Ονόματα νέα δραστηροποιούνται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2025 και εμείς εξετάζουμε τη γκάμα και τα δυνατά σημεία τους
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου
Με το τοπίο στη χώρα μας να μεταβάλλεται διαρκώς, όπως άλλωστε και στην παγκόσμια Αυτοκινητοβιομηχανία, οι εταιρείας από την Κίνα δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά, επενδύοντας τα μέγιστα όχι μόνο με πληρέστατες γκάμες, αλλά και ένα άριστα καταρτισμένο δίκτυο συνεργατών.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Δεν είναι η πρώτη φόρα που η αγορά βομβαρδίζεται από μοντέλα εταιρειών που δεν γνωρίζαμε καν το όνομα τους το περασμένο έτος. Όμως, ο ρυθμός και ο τρόπους που αλλάζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ένα πρωτοφανές φαινόμενο. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιαμόρφωσης λοιπόν, καθώς νέες και δυναμικές εταιρείες κάνουν την είσοδό τους, φέρνοντας έναν αέρα ανανέωσης, με μοντέλα προσιτά στο ευρύ κοινό. Ονόματα όπως η MG, η BYD, η Lynk & Co, η KGM, η DFSK, και νεότερες όπως η OMODA & JAECOO διεκδικούν μερίδιο αγοράς, παρουσιάζοντας προτάσεις που συνδυάζουν μοντέρνο σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία και ανταγωνιστική τιμολόγηση.
Η παρουσία αυτών των εταιρειών δεν περιορίζεται μόνο στην εμπορική διάσταση, αλλά αντικατοπτρίζει και τις παγκόσμιες αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με έμφαση στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, οι νέοι παίκτες από την Κίνα εισάγουν καινοτομίες που προκαλούν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, ενώ παράλληλα προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.
Σχεδόν είκοσι έτη μετά το «τέλος» της στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2023 ο Όμιλος Συγγελίδη ανακοίνωσε την απόφασή του να εκπροσωπήσει την -πλέον κινέζικη- MG στη χώρα μας. Με μία πληρέστατη και πλέον ανταγωνιστική γκάμα που τιμολογιακά τοποθετείται σχεδόν 5.000 ευρώ κάτω από τα αντίστοιχα μοντέλα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην εγχώρια αγορά και ένα δίκτυο είκοσι τεσσάρων αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα, η απόβαση της πάλαι ποτέ βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα φαντάζει όασις εν τη ερήμω.
Η ίδια εταιρεία που φημιζόταν για τα διθέσια σπορ αμάξια της φαίνεται να έχει αλλάξει πλέον τον προσανατολισμό της, σε μία προσπάθεια καθολικής αποδοχής των απαιτήσεων των καιρών. Από τα εννέα διαθέσιμα μοντέλα της γκάμας τα τρία είναι αμιγώς ηλεκτρικά (MG4, MG5, MG ZS EV), τα δύο βενζινοκίνητα (MG ZS, MG HS), δύο διατίθενται ως υβριδικά (MG3, MG ZS MAX Hybrid+) και δύο ως plug-in hybrid (MG EHS, Νέο MG HS PHEV).
Η MG κάνει την κίνηση-ματ, με την επιλογή της να παρέχει σε όλα τα οχήματα της 7ετή εγγύηση ή χιλιομετρικό όριο 150.000 χιλιομέτρων. Η εγγύηση αυτή αφορά τόσο τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων της όσο και όλα τα υπόλοιπα μέρη του οχήματος, ενώ ισχύει και για τα θερμικά μοντέλα.
Τον Μάρτιο του 2024, σε μία εντυπωσιακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εμβληματικό Ζάππειο Μέγαρο, ο όμιλος Σφακιανάκη σύστησε για πρώτη φορά τη νεοφερμένη BYD στο ελληνικό κοινό, διαδραματίζοντας έτσι καθοριστικό ρόλο στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Η κινεζική ΒΥD (Build Your Dreams), παγκοσμίως γνωστή για την πρωτοποριακή της τεχνογνωσία στην ανάπτυξη μπαταριών ισχύος και την καινοτομία στις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, με όραμα τη μείωση της θερμοκρασίας της Γης κατά 1°C («Cool the Earth by 1°C»), κάνει διαθέσιμη στο ελληνικό κοινό την ευρεία γκάμα των ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων της, εφοδιασμένων με προηγμένη τεχνολογία, ελκυστική σχεδίαση και κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Τα δύο πρώτα μοντέλα της BYD, που ήρθαν στη χώρα μας, είναι το compact μικρομεσαίο BYD ATTO 3 και το πολυτελές BYD SEAL, ενώ τους επόμενους μήνες ακολούθησαν το μικρομεσαίο πόλης BYD DOLPHIN και το ΒΥD SEAL U, το οποίο διατέθηκε τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (BEV) όσο και σε έκδοση plug-in hybrid (PHEV).
Οι δύο πρώτες κάθετες μονάδες της BYD στην Αθήνα στεγάζονται στη Λεωφ. Κηφισίας 57, Μαρούσι, και στη Λεωφ. Αθηνών 173 & Λ. Κηφισού, ενώ η μάρκα διαθέτει πέντε ακόμα pop up καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ναύπλιο, Χανιά και Ηράκλειο.
Η Lynk & Co, προϊόν σύμπραξης της Geely Automobile Holdings και της Volvo Cars, είναι μια κινεζο-σουηδική μάρκα αυτοκινήτων, η οποία ιδρύθηκε το 2016 στο Γκέτεμποργκ και δραστηριοποιείται στη χώρα μας υπό την αιγίδα της SEEAG. Η εταιρία εστιάζει σε σύγχρονα, τεχνολογικά εξελιγμένα οχήματα, προσφέροντας υβριδικά, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ το στρατηγικό πλάνο της Lynk & Co αποσκοπεί στην ανάπτυξη έως και 15 σημείων πώλησης και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα.
Το πρώτο ορόσημο αυτής της δυναμικής στρατηγικής ανάπτυξης είναι το πρώτο Lynk & Co Space στην οδό Ανδρέα Παπανδρέου 29 στο Μαρούσι, προσφέροντας στους πελάτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία του brand Lynk & Co, ενώ στο επίσημο δίκτυο της μάρκας έχουν ενταχθεί και οι EKKA CARS S.A, PANTOPIKOS S.A, PNT CARS και MAXX MOTORS AEBE.
Το πρώτο μοντέλο της μάρκας που ήρθε στη χώρα μας είναι το Lynk & Co 01, ένα premium μικρομεσαίο επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV που βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το Volvo XC40 και υπόσχεται έως 75 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Το 02, το δεύτερο μοντέλο, η διαθεσιμότητα του οποίου αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025, σηματοδοτεί το επόμενο κεφάλαιο της επέκτασης και εξέλιξης της Lynk & Co, καθώς η εταιρία εισέρχεται στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με μια τολμηρή πρόταση που φέρει προηγμένη τεχνολογία και αυτονομία 445 χιλιομέτρων.
Με την πρώτη επίσημη εμφάνισή της στην ελληνική αγορά την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου στo πλαίσιo των εγκαινίων της Έκθεσης «Auto Athina 2024», η KGM παρουσίασε την γκάμα των αυτοκινήτων με τα οποία θα ξεκινήσει την εγχώρια εμπορική της πορεία από το δίκτυο της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.
Από την ταπεινή αρχή της στο εργαστήριο Ha Dong-Hwan Motor το 1954, η KGM, έχοντας ως σύμμαχό της τη γνώση και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί σε περισσότερα από 65 χρόνια παραγωγής, συνεχίζει να εξελίσσεται και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς. Η πιο πολυτελής μάρκα της Ν. Κορέας, από το 1980, με την εξέλιξη των Musso και Korando, κατατάσσεται ανάμεσα στους πρωτοπόρους κατασκευαστές στον χώρο της τετρακίνησης, ενώ από το 1991 η δυναμική συνεργασία της μάρκας με τη Mercedes-Benz απογειώνει την φήμη της και κυρίως του Korando, κάνοντάς το ένα ιδιαιτέρως αγαπητό στον ελληνικό λαό όχημα, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ταχύτατη ανάπτυξη της μάρκας.
Η τρέχουσα γκάμα περιλαμβάνει τα Tivoli, Korando, Torres και Musso Grand, που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς οι τιμές αυτών βρίσκονται σε πολύ ανταγωνιστικά για την ελληνική αγορά επίπεδα.
Η επιλογή της ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. να κάνει ακόμα ένα άνοιγμα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, μιας ήδη αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τις Seres, Voyah και XEV, πλαισιώθηκε ακόμη περαιτέρω με την εισαγωγή της DFSK, η οποία άλλαξε τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, προσφέροντας σύγχρονα, ευρύχωρα, αξιόπιστα και πλήρως εξοπλισμένα SUV σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές μέσω ενός πληρέστατου δικτύου έντεκα αντιπροσώπων σε όλη την επικράτεια.
Η DFSK Motor, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα γνωστή και ως Dongfeng Sokon Automobile, ιδρύθηκε στις 27 Ιουνίου 2003. Αρχικά, ήταν μια κοινοπραξία μεταξύ της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group, όταν το 2022 η Seres Group απέκτησε πλήρως την DFSK Motor. Η εταιρία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της κατασκευάζοντας επαγγελματικά οχήματα, τα οποία προορίζονταν τόσο για την αγορά της Κίνας όσο και για εξαγωγή. Τα μοντέλα κέρδισαν την εμπιστοσύνη του κοινού σε πολλές αγορές του πλανήτη και έχοντας αποδείξει την αξιοπιστία των προϊόντων της η DFSK στράφηκε στην εξέλιξη και παραγωγή επιβατικών μοντέλων.
Στη βάση της γκάμας βρίσκεται το DFSK 500, ένα βενζινοκίνητο μεσαίου μεγέθους SUV, ακολουθούμενο από το 600, ένα αναβαθμισμένο, μεγαλύτερο και ακόμα πιο ευρύχωρο επταθέσιο μοντέλο, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Ε5, ένα plug-in hybrid μοντέλο με συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Καθοριστικό ρόλο στην παγκοσμιοποίηση της Chery διαδραματίζει το επερχόμενο λανσάρισμα της OMODA & JAECOO στην Ελλάδα, της ταχύτερα αναπτυσσόμενης μάρκας αυτοκινήτων παγκοσμίως. Η δυναμική οικονομική ανάκαμψη και οι θετικές οικονομικές προοπτικές δημιουργούν γόνιμο έδαφος για επενδύσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και η στρατηγική θέση της Ελλάδας ως πύλη για την αγορά της Ανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου. Επιπρόσθετα, η ανάπτυξη υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα καθιστά την Ελλάδα ελκυστική για την προώθηση καινοτόμων προϊόντων.
Αν και οι πληροφορίες που έχουμε είναι ελάχιστες, τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να παρουσιαστούν εντός του 2025, βασισμένα στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνηση και στην έμφαση της χώρας σε πράσινες πολιτικές.
Η γκάμα θα περιλαμβάνει το OMODA E5, ένα ηλεκτρικό SUV με σύγχρονο σχεδιασμό και αυτονομία έως 430 χιλιόμετρα, που προσφέρει ταχύτατη φόρτιση (30%-80% σε μόλις 30 λεπτά), και το JAECOO 7, ένα πολυτελές SUV με δυνατότητες off-road, κινητήρα 1.6T. Οι τιμές των οχημάτων θα είναι ανταγωνιστικές και εναρμονισμένες με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη τη φορολογία, τις επιδοτήσεις και τα κόστη μεταφοράς.
Όλες οι ειδήσεις
Στην παραμυθένια Ορεινή Αρκαδία με την υβριδική Alfa Romeo Junior
Επίδομα παιδιού: Κυβικά και παλαιότητα αυτοκινήτου στα κριτήρια για τους δικαιούχους