ΑΓΟΡΑ

Τρία εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις το 2025 στην Ευρώπη

tria-ekatommyria-ligoteres-poliseis-to-2025-stin-evropi-743017

Τα νέα όρια εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ το 2025 βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού Cafe απειλούν μια χιονοστιβάδα πωλήσεων θερμικών αυτοκινήτων.

Η ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) έκανε λόγο για τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια οχήματα εσωτερικής καύσης που προορίζονται να μην κυκλοφορήσουν στην αγορά από τους κατασκευαστές προκειμένου να αυξήσουν το βάρος των ηλεκτρικών και έτσι να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που ανεβάζουν τον πήχη ακόμη πιο ψηλά: αυτή είναι η περίπτωση του François Provost, επικεφαλής προμηθειών, συνεργασιών και δημόσιων σχέσεων του ομίλου Renault. Κατά τη διάρκεια ενός πάνελ συζήτησης που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της δημόσιας συνέλευσης Anfia, ο διευθυντής απάντησε σε ερώτηση του διευθυντή του ιταλικού Quattroruote, Gian Luca Pellegrini, σχετικά με τις «παραγωγικές» συνέπειες των νέων ορίων: «Μέχρι το επόμενο έτος κινδυνεύουμε με περίπου 3 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης λόγω του κανονισμού CAFE.

Ο αντίκτυπος

Οι συνέπειες στο δίκτυο παραγωγής είναι προφανείς, με τουλάχιστον «δέκα εργοστάσια» να κινδυνεύουν. Για τον Provost, πρόκειται για «καθαρά μαθηματικά» και 3 εκατομμύρια λιγότερους θερμούς. Προφανώς, οι εταιρείες προετοιμάζονται ήδη, προσαρμόζοντας τα επίπεδα παραγωγής τους: «Το πρόγραμμα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 έχει ήδη σχεδόν αποφασιστεί και με τον κανονισμό CAFE δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε συγκεκριμένα μέτρα για να είμαστε έτοιμοι να μην πληρώσουμε πολλά πρόστιμα», δήλωσε ο διευθυντής του ομίλου Renault. Μεταξύ των μέτρων είναι ακριβώς η μείωση των όγκων, ιδίως μεταξύ των θερμικών, δεδομένου ότι «η ζήτηση για τα ηλεκτρικά δεν υπάρχει» και για τα τελευταία, η κερδοφορία «είναι κοντά στο μηδέν». Ως εκ τούτου, «ο μόνος τρόπος για να μετριαστεί ο αντίκτυπος είναι η προσαρμογή της παραγωγής των θερμικών».

Ο συναγερμός

Γι’ αυτό ο Provost ζητά από την Ευρώπη να δώσει στους κατασκευαστές «αρκετές διαβεβαιώσεις ώστε να μην τιμωρούνται» υπερβολικά. Ίσως, όπως ζήτησε ο πρόεδρος της CLEPA , Matthias Zink, με την «αναθεώρηση και επαναπροσδιορισμό» των κανονισμών. Και αυτό περιλαμβάνει το ενδεχόμενο παράτασης των ορίων και συνεπώς των προστίμων έως το 2027. «Αυτό αποτελεί «απόλυτη ανάγκη» για τον πρόεδρο της Anfia Roberto Vavassori, ενώ ο Marco Stella, πρόεδρος του Anfia Components Group και αντιπρόεδρος της CLEPA, επαναλαμβάνει την έκκληση του κλάδου για «ρεαλισμό και, πάνω απ’ όλα, μια ευέλικτη πορεία απεξάρτησης από τον άνθρακα για τη βιομηχανία». Υπό αυτή την έννοια, τα στοιχεία που παρέχει ο Dario Duse της AlixPartners σχετικά με τις επιπτώσεις στην απασχόληση από την τρέχουσα στασιμότητα των όγκων και την πτώση της ιταλικής παραγωγής είναι ανησυχητικά: σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού των κατασκευαστών εξαρτημάτων μας, 35 έως 40 χιλιάδες θέσεις εργασίας κινδυνεύουν ήδη από το επόμενο έτος και 45 έως 50 χιλιάδες το 2030, πολύ περισσότερες από τις 38 χιλιάδες που αναφέρουν οι εκτιμήσεις του Απριλίου. Μια ξαφνική επιδείνωση της κατάστασης, η οποία ώθησε όλους τους συμμετέχοντες στο στρογγυλό τραπέζι να ζητήσουν από την Ευρώπη να κινηθεί γρήγορα για την αντιμετώπιση της κρίσης στον τομέα.

Όλες οι ειδήσεις

Απίστευτο κι όμως αληθινό: Πήρε για bonus AMG των 150.000€

Νέο Opel Frontera: Φθηνό, πρακτικό και στυλάτο

Φόρμουλα 1: Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο