Η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) αναφέρει ότι ο επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε πως δεν «θέλει να διαγράψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης». Εξήγησε ότι η άρνηση του να ορίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνίας λήξης για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αντικατοπτρίζει την έλλειψη πρωτοβουλίας της μάρκας, καθώς: «Το άνοιγμα στην τεχνολογία δεν είναι μια συσσώρευση αποφάσεων».
Συνέχισε αναφέροντας ότι είναι λάθος να «κατηγορούμε τα προϊόντα που εξακολουθούν να προσφέρονται» και έθιξε το θέμα των συνθετικών καυσίμων. Επειδή υπάρχουν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο αυτοκίνητα στον κόσμο, ο Zipse υποστηρίζει ότι η σημασία των υπαρχόντων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης υποτιμάται. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας της Hedges & Company, υπάρχουν περίπου 1,4 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Στελέχη της BMW υποστήριξαν ότι εάν απαγορευθούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πολλοί άνθρωποι απλώς πρόκειται να διατηρήσουν τα υπάρχοντα οχήματά με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό θα συμβεί επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζίνης/ντίζελ και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που δεν μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα για να τα αγοράσουν. Επιπλέον, διάφορα στελέχη της εταιρείας έχουν δηλώσει ότι η υποδομή φόρτισης δεν είναι έτοιμη να υποστηρίξει μια εισροή ηλεκτρικών οχημάτων σε όλα τα μέρη του κόσμου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η BMW προτιμά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έναντι των ηλεκτρικών. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο τα οχήματα μηδενικών εκπομπών να αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών παραδόσεων. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η μάρκα με έδρα το Μόναχο προβλέπει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που θα πουλήσει δεν θα έχει κινητήρα εσωτερικής κάυσης.
Οι κύριοι αντίπαλοι της BMW έχουν θέσει υψηλότερους στόχους. Η Mercedes πιστεύει ότι μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική ήδη από το 2030 «όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν». Από το 2026, η Audi πρόκειται να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά και θα τερματίσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2032. Η Jaguar θα γίνει ηλεκτρική πολύ νωρίτερα, από το 2025. Η Volvo πρόκειται να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030 όταν τα MINI και Rolls-Royce του BMW Group θα κάνουν το ίδιο.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτό είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα