Tου Roberto Lo Vecchio, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Μετά την Ghibli, ήρθε η ώρα να εξηλεκτριστεί η Levante και να παρουσιαστεί ελαφρώς φρεσκαρισμένη για το 2021. Υιοθετεί το ίδιο ελαφρύ υβριδικό σύστημα συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση και ευελιξία στο δρόμο. Διαβάστε εδώ όσα πρέπει να γνωρίζετε για την οικολογική αυτή Maserati.
ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ LEVANTE;
Πρακτικά, η Hybrid αντικαθιστά την V6 turbodiesel που έχει καταργηθεί. Προσφέρει την ίδια ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και παραπλήσια κατανάλωση σε καύσιμο. Η οικονομία της είναι σχετική, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με μήκος πέντε μέτρα και βάρος πάνω από δύο τόνους. Αν η Levante Diesel έκαιγε κατά μέσο όρο 8+ λίτρα/100 χλμ., η Hybrid δεν θα ξεπερνά τα 9-10 λίτρα, όμως οι επίσημες τιμές δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμη. Πρακτικά, αναμένεται να είναι 20% οικονομικότερη από τη V6 των 350 ίππων, η οποία καίει 12,8 λίτρα κατά μέσο όρο. H υβριδική προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις, όπως διαφαίνεται από την τιμή των 6 δευτερολέπτων στην επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα.
ΠΟΙΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΦΟΡΑ;
Όσο κι αν φαντάζει απίστευτο, η Levante Hybrid φορά έναν τετρακύλινδρο turbo δύο λίτρων με ηλεκτρική υποβοήθηση. Ο κινητήρας εξελίχτηκε στο Innovation Lab της Maserati στη Μόντενα και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Τέρμολι. Με κυβισμό 1.995 κ.εκ. αποδίδει 330 ίππους και 450 Nm ροπής, από τα οποία 90% είναι διαθέσιμα στις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για τον πρώτο τετρακύλινδρο κινητήρα στη σύγχρονη ιστορία της Maserati. Χάρη στην προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση της Bosch και στην υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα, οι εκπομπές CO2 είναι 18% περιορισμένες σε σχέση με τον V6 των 350 ίππων.
https://www.youtube.com/watch?v=jxHDox8Actc
ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ;
Όχι. Η Levante Hybrid δεν είναι plug–in καθώς είναι εφοδιασμένη με μία μικρή μπαταρία μόλις 0,8 kWh και κατά συνέπεια δεν διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία. Η υβριδική Maserati των SUV κινείται με μηδενικούς ρύπους μόνο στη λειτουργία “sailing”, όταν δηλαδή ρολάρει με αφημένο το γκάζι και απενεργοποιούνται στιγμιαία οι κύλινδροι. Όπως και η Ghibli, διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 48 V, με ηλεκτροκινητήρα BSG σε ρόλο μίζας και εναλλάκτη (Belt–driven Starter Generator). Μαζί με ένα eBooster, έναν ηλεκτρικό δηλαδή υπερσυμπιεστή που συνεργάζεται με το παραδοσιακό turbo, χαρίζει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές και υποβοηθά τον κινητήρα στα υψηλά φορτία.
Επί της ουσίας, το BSG ανακτά ενέργεια στην απλή επιβράδυνση και στο φρενάρισμα φορτίζοντας την μπαταρία, η οποία τροφοδοτεί μόνιμα με ενέργεια το eBooster. Το συγκεκριμένο σύστημα επιλέχθηκε για την οικονομία του. Αλλά επίσης επειδή συνδυάζει επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση με σχετικά χαμηλό βάρος. Η Levante Hybrid είναι 115 κιλά ελαφρύτερη από την αντίστοιχη V6 Diesel και εκεί βρίσκεται το μυστικό της χαμηλότερης κατανάλωσης.
ΠΩΣ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ LEVANTE;
Η Hybrid υιοθετεί τη νέα μάσκα και τα φωτιστικά σώματα όλων των Levante MY21. Διακρίνεται για το φινίρισμα σε μπλε Cobalt στους χαρακτηριστικούς τριπλούς αεραγωγούς στα φτερά, στις (έξτρα) δαγκάνες, στο σήμα της πίσω κολόνας και στις ραφές των δερμάτινων καθισμάτων. Στην γκάμα χρωμάτων έχει προστεθεί το Grigio Evoluzione – που είδαμε στην Ghibli και το μπλε μεταλλικό Azzuro Astro, το οποίο είναι και το χρώμα λανσαρίσματος της έκδοσης. Διατίθεται κατά παραγγελία από τον κατάλογο εξατομίκευσης Maserati Fuoriserie.