Μια πρώτη γνωριμία λίγων χιλιομέτρων με το εμβληματικό μοντέλο της BMW είναι αρκετή για να σε γοητεύσει.
Η έβδομη γενιά του μοντέλου – στυλοβάτη της Βαυαρικής φίρμας είναι διαθέσιμη στη χώρα μας, με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης ισχύος 258 ίππων (330i) και diesel 190 ίππων, σε πισωκίνητη (320d) και τετρακίνητη εκδοχή (320d xDrive). Οι τιμές τους ξεκινούν από τις 46.650€ για την 320d, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης (330i) τιμάται 49.550€ και η τετρακίνητη diesel 52.720€. Από τις παραπάνω εκδόσεις, μόνο η 320d διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ οι υπόλοιπες έχουν στάνταρ το αυτόματο 8 σχέσεων.
Ολοκληρώνοντας με τα τιμολογιακά ζητήματα, να ξεκαθαρίσουμε ότι από τα πρώτα μέτρα οδήγησης, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η 3άρα είναι αφενός ένα από τα καλύτερα μεσαία αυτοκίνητα που κατασκευάστηκε ποτέ και σίγουρα η καλύτερη κάθε προηγούμενης γενιάς.
Η λειτουργία της ανάρτησης στην 320d –με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων- που προλάβαμε να οδηγήσουμε είναι για σεμινάριο, η θέση οδήγησης μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο και ο κινητήρας ως απόδειξη ότι οι diesel ζουν και βασιλεύουν.
Περισσότερα επί του θέματος θα έχουμε να γράψουμε όταν οι λίγες δεκάδες χιλιόμετρα γίνουν πολλές εκατοντάδες, στην αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους στο περιοδικό Quattroruote. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της, η σειρά 3 δείχνει και πάλι το δρόμο σε επίπεδο μείωσης βάρους –μείον 55 κιλά συγκεκριμένα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο- αεροδυναμικής -0.23 πλέον από 0,26 ο συντελεστής οπισθέλκουσας- και κατανομής μαζών, με μειωμένο ύψος κέντρου βάρους κατά 1 εκατοστό και ιδανική κατανομή του στους δύο άξονες, 50:50.
Αισθητικά η νέα σειρά 3 ακολουθεί το δρόμο της απερχόμενης, με ακόμα όμως πιο δυναμικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο αμάξωμά της και σημαντικά αυξημένες διαστάσεις. Συγκεκριμένα 7,6 εκατοστά έχει αυξηθεί το μήκος, κατά 1,6 εκ, το πλάτος και κατά 4,1 εκ. το μεταξόνιο. Το εμπρός μετατρόχιο αυξήθηκε 4,3 εκ. και το πίσω 2,1. Με αυτά τα δεδομένα, η νέα BMW 3 είναι αρκετά πιο ευρύχωρη και ευάερη, με το πορτ μπαγκάζ μάλιστα να φτάνει στα 480 λίτρα.
Η έκδοση που οδηγήσαμε διέθετε τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων BMW Live Cockpit Professional με δυνατότητα παραμετροποίησης, σύστημα mutlimedia με μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών και είχε πλήθος συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά όχι το νέο σύστημα Intelligent Personal Assistant. Το τελευταίο είναι ένα λογισμικό φωνητικών εντολών –προς το παρόν όχι διαθέσιμο στα ελληνικά- το οποίο «ακούει» όχι μόνο σε συγκεκριμένες εντολές αλλά την καθομιλουμένη. Νέο στη σειρά 3 είναι και το σύστημα Reversing Assistant, το οποίο αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει αυτόματα τους απαραίτητους ελιγμούς για να βγει ο οδηγός από ένα αδιέξοδο, για παράδειγμα, με όπισθεν.
Όσον αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις του μοντέλου μέσα στη χρονιά, σύντομα θα συμπληρωθούν από τη δίλιτρη 320i με κινητήρα βενζίνης 184 ίππων, από την 318d με δίλιτρο diesel 150 ίππων και από την τρίλιτρη εξακύλινδρη diesel 265 ίππων, με τον κωδικό 330d.
Τον Ιούλιο του 2019 αναμένονται η plug in υβριδική 330e με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό, συνολικής ισχύος 252 ίππων, καθώς και η M340i xDrive, με τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ισχύος 374 ίππων. Μικρότερες εκδόσεις βενζίνης, με τον τρικύλινδρο των 1.5 λίτρων, θα είναι διαθέσιμες από το 2020.
Εικόνες: Γ. Καραγιωργάκης