Του Andrea Stassano Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Σκίτσα: Marcelo Poblete
Η έκδοση Ν του Kona δεν είναι απλά ένα σπορ SUV, αλλά το μοντέλο που θ’ αλλάξει σημαντικά τις επιδόσεις της κατηγορίας των μικρών SUV. Ειδικά εάν, όπως όλα δείχνουν, υιοθετήσει τον 2λιτρο turbo των 280 ίππων
Η οικογένεια των μοντέλων Ν της Hyundai μεγαλώνει. Σύντομα θα περιλαμβάνει και συμπαγή μοντέλα, όπως το hatchback i20 και το crossover Kona, το τελευταίο στα πλαίσια της αισθητικής ανανέωσης που σύντομα θα δεχθεί. Το i20 Ν δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς αντιπροσωπεύει την έκδοση για κοινούς θνητούς του «υπερόπλου» που οργώνει τις ειδικές του WRC από το 2019. Το Kona N, όμως, αποτελεί πολύ πιο σημαντικό βήμα. Ένα SUV με πλούσιο εξοπλισμό και ισχυρό κινητήρα αποδεικνύει την πρόθεση της κορεατικής εταιρείας να δημιουργήσει μια σπορ έκδοση για όλα τα μοντέλα της γκάμας της.
Ας θυμηθούμε ότι το «Ν» προέρχεται από τις λέξεις «Namyang», έδρα του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας στη Νότια Κορέα, αλλά και από το Νίρμπουργκρινγκ, τη θρυλική πίστα στην οποία τελειοποιούνται οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης των σπορ μοντέλων της εταιρείας. Το πρώτο Hyundai με το λογότυπο «N» ήταν το i30 του 2017. Στη συνέχεια, η οικογένεια μεγάλωσε με το i30 Fastback N και το Veloster N, το οποίο δεν εισήχθη στην Ελλάδα.
Οι σπορ εκδόσεις, για τη Hyundai, είναι μοντέλα με υψηλές επιδόσεις, απευθυνόμενες στο ευρύτερο δυνατό αγοραστικό κοινό. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία δημιουργήθηκε το Kona N, η κυκλοφορία του οποίου είναι προγραμματισμένη για τον Απρίλιο του επόμενου έτους, λίγο μετά την κυκλοφορία του i20 N.
BAD TO THE BONE
Ίσως ο μετασχηματισμός ενός «πράσινου» ηλεκτρικού και υβριδικού μοντέλου σε κακό παιδί της παρέας να μην ήταν η προφανής λύση για όλους. Ωστόσο, το Kona των 4,17 μ. προσφέρεται γι’ αυτή τη μετάλλαξη σε «mister Hyde», με την προσθήκη φυσικά των απαραίτητων συστατικών για την πίστα.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις ψηφιακές απεικονίσεις μας, στις οποίες συνδυάζουμε τα σπορ στοιχεία Ν με τις αλλαγές που αναμένουμε να λάβουν χώρα από την επικείμενη αισθητική ανανέωση του μοντέλου. Έτσι ακριβώς θα δείχνει και η έκδοση παραγωγής; Σε γενικές γραμμές ναι, αν και επιτρέψαμε στον καλλιτέχνη μας να υπερβάλλει λιγάκι με το μέγεθος της πίσω πτέρυγας. Άλλα στοιχεία όμως, όπως οι τροχοί των 19 ιντσών, η μειωμένη απόσταση από το έδαφος και τα μεγάλα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες, αναμένεται να υπάρχουν στην έκδοση παραγωγής. Οι προφυλακτήρες θα διαθέτουν πιο επιθετική σχεδίαση σε σχέση με τις λοιπές εκδόσεις, ενώ αναμένεται να μεγιστοποιηθούν και οι εισαγωγές αέρα. Οι εξατμίσεις σε στυλ Veloster N θεωρούνται δεδομένες, όπως και μια αεροτομή στο πίσω μέρος (μάλλον μικρότερων διαστάσεων από την εικονιζόμενη).
Σπορ λεπτομέρειες κοσμούν και την καμπίνα. Όπως για παράδειγμα τα καθίσματα, το τιμόνι με τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης και ο επιλογέας των ταχυτήτων. Νέα γραφικά για τα όργανα, θεωρείται δεδομένο ότι θα είναι ψηφιακά, ενώ περισσότερες πληροφορίες θα προσφέρει το σύστημα πολυμέσων για τους λάτρεις της οδήγησης, μέσω του οποίου θα ρυθμίζονται και οι δυναμικές παράμετροι του αυτοκινήτου.
Καιρός να προχωρήσουμε στα μηχανικά μέρη, για τα οποία ακόμα δεν γνωρίζουμε τις οριστικές επιλογές. Το Kona N θα μπορούσε να διαθέτει τον γνωστό κινητήρα 1.6 TGDi των 177 ίππων (πιθανότατα ελαφρά βελτιωμένο) ή ακόμα και τον 2λιτρο βενζίνης του i30 Ν, αναβαθμισμένο στους 280 ίππους. Μια χούφτα ίππους παραπάνω από το εικονικό i30 Ν των 275 ίππων. Με τέτοια ισχύ, αναμένεται να διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, απαραίτητο για την ασφαλή μεταφορά της μεγάλης ισχύος και ροπής στο δρόμο. «Η τετρακίνηση δεν αρκεί;», εύλογα θ’ αναρωτηθεί κανείς. Αν και υπάρχουν τετρακίνητες εκδόσεις του Kona, η κορυφαία έκδοση Ν δεν θα είναι απαραίτητα τετρακίνητη, καθώς εξετάζεται ακόμα το ενδέχομενο μετάδοσης της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς.
ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Μια τολμηρή κίνηση από τη Hyundai, η οποία δεν θα προσφέρει απλά ένα σπορ crossover, αλλά ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με πολύ καλή αναλογία κιλών ανά ίππο και υψηλές δόσεις αδρεναλίνης για όσους θα μπορέσουν να το αποκτήσουν. Μη βιαστείτε να το θεωρήσετε πανάκριβο, ακόμα δεν υπάρχουν στοιχεία για την τιμή του. Γνωρίζουμε όμως ότι θα είναι διαθέσιμο σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, στις αγορές που η εταιρεία θεωρεί σημαντικές. Μένει να δούμε εάν η ελληνική θα είναι μία από αυτές τις αγορές και, εάν ναι, τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα διατεθούν.
Τα νέα δεν έχουν τελειώσει. Προφανής θα ήταν η χρήση του κιβωτίου έξι σχέσεων του i30 Ν. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για πιθανή χρήση του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων με διπλό συμπλέκτη του Veloster. Το κιβώτιο αυτό θα ήταν πιο «συμβατό» με το χαρακτήρα ενός crossover, ενώ το χειροκίνητο ταιριάζει περισσότερο με τα πιο χαμηλά (σε ύψος) μοντέλα Ν.
Με την ευκαιρία της αναφοράς στο ύψος, όσοι έχετε δει τις φωτογραφίες και τα βίντεο των καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων στο Nίρμπουργρινγκ να βγάζουν σπίθες (επειδή ακουμπά το πάτωμα στο οδόστρωμα), αντιλαμβάνεστε ότι η ρύθμιση της ανάρτησης ήταν μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες για τους τεχνικούς της Hyundai. Αρκετά δυσκολότερη η τελειοποίηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης για ένα crossover, συγκριτικά με του hatchback i30 Ν (του οποίου οι ρυθμίσεις αγγίζουν το άριστα). Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης θα γίνουν με γνώμονα τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα στις στροφές. Θα είναι κυρίως μηχανικές, προκειμένου να περιοριστεί το κόστος. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι τεχνικοί της κορεατικής εταιρείας «παίζουν» με τη διαδρομή των ελατηρίων, τη σκληρότητα των αμορτισέρ και την απόσταση από το έδαφος, προσπαθώντας οι όποιες επιλογές τους να μην επηρεάσουν αρνητικά την παρεχόμενη άνεση. Ας μην ξεχνάμε ότι στη μάσκα υπάρχει το «Η» της Hyundai κι όχι το λογότυπο κάποιας «αγωνιστικής» μάρκας.