EDITOR'S PICK

Lexus LF-Z: Ψηφιακό Μέλλον

lexus-lf-z-psifiako-mellon-620077

Του Andrea Stassano

Το πρωτότυπο LF-Z αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τον ρόλο που θα έχει ο οδηγός στα μελλοντικά μοντέλα της Lexus. Θα μπορεί να βασίζεται σε μία άμεση διεπαφή οδήγησης και εντολών, καθώς και στην αποτελεσματική διαχείριση της ισχύος

Μετά το ντεμπούτο της ηλεκτρικής έκδοσης του UX, η «οικολογική» ανανέωση της γκάμας των μοντέλων Lexus περνά σε μία νέα φάση. Τελευταίο χρονικά δημιούργημα της εταιρείας αποτελεί το πρωτότυπο LF-Z Electrified. Μέσω αυτού, παίρνουμε μια ιδέα του τι πρόκειται να ακολουθήσει μέσα στα επόμενα χρόνια, κυρίως στους τομείς της σχεδίασης, των τεχνολογικών καινοτομιών και των επιδόσεων.

Σε τελική ανάλυση, ο κόσμος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει γρήγορα και η Lexus προσαρμόζεται ανάλογα, έχοντας ανακοινώσει τα φιλόδοξα πλάνα της. Πιο συγκεκριμένα, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει στόχο μέχρι το 2025 να λανσάρει είκοσι νέα ή αναβαθμισμένα μοντέλα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται περισσότερα από δέκα ηλεκτροκίνητα, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και πλήρως υβριδικά. Δεν αποκλείονται και εκδόσεις με κυψέλες καυσίμου, αμφότερα σε διάφορες κατηγορίες, όπως μπερλίνες, SUV, σπορ προσανατολισμού, αλλά και λιμουζίνες.

Επιστρέφοντας στο πρωτότυπο LF-Z, να αναφέρουμε αρχικά ότι διαθέτει έναν μοναδικό σχεδιασμό. Οι ιδιαιτερότητές του επικεντρώνονται στο χαμηλό και επιθετικό ρύγχος, την τοποθετημένη ψηλά πλευρική γραμμή, τις έντονες ακμές που χαρακτηρίζουν το πίσω μέρος και τους ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέφτες. Όλα τα παραπάνω, σε ένα αμάξωμα με αρκετά έντονα crossover στοιχεία (μήκος 4,88 μέτρα, ύψος 1,60 μέτρα και μεταξόνιο 2,95 μέτρα).

Το LF-Z βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα e-TNGA, ίδια με αυτή που χρησιμοποιεί το SUV της Toyota, bZ4X Concept. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, βρίσκονται τοποθετημένες χαμηλά κάτω από το πάτωμα, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους. Στο μέλλον ίσως αντικατασταθούν από τις στερεού τύπου, που εξελίσσει αυτή την εποχή η ιαπωνική εταιρεία.

Βασικός στόχος των υπεύθυνων του πρωτότυπου Lexus είναι η σχέση ή μάλλον καλύτερα, η επικοινωνία ανάμεσα στον οδηγό και στο αυτοκίνητο. Κάτι που ξεκινάει από το ηλεκτρονικά διαχειριζόμενο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire, το οποίο δεν συνδέεται μηχανικά με την κολώνα του τιμονιού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει στον οδηγό βελτιωμένη κατευθυντικότητα, καθώς και καλύτερη ακρίβεια στους χειρισμούς.

ΕΞΥΠΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του LF-Z αυτό που συγκεντρώνει αρχικά το ενδιαφέρον του οδηγού, είναι το επαυξημένης πραγματικότητας head-up display, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και οι δύο οθόνες που το περικλείουν. Με αυτόν τον τρόπο έχει στη διάθεσή του όλα τα απαραίτητα χειριστήρια, ομαδοποιημένα πίσω από το τιμόνι, εμπνευσμένου από τα πηδάλια ενός αεροσκάφους. Επίσης, στα παραπάνω προσθέστε και την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, η οποία παρέχει βοήθεια στην πλοήγηση, καθώς γνωρίζοντας τις προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά του οδηγού τον πληροφορεί ανάλογα.

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα του LF-Z βρίσκονται δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 544 ίππων και 700 Nm ροπής. Αντίστοιχες της κατασκευής είναι και οι επιδόσεις, που μπορούν να συγκριθούν άμεσα με ένα supercar. Για το 0-100 χλμ./ώρα το ηλεκτρικό πρωτότυπο χρειάζεται μόλις 3,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα. Η υδρόψυκτη μπαταρία έχει ενεργειακή απόδοση 90 kWh και μέγιστη ισχύ φόρτισης τις 150 kW, ενώ προσφέρει αυτονομία (κύκλος WLTP) 600 χιλιομέτρων.

Η ισχύς του LF-Z μεταφέρεται στο δρόμο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες. Σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο το σύστημα DIRECT4, που επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο της ελκτικής ισχύος και στους τέσσερις τροχούς. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού, οι ηλεκτροκινητήρες προσαρμόζονται ώστε να προσφέρουν κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή σε όλους τους τροχούς,

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο