Paolo Sormani
Η απόκτηση ενός supercar δεν αρκεί για τους πελάτες του Kourosh Mansory. Κάτι που αποδεικνύει το τελευταίο του δημιούργημα, το Ford GT Le Mansory.
Λυπηθείτε τα ματάκια μας. Στη Mansory Design & Holding δεν πιστεύουν ότι υπάρχει αυτοκίνητο τόσο εντυπωσιακό που να μην επιδέχεται βελτίωση. Αυτό είναι το σκεπτικό του ιδρυτή της εταιρείας Kourosh Mansory και αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι το τελευταίο δημιούργημα με την υπογραφή του. Το Ford GT Le Mansory, όπως το ονόμασε, με τα πανίσχυρα LED που ενοχλούν τα μάτια μας. Ο Mansory έχει αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία έπειτα από 30 χρόνια ενασχόλησης με το αντικείμενο. Ο Ιρανο-Βρετανός επιχειρηματίας διακρίνεται για το όραμα και την επιμονή του. Ίδρυσε την εταιρεία του στο Μόναχο, το 1989. Ακολούθησε μια περίοδος στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου έμαθε την αξία της παράδοσης και τη δεξιοτεχνία που απαιτείται στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων. Υπάρχει καλύτερος δάσκαλος από τη Rolls Royce, τη Bentley, την Aston Martin και τη Lotus, για να διδαχθείς τι εστί παράδοση; Το 2001, μετέφερε την έδρα της εταιρείας του στην πόλη Μπάιροϊτ της Γερμανίας, γνωστή από τον διάσημο συνθέτη Richard Wagner.
ΜΟΝΟ ΤΡΙΑ
Οι μετοχές της Mansory ανέβηκαν σημαντικά μετά το 2007. Τότε απέκτησε από την ελβετική Rinspeed το τμήμα της, που ήταν αφιερωμένο στη βελτίωση των Porsche. Η κίνηση αυτή, επέτρεψε στη Mansory να διευρύνει σημαντικά το πελατολόγιό της. Κατόπιν, ασχολήθηκε με την κατά παραγγελία βελτίωση των εσωτερικών χώρων, κυρίως ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων. Αρχής γενομένης, από τη Bentley Continental GT Vitesse Rose του 2009. Από τις εγκαταστάσεις της έχουν περάσει επίσης αρκετές Ferrari και McLaren. Σήμερα, η Mansory απασχολεί περισσότερους από 250 υπαλλήλους και έχει τακτική παρουσία στις εκθέσεις αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και της Γενεύης. Το 2010 – επειδή ως γνωστόν η Bugatti Veyron είναι για τα φτωχαδάκια – δημιούργησε τη μία και μοναδική Bugatti Veyron Linea d’Oro, με κόστος μόλις ένα εκατομμύριο δολάρια. Αρκεί βέβαια να είχες ήδη μια Veyron στην κατοχή σου.
Η πλέον πρόσφατη δημιουργία του είναι το Ford GT Le Mansory. Δημιουργήθηκε για τον εορτασμό των 30 ετών της Mansory. Συνολικά, θα κατασκευαστούν μόνο τρία. Φυσικά, βασίζεται στο Ford GT, διαθέτει όμως τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Ο biturbo V8 αποδίδει πλέον 710 ίππους και η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 354 χλμ./ώρα. Υπάρχουν επίσης, αεροδυναμικές αλλαγές και εκτεταμένη χρήση σύνθετων, υπερελαφρών υλικών. Η Mansory δεν αλλοίωσε τον χαρακτήρα του GT, αν και αυτό είναι πιο κοντά σε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο, παρά σε ένα GT. Οι κυριότερες αισθητικές αλλαγές εξωτερικά, είναι οι δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και τα φώτα LED που προαναφέραμε. Μεγαλύτερες είναι οι διαφορές στην καμπίνα, στην οποία κυριαρχούν τα ανθρακονήματα και η αλκαντάρα. Και αν αναρωτιέστε τι κατάληξη θα έχει, το πρώτο Ford GT Le Mansory ήδη πωλήθηκε έναντι 1,8 εκατομμυρίων ευρώ.