Η ελληνική αγορά υγραερίου (LPG) παρέμεινε στάσιμη μέχρι και το 2010. Από το 2010 και εντεύθεν παρατηρήθηκε σημαντική ανάπτυξη οφειλόμενη κυρίως στην διεύρυνση χρήσης του καυσίμου στον τομέα μεταφορών (AutoGas) και την υγραεριοκίνηση.
Οι μετατροπές συμβατικών οχημάτων σε υγραεριοκίνητα, από εξειδικευμένες στον κλάδο εταιρείες, άνθησαν την τελευταία 10ετία ενώ και αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες διέθεσαν στην αγορά μοντέλα με τη δική τους αντίστοιχη τεχνολογία που βεβαίως καλύπτεται από τις εργοστασιακές εγγυήσεις. Μία από αυτές είναι και η Renault όπου στην γκάμα μοντέλων της διαθέτει εκδόσεις LPG για τα Clio και Captur.
Το Clio LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Expression, Expression Plus και Dynamic) αποκλειστικά με τον 3κύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου απόδοσης 100 ίππων που συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι εργοστασιακό και συνοδεύεται από εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών. Μολονότι το υγραέριο έχει χαμηλότερη ενεργειακή απόδοση από την βενζίνη, παραμένει ένα φθηνό καύσιμο και ως εκ τούτου ιδανικό για όσους καλύπτουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις.
Στο Clio αποθηκεύεται σε ένα ανεξάρτητο ντεπόζιτο χωρητικότητας 32 λίτρων (χωρά περίπου 18 κιλά υγραερίου) ενώ το άλλο ντεπόζιτο βενζίνης είναι χωρητικότητας 39 λίτρων. Η αυτονομία κίνησης του Clio με γεμάτο το δοχείο υγραερίου φθάνει τα 330 χλμ. (κατανάλωση 5,4 κιλά LPG/100 χλμ.) ενώ με αυτό της βενζίνης μπορείς να καλύψεις απόσταση άνω των 600 χλμ. (κατανάλωση 6 λίτρα βενζίνης/100 χλμ.) – συνδυαστική αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.
Κατά τα λοιπά, το Clio 5ης γενιάς βασίζεται σε νέο πάτωμα και διαθέτει πολλά στοιχεία ψηφιοποίησης στον εξοπλισμό του. Το ταμπλό διαθέτει επένδυση από μαλακά πλαστικά και παρουσιάζει αρκετές καινοτομίες, με πρώτη την κεντρική οθόνη που μοιάζει με tablet και στέκεται όρθια στο κέντρο. Στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί μία digital οθόνη 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών η οποία αλλάζει απεικονίσεις ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Τρία είναι τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: Eco, Sport και My sense, καθένα από τα οποία ρυθμίζει με ιδιαίτερο τρόπο την απόδοση του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης, τα όργανα, τον εσωτερικό φωτισμό αλλά και τον κλιματισμό.
Τέλος, παρά την ύπαρξη δύο δεξαμενών καυσίμου οι χώροι στην καμπίνα και το πορτμπαγκάζ δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εκδόσεις LPG του Clio κοστίζουν επιπλέον 800 ευρώ από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις, κόστος που γρήγορα μπορεί να αποσβεστεί.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Renault Clio 1.0 TCe LPG
Κινητήρας
- 3κύλινδρος Turbo βενζίνης
- Χωρητικότητα 999 κ.εκ.
- Μέγιστη ισχύς 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
- Μέγιστη ροπή 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ.
Μετάδοση
- Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
- Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
- Μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα
- 0-100 χλμ./ώρα 12.5 δλ.
- Μέση κατανάλωση LPG 5,4 κιλά/100 χλμ.
- Μέση κατανάλωση βενζίνη 6 λίτρα/100 χλμ.
- Εκπομπές CO2 (WLTP) 110 γρ./χλμ.
Διαστάσεις και Βάρος
- Μεταξόνιο 2,583 μ.
- Μήκος 4,050 μ.
- Πλάτος 1,798 μ.
- Ύψος 1,440 μ.
- Πορτμπαγκάζ 340 λ.
- Βάρος 1.212 κ.