Tου Andrea Stassano
Το Peugeot 308 αποκτά αισίως την τρίτη του γενιά. Έχει σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος και μεταξόνιο), με θετικό αντίκτυπο στους χώρους, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Επίσης, ανανεωμένη είναι η γκάμα των κινητήρων και ο εξοπλισμός ασφαλείας.
Το γαλλικό hatchback αποτελούσε μέχρι σήμερα ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας C που δεν ακολουθούσαν τις τάσεις της εποχής, όπως την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος. Πάνω σε αυτό, να τονίσουμε ότι ειδικά σε ότι αφορούσε το συνολικό μήκος, από το 2013 όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Peugeot 308, παρέμεινε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4,3 μέτρων. Για την ακρίβεια 4,25 μ., όπως και ο μεγάλος του αντίπαλος (VW Golf) που παραμένει στα 4,28 μ.
Εν έτει 2021, όμως, οι υπεύθυνοι προϊοντικού σχεδιασμού της Peugeot αποφάσισαν ότι το νέας γενιάς 308 θα πρέπει να «σπάσει» την παράδοση. Αποτέλεσμα είναι το μήκος του να έχει αυξηθεί κατά 11 εκατοστά, στα 4,36 μέτρα. Το μοντέλο που αναμένεται στις ευρωπαϊκές αγορές στα τέλη του έτους, θυσιάζει ελάχιστα από τον χώρο αποσκευών (από τα 420 στα 412 λίτρα). Από την άλλη, η παρουσία του μεγαλύτερου μεταξονίου των 2,68 μ. προσφέρει καλύτερους και πιο άνετους χώρους στο εσωτερικό, κυρίως για τα γόνατα των πίσω επιβατών, βελτιώνοντας ένα από τα μειονεκτήματα των προηγούμενων γενεών. Μιλώντας για τους πίσω επιβάτες, θα έχουν επίσης στην διάθεσή τους, για πρώτη φορά, τόσο περιστροφικούς αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, όσο και δύο θύρες φόρτισης USB.
ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΑΜΑΞΩΜΑ
Πέραν της αύξησης των διαστάσεων, το νέας γενιάς Peugeot 308 παρουσιάζεται με μια πιο σπορ εμφάνιση, χάρη στην στιλιστική του ανανέωση και πιο συγκεκριμένα στην εξαιρετική συνεργασία ανάμεσα στα σχεδιαστικά τμήματα. Οι διαφορετικές ομάδες που ανέλαβαν το δύσκολο έργο της νέας εμφάνισης του 308, εκμεταλλεύτηκαν τις καινούργιες αναλογίες του αμαξώματος που είναι κατά 2 εκ. χαμηλότερο από το υπάρχον μοντέλο και δημιούργησαν μια λεπτή και αθλητική οπτικά εμφάνιση, όπως μας δείχνει και το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ.
Η κάθετη κυψελωτή μάσκα (εκτείνεται προς τα εμπρός και προς τα κάτω) περιλαμβάνει τη νέα γρίλια και τα νέας λεπτής σχεδίασης φωτιστικά σώματα ECO LED. Στις εκδόσεις GT και GT Pack, περιλαμβάνουν την τεχνολογία Peugeot Matrix LED.
Υπάρχουν ωστόσο και αναφορές από το παρελθόν. Όπως ο νέος κωδικός του μοντέλου, που βρίσκεται τοποθετημένος στην άκρη του εμπρός καπό, θυμίζοντας τα θρυλικά 304, 404 και 504. Κεντρικά στην μάσκα βρίσκεται για πρώτη φορά το ανασχεδιασμένο λογότυπο της φίρμας με το κεφάλι του λιονταριού (όπως και στη δεκαετία του ’60) που κοσμεί παράλληλα και τα πλαϊνά φτερά. Κοιτώντας πιο λεπτομερώς το αμάξωμα του 308, διακρίνουμε τα τονισμένα φτερά, αλλά και το έντονο ανάγλυφο του καπό. Το πίσω μέρος δείχνει χωρισμένο σε τρία τμήματα: το πίσω παράθυρο, τον χώρο όπου βρίσκονται τα LED φωτιστικά σώματα και τον διαχύτη.
