Tου Roberto Lo Vecchio • Σκίτσα: Marcelo Poblete
Η νέας γενιάς BMW Σειρά 2 Coupé – που αναμένεται το καλοκαίρι του 2022, αρνείται να παραδοθεί στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της βαυαρικής εταιρείας. Διατηρώντας εκτός των άλλων και την πίσω κίνηση.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι με την μελλοντική έλευση της νέας Σειράς 2 Coupé. Πρώτα από όλα, το δίθυρο μοντέλο της φίρμας από το Μόναχο, θα παραμείνει σταθερό στην πισωκίνητη φιλοσοφία, όντας το μοναδικό στην κατηγορία του. Δεύτερον, η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει τόσο εξακύλινδρα σε σειρά σύνολα, όσο και diesel. Πηγαίνοντας έτσι, κόντρα στο ρεύμα και στις τάσεις της αγοράς. Τρίτον, οι διαστάσεις του αμαξώματος, αν και αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά – όπως και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ – δεν ξεφεύγουν από την «κόμπακτ» λογική ενός αυστηρά τετραθέσιου αυτοκινήτου.
Το μοντέλο έχει έναν μοναδικό χαρακτήρα – στην κατηγορία στην οποία ανήκει. Πράγμα που εξηγείται, από την υιοθέτηση μίας διαφορετικής γενετικής κληρονομιάς από την υπόλοιπη οικογένεια των μικρομεσαίων BMW. Κατ’ αρχάς η Σειρά 2 Coupé δεν θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα FAAR. Η οποία αποτελεί εξέλιξη της UKL2, με προσθιοκίνητη διάταξη και τοποθετημένο κατά τον εγκάρσιο άξονα κινητήρα (Σειρά 2 Active Tourer και Gran Coupe, νέα Σειρά 1). Αντιθέτως, υιοθετεί την γνωστή αρχιτεκτονική από τα παλαιότερα μοντέλα – αλλά και τα μεγαλύτερων διαστάσεων, όπως η νέα Σειρά 3 – με βασικό γνώρισμα τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα.
Τα παραπάνω σίγουρα θα χαροποιήσουν τους παραδοσιακούς φίλους της εταιρείας, που δεν «συγχώρεσαν» την προδοσία των υπευθύνων της προϊοντικής γκάμας. Αρχής γενομένης με τη νέα Σειρά 1, καθώς η κίνηση στον πίσω άξονα θεωρείται θεμελιώδης αξία των αυτοκινήτων του Βαυαρού κατασκευαστή. Μπορεί στο μικρό πεντάθυρο μοντέλο ή ακόμα και στην X1, η ισορροπία ανάμεσα σε ένα συγκεκριμένο τρόπο οδηγικής απόλαυσης, στην άνεση και στην χωροταξία του εσωτερικού να είναι αποδεκτή. Ενδεχομένως, ακόμη και ευπρόσδεκτη, σε ένα κόμπακτ διαστάσεων κουπέ όμως, θεωρείται επιβεβλημένη. Γενικά, υπερασπιζόμαστε την ιδιαιτερότητα της γκάμας των μοντέλων της BMW. Τονίζοντας μάλιστα, ότι η οικογένεια των μικρομεσαίων αυτοκινήτων της με εμπρός εγκάρσια διάταξη στοχεύει κυρίως σε ένα all around χαρακτήρα. Όμως η Σειρά 2 Coupé είναι συνώνυμο της σπορ οδήγησης, ουσιαστικά γεννήθηκε για να εκπληρώσει αυτόν τον σκοπό.
ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έχοντας εξηγήσει, λοιπόν, γιατί η νέα Σειρά 2 Coupé δεν θα μοιάζει με τα υπόλοιπα μικρομεσαία μοντέλα της γκάμας της BMW, ας δούμε πιο λεπτομερώς άλλα ουσιαστικά στοιχεία. Οι διαστάσεις του αμαξώματος δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν δραστικά. Ίσως κάποια εκατοστά στο μήκος, που θα αγγίζει τα 4,5 μέτρα. Πάνω απ’ όλα, οι αναλογίες παραμένουν αμετάβλητες, με το μακρύ εμπρός καπό, την τοποθετημένη αρκετά προς τα πίσω καμπίνα και το κοντό πίσω μέρος. Τα οποία προδίδουν, όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες των μοντέλων εξέλιξης, την αρχιτεκτονική που αναφέρθηκε προηγουμένως. Δηλαδή τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα και την κίνηση πίσω.
Οι αναλογίες, λοιπόν, μας οδηγούν κατευθείαν στο να μιλήσουμε για τη σχεδίαση. Ένα από τα πιο «καυτά» θέματα των τελευταίων ετών, κοιτώντας τα πιο πρόσφατα μοντέλα, όπως οι νέες M3 και M4. Αν ορισμένες πρόσφατες εκφράσεις της τρέχουσας στυλιστικής φιλοσοφίας του Γερμανού κατασκευαστή ήταν τουλάχιστον αμφιλεγόμενες, φαίνεται ότι η νέα Σειρά 2 Coupé προορίζεται να λάβει τον ρόλο του ειρηνοποιού. Φέρνοντας όλα τα στρατόπεδα (συμμάχων και άσπονδων εχθρών) σε συμφωνία. Χάρη στην ήπια εμφάνιση, που εμπλουτίζεται από έναν συνδυασμό καθαρών επιφανειών. Ενώ δεν λείπουν τα «διπλά νεφρά» της μάσκας, εν τούτοις εδώ είναι τοποθετημένα σε οριζόντια διάταξη. Μικρές αλλαγές θα υπάρχουν και στη γκάμα των κινητήρων, που θα διαθέτει τα γνωστά σύνολα που γνωρίζουμε από τα τρέχοντα μοντέλα. Σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης, η βασική έκδοση θα εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο των 1,5 λίτρων και απόδοσης 136 ίππων. Ας μην θεωρούμε βέβαια απίθανη, την ύπαρξη και μίας επαναφορτιζόμενης υβριδικής εκδοχής με συνδυαστική ισχύ 220 ίππους (παρόμοια με αυτή των Σειρά 2 Active Tourer και X1). Αμέσως μετά, θα υπάρχει ο τετρακύλινδρος, δίλιτρος των 178 ίππων.
Οι λάτρεις των επιδόσεων ωστόσο, ελπίζουν στην δημιουργία των κορυφαίων εκδόσεων Μ240i με τον εξακύλινδρο σε σειρά με ισχύ 340 ίππους. Κυρίως όμως, της σκληροπυρηνικής M2 (411 ίπποι) και γιατί όχι της ακραίας M2 CS, που στην τρέχουσα γενιά έχει απόδοση 450 ίππων. Όσον αφορά στα σύνολα diesel, είναι πολύ πιθανή η εμφάνιση και πάλι του TwinPowerTurbo συνόλου – των 2,0 λίτρων και 190 ίππων. Στο εσωτερικό, η νέα Σειρά 2 Coupé ευθυγραμμίζεται με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας (Σειρά 1 και 2 Gran Coupé). Με κύριο χαρακτηριστικό, το layout και το στυλ της κεντρικής κονσόλας. Βασικό γνώρισμα θα είναι η παρουσία δύο ψηφιακών οθονών (με διαστάσεις έως 10,25 ίντσες η καθεμία), που αποτελούν τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το τελευταίο θα περιλαμβάνει το λειτουργικό s;ysthma iDrive 7.0, από το οποίο δεν θα λείπουν οι φωνητικές εντολές και οι αναβαθμίσεις over- the-air.