Φώτης Ραΐσης, [email protected]
Με αδιάλειπτη παρουσία 46 ετών στους διεθνείς δρόμους και συνολικές πωλήσεις άνω των 18 εκατ. μονάδων, το VW Polo αποτελεί σίγουρα ένα εμβληματικό μοντέλο στην μικρή κατηγορία.
Το 2017 παρουσιάστηκε η 6η γενιά του μοντέλου με αρκετές τεχνολογικές προσθήκες. Πριν από λίγες μέρες, η εταιρεία παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση του Polo VI που θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά το τελευταίο 3μηνο του έτους.
Το ανανεωμένο μοντέλο φέρει εξωτερικά «επιδερμικές» αλλαγές που επικεντρώνονται στην ανασχεδίαση των προφυλακτήρων και της πίσω 5ης πόρτας αλλά και στην τοποθέτηση LED φώτων μπροστά και πίσω, για όλες τις εκδόσεις.
Αυτές θα είναι τρεις – όπως και στο υφιστάμενο μοντέλο – αλλά θα έχουν διαφορετικές ονομασίες. Έτσι οι εκδόσεις Trendline (βασική), Comfortline (μεσαία) και Highline (premium), θα αντικατασταθούν από τις, Life, Style και R-Line, αντιστοίχως με την έκδοση GTI να παραμένει στην κορυφή της γκάμας.
Στο εσωτερικό, ο digital πίνακας ενδείξεων θα υπάρχει πλέον σε όλες τις εκδόσεις, με το τιμόνι να έχει επανασχεδιαστεί και το σύστημα ψυχαγωγίας να έχει βελτιωθεί. Όπως και στο υφιστάμενο μοντέλο, η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού θα είναι πληρέστατη ενισχυμένη και με νέα στοιχεία.
Οι πελάτες του ανανεωμένου Polo θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μίας πανοραμικής ανακλινόμενης και συρόμενης ηλιοροφής, ζαντών αλουμινίου έως 17 ιντσών, ενός ηχοσυστήματος BeatsAudio με συνολική έξοδο 300 Watt, αλλά κι ενός σπορ πακέτου (για τις εκδόσεις Style και R-Line) με αμάξωμα χαμηλωμένο κατά 15 χιλ., που θα έχει ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS) και δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.
Τεχνολογικά, το νέο Polo θα διατίθεται αρχικά με τρεις βενζινοκινητήρες κι έναν κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης, ενώ αργότερα θα παρουσιαστεί και έκδοση GTI. Κατά το λανσάρισμα αναμένονται οι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες στα 999 κ.εκ. Ο πρώτος είναι ατμοσφαιρικός με απόδοση 80 ίππων ενώ οι άλλοι δύο θα είναι Turbo με ισχύ 95 ή 110 ίππους, αντιστοίχως. Τα συνοδευόμενα κιβώτια είναι δύο: ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων και το γνώριμο αυτόματο DSG με 7 σχέσεις.
Τέλος, σε ότι αφορά στις προσφερόμενες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, εκτός από τα συστήματα, αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και ελέγχου αλλαγής λωρίδας θα υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης του συστήματος IQ.DRIVE Travel Assist με λειτουργίες υποστήριξης ημιαυτόνομης οδήγησης, που υπάρχει σε μεγαλύτερα μοντέλα της VW.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Polo 1.0 TSI
Κινητήρας
- 3κύλινδρος Turbo βενζίνης
- Χωρητικότητα 999 κ.εκ.
- Ισχύς 110 ίπποι
- Μέγιστη ροπή 200 Nm
Μετάδοση
- Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
- Αυτόματο DSG7
Επιδόσεις
- Μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα
- 0-100 χλμ./ώρα 9.9 δλ.
- Μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα/100 χλμ.
- Εκπομπές CO2 (WLTP) 118 γρ./χλμ.
Διαστάσεις και Βάρος
- Μεταξόνιο 2,551 μ.
- Μήκος 4,053 μ.
- Πλάτος 1,751 μ.
- Ύψος 1,446 μ.
- Πορτμπαγκάζ 351 λ.
- Βάρος 1.180 κ.