποριακές LED Matrix οριζόντιες λωρίδες που θα διατρέχουν τόσο το εμπρός όσο το πίσω μέρος. Κάτι που γνωρίζουμε ήδη και από άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν, όπως το VW ID.4, το οποίο όπως όλα δείχνουν θα είναι ο βασικός ανταγωνιστής.

ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ

Ως εκ τούτου, μιλώντας για στυλιστικά θέματα, αφήσαμε σε δεύτερη μοίρα το θέμα των κινητήριων μονάδων. Στο νέας γενιάς Mégane θα πρέπει να ξεχάσουμε τα θερμικά σύνολα και να επικεντρωθούμε στην επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, αποχαιρετούμε τόσο τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όσο και τα επαναφορτιζόμενα plugin σύνολα.

Αυτό αποτελεί συνέπεια της σημαντικής απόφασης σχετικά με την πλατφόρμα πάνω στην οποία θα δημιουργηθεί η νέα, 5η γενιά του Mégane. Εδώ επικράτησε η πιο θαρραλέα λύση, να εγκαταλειφθεί δηλαδή οποιαδήποτε συμβιβαστική λύση και οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας να επικεντρωθούν σε αυτά που προσφέρει η ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Όπως είναι η καινούργια CMFEV, που δημιουργήθηκε από κοινού με τη συνεργασία της Renault με τη Nissan. Το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τα παραπάνω είναι το Ariya, που το αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ θα ακολουθήσει και το τρίτο, που θα φέρει τα σήματα της Mitsubishi.

Η συγκεκριμένη επιλογή εγγυάται την απόλυτη ελευθερία, καθώς η CMFEV έχει χαρακτηριστικά αρθρωτής πλατφόρμας, άρα είναι πλήρως επεκτάσιμη. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη Renault να κάνει τις απαραίτητες τροποποιήσεις, μιλώντας για το Mégane, που θα παρουσιαστεί σε δύο παραλλαγές ηλεκτροκινητήρων και πάνω απ ‘όλα, με διαφορετικά μεγέθη μπαταρίας.

Το πρωτότυπο eVision, διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 217 ίππους που κινεί τους εμπρός τροχούς, καθώς και μία μπαταρία ενεργειακής απόδοσης 60 kWh με αυτονομία 450 χλμ., χαρακτηριστικά που θα διαθέτει και η βασική έκδοση παραγωγής. Πέραν τούτου, το νέο Mégane θα λανσαριστεί και σε έκδοση «Long Range». Θα εξοπλίζεται με μπαταρία 90 kWh, όμοια με αυτή του Nissan Ariya, που θα προσφέρει σε πλήρη φόρτιση ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, κοντά στα 600 χλμ. Σε ότι αφορά το είδος της μετάδοσης της εν λόγω έκδοσης, ακόμα δεν έχει ειπωθεί τίποτα, αν και με βάση το συγγενικό Ariya, είναι πολύ πιθανόν το Mégane να διαθέτει στη συγκεκριμένη έκδοση ένα είδος έξυπνης τετρακίνησης που θα προσφέρουν οι δύο κινητήρες, ένας σε κάθε άξονα.

ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΠΟΡΕΙΑ

Σε αυτό το σημείο, απομένει μόνο ένα πράγμα που πρέπει να διευκρινιστεί. Τι θα συμβεί με την τρέχουσα γενιά του Mégane; Ή, για να το θέσω καλύτερα ως ενδιαφερόμενος αγοραστής, θα μπορώ να το αγοράσω μέσα στο 2022 ή θα υπάρχει αποκλειστικά η ηλεκτρική έκδοση; Παρά την απουσία περαιτέρω πληροφοριών, έγκυρες πηγές κάνουν λόγο για τη συνέχιση της καριέρας της γενιάς που κυκλοφορεί, παράλληλα με την έκδοση μηδενικών εκπομπών (νέα γενιά).

Για πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτή η συμβίωση δεν είναι ακριβώς γνωστό, αλλά είναι ρεαλιστικό να υποθέσουμε ότι η περίοδος θα είναι περίπου δώδεκα μηνών. Και αυτό γιατί με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Mégane που έχει προγραμματιστεί για την Άνοιξη του 2022, το συμβατικής τεχνολογίας μοντέλο θα μπορεί να συνεχίσει την εμπορική του πορεία τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2023. Από αυτό το σημείο και μετά θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα της Renault, αργά ή γρήγορα το γαλλικό hatchback θα έφτανε στο τέλος του. Καταρχήν, την περίοδο 2010-2019 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του Mégane σημείωναν χρόνο με τον χρόνο δραματική μείωση (από 466.000 σε 210.000 μονάδες), ενώ από την άλλη πλευρά, οι ιθύνοντες της εταιρείας δηλώνουν ότι ο στόχος έως το 2030 είναι το 90% των πωλήσεων να αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο και μόνο αυτό φτάνει για να σφραγίσει το τέλος των θερμικών κινητήρων.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο