Tου Andrea Stassano
H Citroën παρουσιάζει τη νέα γενιά του C5 η οποία – πέραν της διαφορετικής εμφάνισης και σχεδίασης – διαθέτει και μία νέα γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου και ενός plug-in συνόλου. Αμετάβλητο παραμένει το υψηλό επίπεδο άνεσης, χάρη στην ενεργητική ανάρτηση.
Στην περίπτωση του νέου C5 X, έχουμε μία σημαντική αντίφαση. Από τη μία πλευρά, όλοι γνωρίζουμε ότι η κατηγορία D, με τα παραδοσιακά μεγάλων διαστάσεων μοντέλα, έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια σε μία βαθιά κρίση. Από την άλλη όμως, η Citroën δείχνει να μην υπολογίζει την πτωτική τάση των πωλήσεων της άνωθεν κατηγορίας. Eπιθυμεί να δώσει και πάλι το παρόν εκεί όπου – όπως δείχνει και η ιστορία, έχει κάνει την δική της σχολή. Αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργήθηκε το νέο μεγάλο γαλλικό σεντάν – που εμπορικά τοποθετείται πάνω από το C5 Aircross.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα νέο στιλ αμαξώματος, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός τετράθυρου μοντέλου με αυτά ενός crossover. Εξ ου και το αυξημένο κατά τέσσερα εκατοστά ύψος, σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ διαθέτει παράλληλα και ένα αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Όλα αυτά συμπυκνώνονται σε μία κομψή σιλουέτα, που υποδηλώνεται από την ψηλά τοποθετημένη πλαϊνή γραμμή και το πίσω μέρος που θυμίζει περισσότερο ένα fastback μοντέλο. Το εμπρός μέρος μοιράζεται αρκετά στοιχεία από το νέας γενιάς C4 – όπως τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «V». Ωστόσο, πίσω κυριαρχεί μία διπλή αεροτομή, δίνοντας μια σπορ νότα.
Σε ότι αφορά στις τιμές, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως. Η Citroën δηλώνει πως δεν θα έχει παρόμοια τιμή με τον γερμανικό ανταγωνισμό. Ότι θα είναι σαφώς πιο προσιτό, παρά τον πλούσιο εξοπλισμό του. Το νέο C5 X θα συναρμολογείται στην Κίνα, ενώ η κυκλοφορία του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΕΣΗΣ
Ο ρόλος που θα έχει το νέο C5 X μπορεί να διαδραματίσει καινούργια δεδομένα, καθώς έρχεται να γεμίσει ένα κενό που διαρκεί εδώ και τέσσερα χρόνια. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη γενιά που λανσαρίστηκε το 2008 – τόσο σε σεντάν, όσο και σε station wagon εκδόσεις, έχει αποσυρθεί εδώ και καιρό, τουλάχιστον από την ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα ναυαρχίδα θα βρίσκεται στην κορυφή ολόκληρης της γκάμας της γαλλικής φίρμας. Κάτι που έκανε στο παρελθόν το C6 και θα προσφέρει μία και μοναδική παραλλαγή αμαξώματος. Αναμένεται να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός διαφοροποιημένου κοινού, αποτελώντας ταυτόχρονα και παράδειγμα βιομηχανικού εξορθολογισμού. Κάτι όχι ασήμαντο, ειδικά σε μία περίοδο σαν αυτή που διανύουμε.
Από αυτή την άποψη το C5 X, λόγω της φύσης του και υπολογίζοντας το τέλος της πανδημίας, θα μπορούσε να αποδειχθεί μία αξιοπρόσεκτη εναλλακτική λύση. Ειδικά σε όσους αρέσκονται στο ταξίδι με το αυτοκίνητο, προσφέροντας άπλετες δόσεις άνεσης και χαλαρωτικής οδήγησης. Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι αξιοπρόσεκτες, με το μήκος να φτάνει τα 4,8 μέτρα και το πλάτος τα 1,87 μ. Το μεταξόνιο είναι επίσης αρκετά μεγάλο (2.785 χιλ.). Παράλληλα, δεν λείπουν τεχνολογίες όπως το εξελιγμένο σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort. Η οποία, στην έκδοση plug-in hybrid διαθέτει ενεργά χαρακτηριστικά, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στην οδήγηση.
Βάση για την κατασκευή του C5 X αποτελεί η εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2. Τη γνωρίζουμε ήδη από το C5 Aircross αλλά και από άλλα μοντέλα του πρώην Groupé PSA και νυν Stellantis. Χάρη σε αυτή, το C5 X μπορεί να φιλοξενήσει θερμικά σύνολα, όπως για παράδειγμα τον κινητήρα PureTech των 1,6 λίτρων με απόδοση 180 ή 225 ίππους. Εξίσου όμως και το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ 225 ίππων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται στα 50 χλμ., με τη μέγιστη ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 135 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά στα πετρελαιοκίνητα σύνολα, ουδεμία αναφορά έχει γίνει.
ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Όντας ένα μοντέλο Citroën, το C5 X αναδύει την παραδοσιακή εικόνα στο εσωτερικό με την οποία ταυτίζεται η εταιρεία. Το περιβάλλον είναι ευρύχωρο, με κομψή σχεδίαση και προσοχή στη λεπτομέρεια. Εμπρός, όπου απουσιάζουν τα περισσότερα εκ των χειριστηρίων, το ενδιαφέρον κλέβουν τα καθίσματα Advanced Comfort. Είναι εξοπλισμένα με συγκεκριμένη εσωτερική επένδυση («γέμιση»), η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να μην κουράζονται, ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές. Μετακομίζοντας πίσω, αυτό που κυριαρχεί είναι ο μεγάλος χώρος που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες , τόσο για τα γόνατα, όσο και για το κεφάλι. Θέλοντας δε, να βελτιώσουν την ηχομόνωση, οι Γάλλοι τοποθέτησαν εμπρός και πίσω πιο παχιά κρύσταλλα.
Σειρά έχει ο χώρος αποσκευών, που διαθέτει μια άκρως ικανοποιητική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρητικότητα, που φτάνει τα 545 λίτρα. Τα οποία αυξάνονται στα 1.640, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Η πίσω πόρτα, ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό των μεγάλων αυτοκινήτων της μάρκας, προσφέρει όλη την πρακτικότητα ενός station wagon. Έχει μεγάλο, λειτουργικό άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Επιπλέον, για τη διευκόλυνση της λειτουργικότητας, υπάρχει ενσωματωμένο στην πίσω πόρτα κάλυμμα αποσκευών. Δεν λείπει επίσης και η λειτουργία Hands-Free – που επιτρέπει στους οδηγούς να ανοίγουν το χώρο αποσκευών με μία μικρή κίνηση του ποδιού τους – έχοντας τα χέρια τους ελεύθερα για ψώνια ή αποσκευές. Κορυφαίος είναι ο εξοπλισμός συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, ο οποίος περιλαμβάνει τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης (Επιπέδου 2). Όπως π.χ. το Highway Driver Assist με ενεργό cruise control, το Rear Cross Traffic Alert – που έχει σχεδιαστεί να βοηθά τον οδηγό να ανιχνεύει οπίσθια διερχόμενη κυκλοφορία όταν κινείται με την όπισθεν – καθώς και μία κάμερα 360ο.