Με τη δεύτερη γενιά της Σειράς 2 Active Tourer, η BMW τονίζει στο μέγιστο τη δυνατότητα διαισθητικής, σχεδόν ανθρώπινης επικοινωνίας μεταξύ επιβατών και οχήματος, με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, βάζοντας δύσκολα στη Mercedes-Benz.
Συνήθως, στις προεπισκοπήσεις μας που αφορούν μελλοντικά μοντέλα λείπουν οι εικόνες από το εσωτερικό. Ο λόγος είναι απλός, καθώς στο διαδίκτυο ναι μεν αφθονούν εικόνες καμουφλαρισμένων αμαξωμάτων που δίνουν μία ιδέα το πώς θα είναι το εκάστοτε μοντέλο, αλλά λείπουν σχεδόν ολοκληρωτικά οι αντίστοιχες από την καμπίνα. Μάλιστα αυτές, τις περισσότερες φορές δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, καθώς κυριαρχούν τα όργανα μετρήσεων, οι φορητοί υπολογιστές και λοιποί εξοπλισμοί που είναι απαραίτητοι για τους επίσημους δοκιμαστές. Εν ολίγοις, είναι πολύ συγκεχυμένο να επιχειρήσουμε να ερμηνεύσουμε τον συγκεκριμένο τομέα, ελλείψει αξιόπιστων πληροφοριών. Αυτή τη φορά, ωστόσο, θέλαμε να κάνουμε μία εξαίρεση, εστιάζοντας στην ανακατασκευή του κόκπιτ της επόμενης BMW Σειρά 2 Active Tourer, καθώς είχαμε στη διάθεσή μας κάποιες αξιόπιστες πληροφορίες. Όπως όλα δείχνουν, το πεντάθυρο μοντέλο της φίρμας από το Μόναχο, θα κάνει ένα σημαντικό ποιοτικό άλμα, ενώ πλέον θα διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες, τοποθετημένες η μία δίπλα στην άλλη, που θα έχουν το ρόλο του πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment.
ΑΝΤΙΟ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ
Η πρόκληση για την αυξημένη διεπαφή ανθρώπου-αυτοκινήτου, αποτελεί σήμερα μία από τις μεγαλύτερες ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Η BMW λοιπόν βλέποντας ότι σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές της, όπως η Audi και η Mercedes-Benz έχει μείνει πίσω, αποφάσισε να επενδύσει πάνω στην εξέλιξη των ψηφιακών συστημάτων. Έτσι, η δεύτερη γενιά της Active Tourer, η οποία θα παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, με το λανσάρισμά της να έχει προγραμματιστεί στις αρχές του 2021, θα εισάγει ένα αναβαθμισμένο κόκπιτ, με την τοποθέτηση ψηφιακών οθονών, με το οποίο θα δώσει ένα επιπλέον κίνητρο στον υποψήφιο αγοραστή. Αναμένονται επίσης σημαντικές αλλαγές στη διάταξη των χειριστηρίων. Πρώτον, οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού θα απουσιάζουν, καθώς ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει την θερμοκρασία και την κατεύθυνση της ροής του αέρα μέσω της κεντρικής οθόνης. Επιπλέον, στην κεντρική κονσόλα θα απουσιάζει ο κλασσικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, με την παρουσία ενός μικρότερου σε διαστάσεις. Ωστόσο, η πιο σημαντική καινοτομία θα είναι πιθανότατα η απουσία του περιστροφικού επιλογέα για το σύστημα iDrive, καθώς τη θέση του θα πάρουν τα αντίστοιχα εικονίδια στην μεγάλης διαμέτρου κεντρική οθόνη. Οι παραπάνω αλλαγές αναμένεται να επεκταθούν, πέραν του συγκεκριμένου μοντέλου και στα υπόλοιπα μελλοντικά αυτοκίνητα της φίρμας από το Μόναχο.
Η BMW Active Tourer είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο για την γερμανική εταιρεία, καθώς το 2014 όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ήταν το πρώτο μοντέλο της που ανήκε στην κατηγορία των MPV, όντας με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Επίσης, η Active Tourer παρουσιάστηκε τη χρονική στιγμή που ο πλανήτης είχε άρχισε να ζει στην παράνοια των SUV. Και όμως, η εμπορική του πορεία ήταν αρκετά επιτυχημένη, όχι όμως και η αντίστοιχη επταθέσια Gran Tourer, που λανσαρίστηκε το 2015. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή της. Η νέα γενιά της πενταθέσιας Active Tourer θα συνεχίσει να προσφέρεται ως προσθιοκίνητη, με επιλογή και τετρακίνητες εκδόσεις και θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική FAAR, που ήδη τοποθετείται στη νέα Σειρά 1 και αποτελεί εξέλιξη της πλατφόρμας UKL2. Το μεταξόνιο αναμένεται να είναι μεγαλύτερο κατά κάποια εκατοστά, ωφελώντας τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, ενώ η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει την υιοθέτηση καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης και παθητικής ασφάλειας, καθώς και διαφορετικής κατασκευής κινητήρων, με εκτεταμένη εφαρμογή της τεχνολογίας mild hybrid. Aυτό σημαίνει ότι η γκάμα θα απαρτίζεται από τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοτέρ, όπως το γνωστό των 1,5 λίτρων με διάφορες εκδοχές ισχύος, ξεκινώντας από τους 116 ίππους, όπως και το δίλιτρο, τόσο σε βενζίνη, όσο και σε diesel. Φυσικά, ας μην ξεχνάμε την plug-in υβριδική έκδοση που στην τωρινή γενιά εφοδιάζεται με το γνώριμο 3κύλινδρο μοτέρ 1.5 TwinPower, έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία ιόντων-λιθίου 7,7 kWh. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τον εμπρός άξονα και ο ηλεκτροκινητήρας τον πίσω, με αποτέλεσμα τη δυνατότητα μετακίνησης είτε ως ένα προσθιοκίνητο μοντέλο, είτε ως πισωκίνητο και ως τετρακίνητο στην περίπτωση που συνδυαστούν τα δύο παραπάνω σύνολα.
PREMIUM ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Οι αναβαθμίσεις της νέας BMW Σειρά 2 Αctive Tourer δεν περιορίζονται μόνο στα μηχανικά μέρη, στην πλατφόρμα και στην καμπίνα. Αλλαγές αναμένονται και στη σχεδίαση του αμαξώματος, έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί με την στιλιστική κατεύθυνση των υπολοίπων μοντέλων της εταιρείας. Ξεκινώντας από εμπρός, θα υπάρχει μία νέα μάσκα, που αναμφίβολα η επιβλητικότητά της θα πηγάζει -στον μεγαλύτερό της βαθμό- από την αύξηση των διαστάσεων των “νεφρών”. Αυτό είναι ένα μοτίβο που εφαρμόζεται σε όλα τα καινούργια μοντέλα της γερμανικής φίρμας και φαίνεται ότι θα είναι μια συνταγή που θα ακολουθήσει και μελλοντικά. Tα νέα φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν το επιθετικό εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τα οποία μάλιστα θα διαθέτουν τεχνολογία full-LED. Επιβεβαιώνεται επίσης το εμπρός καπό με την έντονη κλίση και ο μικρός πρόβολος. Αλλαγές υπάρχουν τόσο στα πλαϊνά, όσο και πίσω, ενισχύοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα πίσω φανάρια και η κατάληξη της οροφής στο κεκλιμένο πίσω τζάμι που λειτουργεί και ως αεροδυναμικό σπόιλερ. Στο δια ταύτα, ο εκπρόσωπος της BMW στα πολυτελή MPV μοντέλα αλλάζει ριζικά, διατηρώντας όμως τις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας, όπως η δυναμική σχεδίαση, η πολυτελής αίσθηση στο εσωτερικό και η εκτεταμένη χρήση τεχνολογικών καινοτομιών.
του Andrea Stassano, Εικονογράφηση: Marcelo Poblete