Το 308 είναι πάνω απ’ όλα ενσωματωμένο στην εξελιγμένη αρχιτεκτονική EMP2, η οποία πλέον μπορεί να φιλοξενήσει και υβριδικής τεχνολογίας σύνολα. Χρησιμοποιείται ήδη στα 3008, 5008 και 508. Το άκαμπτο αμάξωμα, κατασκευασμένο με συγκολλημένα δομικά στοιχεία, θα πρέπει λογικά να προσφέρει μια ιδιαίτερα ευχάριστη οδική συμπεριφορά, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αξιοσημείωτη άνεση κύλισης. Τα στοιχεία αυτά κυριαρχούν και στο τρέχον μοντέλο.
Η τάση ανανέωσης κυριαρχεί και στο εσωτερικό, όπου ξεχωρίζει το εξελιγμένο iCockpit. Βελτιωμένη θα είναι η εργονομία, η ποιότητα κατασκευής και το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας i–Connect. Το τιμόνι παραμένει μικρό σε διαστάσεις, ενώ ενσωματώνει αισθητήρες που ανιχνεύουν εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του πάνω σε αυτό, όταν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης επιπέδου 2 με κωδικό Drive assist 2.0 είναι ενεργά. Το συγκεκριμένο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go (σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο EAT8) και σύστημα διατήρησης κίνησης στη λωρίδα. Να αναφερθεί ότι το νέο Peugeot 308 διαθέτει και το Lane Keeping Aid, με τρεις διαθέσιμες λειτουργίες. Την ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, η οποία προτείνει στον οδηγό πότε να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα και στη συνέχεια να επανέλθει στη λωρίδα του. Η λειτουργία αυτή είναι ενεργή από 70 έως 180 χλμ./ώρα. Την σύσταση προσαρμογής της ταχύτητας σύμφωνα με τα όρια, καθώς και την προσαρμογή ταχύτητας ανάλογα με την καμπύλη της στροφής, με ταχύτητες έως και 180 χλμ./ώρα.
ΜΕ ΠΛΗΚΤΡΑ ΑΜΕΣΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Ο οδηγός του 308 νέας γενιάς έχει στη διάθεσή του ένα νέο και πλήρως προσαρμόσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10 ιντσών. Στην έκδοση GT διαθέτει και τρισδιάστατη απεικόνιση. Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει την 10 ιντσών οθόνη αφής, με λειτουργία φωνητικής αναγνώρισης «Ok Peugeot» με δυνατότητα εκτέλεσης των παραγγελιών του οδηγού. Περιλαμβάνει επίσης ασύρματη λειτουργία mirroring με δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης έως δύο τηλεφώνων και αυτόματη 3D πλοήγηση με χάρτες της TomTom. Το νέο 308 προσφέρει μια εντυπωσιακή ποικιλία εικονικών πλήκτρων, τα οποία παρέχουν πρόσβαση στις κύριες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επίσης, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού τοποθέτησαν μια σειρά από φυσικά πλήκτρα, μέσω των οποίων μπορούν να ρυθμιστούν οι λειτουργίες του κλιματισμού, τα φλας έκτακτης ανάγκης και το ξεθάμπωμα του πίσω παρμπρίζ.
Στο τμήμα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα βρίσκονται ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα, τα μπουτόν για την επιλογή της σχέσης του αυτόματου κιβωτίου, όπως και τα αντίστοιχα για τα προγράμματα οδήγησης (Electric, Hybrid, Eco, Normal και Sport). Τέλος, δεν λείπει ο χώρος της ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου και οι θύρες USB.