ΑΓΟΡΑ

Πωλήσεις ηλεκτρικών: Αυτή είναι η εταιρεία που έχει πλησιάσει την Tesla σε απόσταση αναπνοής

poliseis-ilektrikon-afti-einai-i-etaireia-pou-echei-plisiasei-tin-tesla-se-apostasi-anapnois-746406

Το 2025 ίσως ο Έλον Μασκ χάσει τα πρωτεία στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων,  δείτε ποια αυτοκινητοβιομηχανία τον απειλεί

Η Tesla αποτέλεσε και τη χρονιά που μας πέρασε την παγκόσμια ηγέτιδα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο για πρώτη φορά,  η επικράτηση αυτή ήταν οριακή. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, ότι η εταιρεία του Έλον Μασκ κατέγραψε την πρώτη πτώση πωλήσεων, μετά από μια δεκαετή ανοδική κούρσα.

Μιλώντας με αριθμούς, το 2024, παραδόθηκαν 1.789.226 Tesla σε όλο τον κόσμο, ωστόσο υπήρξε μια άλλη εταιρεία από την Κίνα που σχεδόν «ισοφάρισε» τον αριθμό αυτό και όπως όλα δείχνουν, πρόκειται να διεκδικήσει το θρόνο το 2025.

Ο λόγος για την BYD, η οποία και κατάφερε πωλήσεις της τάξεως των 1.764.992 αυτοκίνητων για το 2024. Η διαφορά των 24.000 περίπου αυτοκινήτων, μπορεί να φαντάζει μεγάλη σε μονάδες, εξετάζοντας το ποσοστιαία όμως και μα βάση τους συνολικούς αριθμού πωλήσεων, το προβάδισμα της Tesla, είναι μόλις 1,3%.

Ακόμη πιο ανησυχητικό για την Tesla και τον Έλον Μασκ, είναι ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται οι πωλήσεις της BYD. Aναλύοντας τους ετήσιους  ισολογισμούς των εταιρειών, οι Κινέζοι ξεπέρασαν τους Τεξανούς στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, ενώ η Tesla έκλεισε το 2024 με πτώση  1,07%  στις πωλήσεις  (2023: 1.808.581 οχήματα, 2024: 1.789.226 ) κάτι που αποτελεί την πρώτη αρνητική καταγραφή  στα… λογιστικά τεφτέρια.

Από την άλλη, η BYD πέτυχε ένα διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων, αφού το 2023 διέθεσε 1.574.822 ηλεκτρικά οχήματα και το 2024, 1.764.992, που ισοδυναμεί με μια ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 12,08%. Μάλιστα η δυναμική αυτή της BYD, φαίνεται πως αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο συναρτήσει του χρόνου, αφού το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους πώλησε 595.413 αυτοκίνητα, καταγράφοντας  άλμα 34,28% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο.

Σε κάθε περίπτωση, η Tesla διατηρεί ακόμα το πλεονέκτημα της διείσδυσης σε ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς, ενώ το 90% των πωλήσεων της BYD αφορούν την κινεζική αγορά, αξιοποιώντας ένα εξαιρετικά ευνοϊκό πλαίσιο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τα πράγματα δεν είναι ρόδινα όμως για την BYD και τη σινική αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αφού οι πρόσθετοι δασμοί που έχουν επιβληθεί στα προϊόντα τους, βάζουν «φρένο» στις πωλήσεις.

Φυσικά μένει να δούμε το κατά πόσο τα «αναχώματα» αυτά θα καταφέρουν να ανασχέσουν την επέλαση τους. Δεν είναι όμως μόνο τα ηλεκτρικά της BYD. H πλειονότητα των ταξινομήσεων του κινεζικού κολοσσού αντιπροσωπεύεται από plug-in υβριδικά: το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων της εταιρείας ήταν 4.250.370 (+41,07%) και τα 2.485 378 από αυτά, ήταν υβριδικά.

Αυτό αποτελεί απειλή για όλο τον κλάδο της δυτικής και της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με ορισμένους αναλυτές να προβλέπουν ότι η Κίνα πολύ σύντομα θα αποτελέσει το κέντρο βάρους και την «Μέκκα της εξέλιξης» για το αυτοκίνητο σε παγκόσμια κλίμακα.

Όλες οι ειδήσεις

Τα 10 φθηνότερα καινούργια SUV της Ελλάδας (μέχρι 20.000€)

Δοκιμή BMW Σειρά 1: Με τιμή που… σκοτώνει τον ανταγωνισμό!

Ξεχάσατε να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας; Αυτά είναι τα πρόστιμά

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο